דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריבית קבועה - צמודה או לא צמודה? 

מאת    [ 05/03/2015 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 2291 פעמים ]

תקנות בנק ישראל קובעות כי המשכנתה שלנו חייבת לכלול מינימום שליש מסכום ההלוואה במסלול שהנו ריבית קבועה. השאלה הנשאלת היא האם לבחור במסלול בו הריבית הקבועה צמודה או לא צמודה?

במסלולים אלו הריבית קבועה לאורך כל חיי הלוואת המשכנתה וזהו למעשה היתרון הגדול של המסלולים, שכן הריבית אחידה ויציבה כל תקופת ההלוואה, דבר שמספק שקט נפשי ללווים מסוימים.

יתרונות וחסרונות הקל"צ (קבועה לא צמודה):

מסלול הריבית הקבועה הלא צמודה מתאפיין ביציבותו. הריבית במסלול זה הנה קבועה ואין הצמדה למדד המחירים לצרכן ולכן אינה תנודתית. כתוצאה מכך, ההחזר החודשי המשולם כל חודש קבוע בכל תקופת ההלוואה. יתרון נוסף של מסלול זה הוא בכך שקרן ההלוואה קטנה החל מהתשלום הראשון ששילמנו, כלומר החוב שלנו לבנק קטן, מה שמונע מהמשכנתה שלנו להתנפח.

החיסרון של מסלול זה מתבטא בריבית גבוהה יותר בהשוואה למסלול הקבועה צמודה ולכן ההחזר החודשי ההתחלתי יהיה גבוה מזה שמשולם בגין ההלוואה הצמודה. בנוסף, קיימת עמלת פירעון מוקדם במסלול זה, רק במידה והריבית במשק בעת הפירעון נמוכה מהריבית הקבועה בהלוואה.

יתרונות וחסרונות הקבועה צמודה:


מסלול זה מתאפיין בריבית נמוכה יותר ממקבילתה הלא צמודה וכתוצאה מכך ההחזר החודשי ההתחלתי נמוך יותר. עם זאת, במסלול זה יש הצמדה למדד המחירים לצרכן ולכן תנודתי ביחס לקל"צ שכן כל שינוי במדד משפיע באופן ישיר על ההחזר החודשי.
כמו כן, קרן ההלוואה מושפעת באופן ישיר מעלייה במדד המחירים לצרכן ולכן יש חשיבות גדולה בהחלטה לכמה שנים לפרוס את המסלול, פריסה לטווח ארוך של שנים עלול לגרום למשכנתה שלנו להתנפח כך שנשלם כסף מיותר לבנק. גם במסלול זה קיים קנס בעת פירעון מוקדם של ההלוואה, ונקבע על פי הריבית הקיימת במשק באותה התקופה.

למסלול הקבוע הלא צמוד יתרונות רבים אך חשוב לדעת ולהבין כיצד המסלולים האלו מתנהגים לאורך השנים ומהן ההשלכות כתוצאה מכך. למשל, כאשר ההלוואות פרוסות לטווח שנים קצר, ההחזר החודשי הכולל לאורך השנים המתקבל במסלול קבוע לא צמוד גבוה יותר מאשר סך ההחזר במסלול קבוע צמוד, לכן יש לבחון כל מקרה לגופו ולמצוא את השילוב הנכון בין המסלולים שיאזן בין יתרונות המסלולים לבין יכולותינו הכלכליות כך שתמהיל המשכנתה ישרת אותנו.

בהלוואת הקל"צ שיעור הריבית מגלם בתוכו לכאורה את שיעור עליית המדד ולכן גבוה מאשר הלוואות צמודות, למשל בעבר הריבית הממוצעת על הלוואות קל"צ נעו סביב 7% בעוד שהלוואות צמודות תומחרו ב4%. כיום הריבית הממוצעת על הלוואות לא צמודות נעה סביב 3.2% בעוד שהלוואות קבועות צמודות כ- 2%, אך לטווח שנים ארוך מסלול זה משרת אותנו בנאמנות שכן הריבית הינה קבועה ואין הצמדה למדד, מה שמספק לנו יציבות ובטחון לאורך השנים.
להמשך קריאה אודות הרכב נכון של המשכנתה שלכם אני ממליצה לכם להוריד ללא עלות את המדריך שלי  "איך הבנק שלך גורם לך להפסיד כסף!" בו תוכלו ללמוד את חשיבותו של תמהיל המשכנתה וכיצד ניתן לשלם פחות לבנק כבר מהחודש הבא!

בהצלחה,
קרין ארמל
יו"ר DNA משכנתאות
משאירים יותר כסף בכיס שלך!
הצטרפו אלינו בפייסבוק בלחיצה כאן
077-466-1370




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב