דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקות גיר לרכב - טיפול מניעה ! 

מאת    [ 15/03/2015 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 2328 פעמים ]


יש אנשים, והם רבים, ומשום כך כנראה זו התנהגות מאוד טבעית, שמטפלים באיזה שהיא בעיה שלהם רק כשהיא כבר עולה באש...
זה נכון לגבי התנהגות אישית בנושא של בריאות כמו למשל לעשות בדיקות תקופתיות וכו', וזה נכון גם לגבי אחזקת הרכב שלהם. הם לא מכניסים את הרכב לבדיקות תקופתיות מניעתיות במוסך, מזלזלים ולא מייחסים חשיבות לכל מיני סימני אזהרה, מזניחים את הטיפול ברכב, ובסופו של דבר כמובן משלמים על זה ביוקר, ולא רק בכסף, אלא גם בהפסד של ימי עבודה, בזבוז זמן וכו'.

תקלה בגיר יכולה להתבטא בכל מיני סימנים מחשידים כמו: רכב שמתחמם, כאשר שומעים רעשים, רכב שמניע אבל לא זז, השמן בצבע שחור, נורות אזהרה דולקות, גם לחיצה על הגז לא מניעה את הרכב. יש נזילות של שמן במקום החנייה למשל. ריח של שרוף. כאשר מעבירים הילוך שומעים חריקה, הגיר לא מצליח להחליף הילוכים. כל אלה מעידים על בעיה אמיתית בגיר ודורשים לגשת מיד לכל מוסך גירים המתמחה בכל סוגי גיר לרכב וידע לאבחן ולאתר את התקלה ולתת לה את המענה בהתאם.

לא כל בעיה מעידה על הצורך בהחלפת הגיר לעיתים מדובר רק בכבל מנותק, או בחוסר בשמן גיר ובכל מקרה רק בעל מקצוע יוכל לספק להם את התשובה.

אבל אלה שאוהבים לדחות דברים ולא לטפל בהם בזמן כאורח חיים, לא מגיעים גם למוסך כדי שבעל מקצוע בכלל יראה את הרכב שלהם ויחווה את דעתו. הם דוחים ודוחים את הביקור במוסך, בעצם כך מחמירים את בעיית הגיר , וגורמים פעמים רבות לכך שגיר שאפשר היה לתקן אותו הוא כבר טוטאל לוסט בגלל שהם לא הגיעו למוסך גירים בזמן.

אולי הגיר לרכב זקוק לשמן, בדיקת פילטר, ניקוי והרכבה ?

כידוע מהווה גיר את תיבת ההילוכים של הרכב. כאשר אנו מעלים או מורידים הילוך, גלגלי השיניים של הגיר נכנסות לפעולה ומאיצים או מאטים את הרכב בהתאם להילוך הנבחר.

גיר הוא אחד החלקים המרכזיים ברכב, והוא זה שמעביר את התנועה מהמנוע אל הגלגלים, תוך בקרה וויסות הכוח והמהירות הנדרשת בכל קטע של נסיעה.

טיפול תקופתי בגיר, וכניסה למוסך כדי לקבל חוות דעת על מצב הגיר, מחויבת מדי תקופה משום שכאמור זהו החלק הכי חשוב ברכב, והוא חשוב לנסיעה בטוחה ויציבה.

החלק הכי חשוב בכל רכב, הוא הגיר. זוהי למעשה תיבת הילוכים בעלת מערכת של גלגלי שיניים המחוברת לגלגלי הרכב שלנו, ואחראית על תנועת הרכב. האטה או האצה. כמו כל חלק אחר ברכב, גם לגיר יש בלאי ובמצב כזה יש לפנות מיד למוסך גירים מוסמך, מורשה ומקצועי כדי לבדוק את התקלה, שכן תקלה בגיר עלולה להיות מסוכנת מאוד וחלילה לגרום לאובדן שליטה על הרכב בעת נסיעה.

בבדיקה שתיעשה במוסך שמבין בכל סוגי גיר לרכב, בדגמים שונים, תוכלו לקבל ייעוץ אם אתם זקוקים לשיפוץ הגיר, לתיקונו או להחלפתו.

בכל מוסך גירים מתקדם יש היום מכשירים משוכללים לאבחון תקלות בגירים ובעיקר בגירים אוטומטיים.
שיפוץ או החלפת גיר נעשה בדרך כלל אחרי בדיקה ממוחשבת ושיפוץ גיר כולל את פירוק הגיר ברכב, החלפת חלקים לפי הצורך, הוספת שמן גיר, בדיקת פילטר, ניקוי והרכבת הגיר מחדש.

 

the-gear מכון גירים מוסמך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב