דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקשורת 

מאת    [ 12/03/2015 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2034 פעמים ]

11 במרץ 2015

התקשורת

את הכתיבה על נושא התקשורת אני עושה אחרי שני מאמרים בהם הסברתי את נושא השמאל והימין. אביא כאן את עיקר הדברים שאמרתי בנוגע אליהם: הסברתי שהדמוקרטיה מעודדת התמודדות בין מפלגות על תמיכת הציבור. מפלגה שיש לה יותר תומכים מנצחת. הסברתי שהתמודדות לרוב מתבצעת בין ניגודים: השמאל עם הקו החברתי מול הימין עם הקו הביטחוני. בנוסף אפשר לראות כמו בהרבה התמודדויות אחרות,  שיש שוויון כוחות ולפעמים ההכרעה מושגת בנקודות מעטות. את ההקדמה הזו רשמתי מאחר ואנחנו משייכים הרבה פעמים את התקשורת לשמאל במפה הפוליטית, ואני רוצה לבחון את השאלה האם התקשורת שייכת לשמאל?

קשה לענות על השאלה הזו ממבט ראשון. ברור שהתקשורת לא שייכת לשמאל, אלא התקשורת נוטה לשמאל. השאלה הנשאלת היא למה? איך זה קורה? אני חייב להגיד שלא קל לי להבין את הנושא. אנחנו רואים ערבי ראיונות אחד אחרי השני וברובם המראיינים נוטים בצורה ברורה לשמאל. איך זה קורה? אולי דרך גופים נוספים שמזוהים עם השמאל יהיה ניתן להבין את הנושא יותר טוב. גוף חשוב אחד הוא הבג"צ, גוף נוסף הוא האקדמיה. מה יש בשמאל שמושך את הגופים האלה אליו?

השמאל מציג גישה חברתית שתומכת בהדברות, גישה שתומכת בהתייחסות לפרט, ששמה את הפרט בראש סדר העדיפויות. השמאל מיצג את כל מה שהפרט צריך. מול הפרט עומדים גופים גדולים וחזקים שמתחלפים בהתאם לנושא. בארגונים השונים נמצאות הנהלות מול העובדים שמייצגים את הפרט. במדינה נמצאים משרדי הממשלה השונים מול האזרח שמקבל את השירותים בתחומים שונים.

זה לא אומר שהימין לא דואג לפרט. גם הימין דואג לפרט בכל מה שהוא עושה. הוא בונה כבישים עבור הפרט, הוא בונה בתי חולים, הוא בונה בתי ספר. אבל כיווני ההתייחסות של השמאל והימין שונים. הימין מתייחס למה שצריך לעשות בעדיפות ראשונה. השמאל מתייחס למי שעבורו צריך לעשות בעדיפות ראשונה. זה כל ההבדל. כיוון היחס בין שני הצדדים שונה.  

מאחר והשמאל בכל דבר ועיניין מתייחס קודם לפרט, אפשר להבין למה נראה לנו שהתקשורת נמצאת בצד השמאלי של המפה. אבל התקשורת לא נמצאת בצד השמאלי. ההתייחסות שמחייבת את התקשורת דומה למה שמאפיין את ההתייחסות של השמאל ולכן הם נראים לנו כל כך קרובים. התקשורת משרתת את האזרח ולכן היא רואה את הדברים קודם כל מהכיוון של האזרח - מה הפרט צריך, מה כואב לפרט. התקשורת לא יכולה לייצג גופים גדולים ומערכות גדולות כי אז היא לא תשרת את מי שהיא פועלת למענו. אותו הדבר לגבי בתי המשפט שמזוהים עם השמאל. זה לא שהם שייכים לשמאל. אלא שבתי המשפט מייצגים קודם כל את הפרט, את האזרח בצרכים ובמצוקות שלו. בתי המשפט מקבלים את האמון שלהם מהאזרח ולכן הם נמצאים בצד השמאלי של המפה.

נדב ברקאי כתיבת מאמרים

ליווי משפחות בפעמונים, התנדבות בלקראת שבת, אבחון לתחומים שונים, כתיבת מאמרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב