דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להביס ולתקן את החלודה של האוטו ולצבוע אותו מחדש 

מאת    [ 07/03/2015 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 2680 פעמים ]

אחד מהפרויקטים הכי מתישים ויקרים שאי פעם תצטרך להשקיע על הרכב שלך יהיה צביעה שלו באופן עצמאי או שיבצע בשבילך את הפחחות והצבע לרכב . בשנים האחרונות הצביעה הגיעה לדרגה של יצירת אמנות וכבר לא מוגדרת כמשהו טכני כמו בשנים עברו.

עבודת צביעה מצוינת היא בהחלט תוצאה של שעות של הלחמה ושיוף והכנת המשטח של הרכב לצביעה, כדאי לשבור את המיתוס שמגדיר את צביעת הרכב, זה לא תהליך אחד של זבנג וגרמנו, זה שילוב של מספר תהליכים שמוביל לצביעה בפועל של הרכב במוסך .

על מנת להיות צבעי רכב טוב צריך להחזיק בסט של מספר תכונות. צריך הרבה סבלנות וסוג של רצון להגשים שלמות בביצוע וזאת מכיוון שהצבע הבוהק והחדש שהוא התוצאה המוגמרת של האוטו יחשוף כל אלמנט קטן שנעשה ברישול או בחוסר מקצועיות, אם כך מה נדרש על מנת לבצע עבודות הפחחות וצבע לרכב בצורה הטובה ביותר.

הצעד הראשון בדרך לתוצאה הטובה בצביעת הרכב הוא שיהיה לך משטח צביעה ראשוני לא חלודה, על מנת שהבסיס יהיה חסר עכבות. חלודה היא מושג נפוץ לפעולה של התחמצנות פלדה ובדרך כלל נגרם שמתכת לא אטומה נחשפת ללחות ולמים, המלח הוא קטליזטור גם כן מכיוון שהוא מצוי בכל הכבישים במיוחד בחורף, כל אלה הופכים את המתכת האצילית ביותר למשהו שאבד עליו הקלח.

הבעיה האקוטית ביותר של חלודה היא שברגע שהתהליך מתחיל אין כמעט אפשרות לעצור אותו. אפילו אם נבטל את מקור הלחות זה לא יעצור את תהליך ההרס העצמי של החלודה מכך נובע שהצורה היחידה להסיר את החלודה היא להסיר את החלודה לגמרי או לעצור את פעולות החמצון בצורה כימית. בכל מקרה, חייבים להסיר את החלודה לגמרי או לטפל בה או שהיא פשוט תחזור ותשפיע על הצבע הבוהק שמעלה.

הדרך הטובה ביותר להבטיח שהחלודה לא תחזור היא להסיר אותה לגמרי מהרכב, אפשר לעשות זאת על ידי הסרה של המתכת רק באזורים החלודים ולרתך את המתכת המשלימה במקום אבל במקרים קיצונים לפעמים נצטרך להחליף את כל שכבת המתכת הבסיסית של האוטו. רצוי לעשות זאת במוסכים מורשים .

בהקשר הזה נוכל לומר שאמנם קל מאוד להסיר דלתות ופגושים אבל חלקים אחרים כמו כנף אחורית, דלתות עם דוגמאות מסוימות הרבה יותר קשה להסיר ודורש כלים ספציפיים כמו מלחם, צבתות, דיסק וגלגל דיסק מיוחד.

לפני שאתה בכלל שוקל צביעה אתה חייב למצוא כל מקור של חלודה ואז יש לך 2 אפשרויות להסיר אותו לגמרי אותו לנטרל אותו באמצעים כימים.

לא משנה אם אתה מסיר את המתכת בעקבות תאונה או בעקבות חלודה אתה עובד באותה שיטה, חותך את האזור החלוד, רוכש את חלק החילוף על מנת להחליף אותו, מתאים את הפאנל ומרתך אותו למקום, תהליך ההלחמה יכול להיות טיפה טריקי מכיוון שהחום הרב של המלחם שנותר בלוחות מתכת דקים יכול לגרום לעיוות מה שיוביל לעוד זמן שיתבזבז על התהליך.

ציפוי של הפאנל עם חומר סופח חום וריתוך מקטעי פאנל קטנים הם שני שיטות לשמור על הפאנל מלהתעקם בזמן שאנו מלחימים אותו למקום. דאגה נוספת של ריתוך היא שלחות יכולה להיתפס בחרכים קטנים ולהוביל לבעיות חלודה עתידיות. הלחמה של המתכת ושיוף של המתכת לאחר ההלחמה הם שתי שיטות שיוכלו להבטיח שהאזור לא יחליד בעתיד

 

 

איציק עומרי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב