דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרט תדמית לעסק - מי, מה וכמה? 

מאת    [ 04/03/2015 ]

מילים במאמר: 789   [ נצפה 1294 פעמים ]

נניח שעלה בדעתכם הרעיון שהעסק שלכם זקוק לסרט תדמית.
ישנו מספר שאלות קבוע שאנחנו נשאלים לגבי הפקת סרטי תדמית, ובמאמר הזה ננסה לתת תשובות עקרוניות, שיתנו לכם, הקוראים את המידע הבסיסי והחשוב ביותר שיש לקחת בחשבון לקראת הפקה כזו.
להלן רשימת השאלות:
1. כמה זה עולה?
2. כמה זמן תיקח ההפקה?
3. מהו האורך הנכון לסרט?
4. מה לעשות כדי שהסרט יהיה ויראלי?

ועוד שאלה אחת שבדרך-כלל אנחנו לא נשאלים אבל היא חשובה יותר מכל השאלות האחרות:
למה להפיק סרט תדמית?
נתחיל בשאלה האחרונה, למה, ואחריה נעבור לתשובות לשאלות הנפוצות.
"טוב מראה עיניים..." - אם תנסו להציע לילד בן 3 מספר פעילויות ואחת מהן תהיה צפייה בוידאו, כמעט בוודאות יהיה הוידאו האפשרות בה יבחר. ישנו משהו מהפנט וממכר בתמונות הנעות לצלילי מוזיקה בתוך מסגרת של מסך תחום, והאפקט הזה נכון למבוגרים כשם שהוא נכון לפעוטות.
סרט וידאו איכותי שיוצג באתר אינטרנט בדוכן בתערוכה מסחרית, או במהלך הרצאה שלכם, או בכל סט אחר של נסיבות, ישאיר רושם שאף אמצעי אחר לא יכול להתקרב אליו. וכידוע, יש רק הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני...
סרט תדמית הוא אפשרות להציג את העסק/ארגון שלכם במיטבו. השפה הקולנועית שהסרט מדבר בה צריכה להתאים הן לעסק עצמו ולתדמית אותה אנו מעוניינים ליצור לו, והן לקהל היעד שאמור לצפות בו.
זויות הצילום, תנועות מצלמה, בחירת הלוקיישן, שימוש באנימציה, הדמיות תלת-מימד, עיצוב ה אריזה הגרפית, בחירות מוזיקליות, אופי הקריינות (אם בכלל), שימוש בשחקנים, קצב העריכה וכו' וכו' - כל אלה יקבעו את חווית הצופה, לא פחות מן המסרים הגלויים שיאמרו בסרט במפורש. באמצעות כל אלה אנחנו יכולים להשאיר על הצופה רושם בל יימחה ובאמת ליצור תדמית שתישאר לאורך זמן.

שאלות נפוצות:
כמה עולה הפקת סרט תדמית?
זו שאלת מיליון הדולר, או אולי שאלת אלף הדולר, כי באמת טווח התקציבים להפקת סרטי תדמית הוא אינסופי. הרכב צוות ההפקה יכול לנוע מאדם אחד עם נסיון מקצועי מועט, לצוותים של עשרות אנשים שכל אחד מהם מומחה בתחומו. הבמאי יכול להיות סטודנט צעיר לקולנוע או מרטין סקורסזה בכבודו ובעצמו. הכל בהתאם לאופי הסרט בו אתם מעוניינים.
לכן, הדרך הטובה והנכונה לברר את התקציב הנדרש להפקת הסרט שלכם היא לחפש סרטים שנעשו כבר (למשל באתרי אינטרנט וערוצי וידאו של ארגונים הדומים לארגון שלכם), לבחור דוגמאות שנראות לכם מתאימות עבורכם, ואז לברר עם חברת ההפקה איתה אתם מעוניינים לעבוד כמה תעלה הפקה של "סרט כזה". רק בדרך זו תדעו לאיזה סרט התקציב המוצע מתייחס. בכל מקרה אחר לא תוכלו לדעת למה המחיר הנדרש מתייחס, ואם תשוו מחירים של ספקים שונים, לא תדעו אם אתם משווים תפוח לתפוח.

כדי לתת מושג כללי מאד, טווח התקציבים של סרטים שבאמת ראויים לתואר "סרט תדמית" בישראל נע בין 10,000 ש"ח ל200,000 ש"ח.

כמה זמן תיקח ההפקה?
כפי שודאי הבנתם מן הסעיף הקודם, הכל תלוי בסרט שבחרתם לעשות. טווחי הזמן משתנים ויכולים לנוע משבוע עד מספר חודשים. סרטים שתקציבם עד 30,000 ש"ח ניתן להשלים בד"כ בתוך חודש.

מהו האורך הנכון לסרט?
האורך הנכון נגזר מסיטואציית הצפייה. למשל, קהל ממוקד שקיבל את הסרט באימייל עם הזמנה אישית לצפות בו, והסרט רלוונטי לו מבחינה מקצועית, עשוי להקדיש לו גם אפילו רבע שעה. לעומת זאת, קהל שנתקל בסרט באופן מקרי ביוטיוב עלול שלא להתחיל לצפות בו כלל אם אורכו עולה על 2 דקות.
לאחר שהצופה ביצע כבר את הבחירה הראשונית לצפות בסרט, האורך הנכון הוא נגזרת של המתח שהסרט מחזיק בכל רגע. אם לסרט "יש בטן", כלומר קטע חלש, נאבד חלק מן הקהל לבלי שוב. אפילו בסיטואצייה של הקרנה במהלך הרצאה, רגע של רפיון, עלול לשלוח חלק מן הצופים להרהורים, ואין לדעת מתי ישובו אל המסך. לכן, עדיף לוותר על חלק מן המידע אותו אנחנו שואפים להעביר, ולהקפיד שכל רגע בסרט יחזיק את הצופים מרותקים

מה לעשות כדי שהסרט יהיה ויראלי?
טוב, זו באמת שאלת מיליון הדולר. רוב הסרטים המסחריים הויראליים כיום מקבלים קודם כל חשיפה רחבה מאד באמצעים ממומנים, כגון פירסום במקביל בערוצי טלויזיה מסחריים פופולריים או קידום ממומן מאסיבי ביוטיוב. תופעות ויראליות ללא קידום ממומן הן סוג של מיסתורין שאיש לא יודע להנדס אותו.
בכל מקרה על מנת שלסרט יהיה פוטנציאל ויראלי הוא חייב להיות מפתיע, ומשום כך עליו לחצות את גבולות המוכר בכיוון מצחיק, מזעזע, מגוחך, אופטימי ומרחיב לב .


ושאלה אחרונה וחשובה אותה לא שואלים אותנו, כי אנחנו לכאורה משוחדים :-) היא איך לבחור ספק נכון לסרטי תדמית?
מחיר הוא כמובן שיקול, אבל כפי שנאמר לעיל, בדרך-כלל, מחירים שונים מייצגים סרטים שונים זה מזה.

תהליך הפקת סרט תדמית הוא יחסית ארוך (כאמור בין מספר שבועות למספר חודשים), ולא כזה שחוזרים עליו לעתים קרובות. ולכן כימיה בתקשורת עם המפיק שלכם היא חיונית, והיא גם הערובה לכך שהסרט אכן ייצג נאמנה את המסרים שחשוב לכם להעביר.

קבלת המלצות מלקוחות קודמים היא גם אמצעי שחשוב להשתמש בו. בתהליך ההפקה תרצו לדעת שאתם בידיים טובות, שכאשר מצלמים אתכם רוצים באמת להציג אתכם במיטבכם, ושמפיקי הסרט יעשו הכל כדי להוציא את המקסימום מהתקציב שהקציתם לפרוייקט.

ג'יוואן ארי בוסתן, מייסד ומנכ"ל משותף ביוג'ימדיה - Totally Video.


jivan@yojimedia.com


054-2032054




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב