דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמשיות 

מאת    [ 26/02/2015 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 2215 פעמים ]

 אין דבר יותר כיף מישיבה נינוחה ומפנקת בחצר הבית או במרפסת, לחזור מיום עבודה ולהניח את הרגליים גבוה להתרווח ולתת לקולות ציוץ הציפורים להרגיע אתכם. אחד האלמנטים אשר הופכים כל ישיבה בחוץ לנעימים יותר הוא השמשייה. חודשי הקיץ הישראלים הם חמים ולכן בכל מקום שאליו תצאו תראו שמשיות. בתי הקפה והמסעדות מוצללות בשמשיות, ברים תל אביבים ואף חתונות צהריים בגני אירועים.

 מעבר לתפקידה הפונקציונאלי לשמשייה יש גם צד אלגנטי ועיצובי, שמשיות הן אפשרות למלא את החלל בצבע, ולייצר נראות. מעבר לכך שמשייה מקנה תחושת אינטימיות לאלה היושבים תחתיה. בזיכרון הישראלי הקולקטיבי שמשיה היא צינור מתכת אשר אליו מחובר בד ברזנט דביק בצבע ירוק או כחול. כאלה אשר היו פזורים במדשאות של בריכות השחייה. אך מאז אותם ימים נעשתה קפיצת מדרגה שלא לומר קפיצת קומה בתפיסת העיצוב והאסטטיקה של הישראלים. כיום ישנם כאלה אשר יוותרו על שימושיות לטובת מראה. אך החכמה היא למצוא את המוצר הנכון אשר גם נראה אסטטי ומיוחד וגם עושה את העבודה לאורך שנים קיץ אחר קיץ.

 כיום ניתן למצוא היצע גדול מאוד של שמשיות מכל הסוגים והמינים ובטווח מחירים משתנה. ישנה חשיבות מכרעת לטיב החומר ממנו עשוי שלד השמשייה, וכמו כן לסוג הבד של השמשייה. שמשיות רבות אותן תמצאו כיום בארץ הן שמשיות אשר יובאו מסין והן עשויות מאלומיניום רך, שמשיות אלו קרוב לוודאי שיחזיקו עונה או שתיים. לרבים יש נטייה לחשוב כי אלומיניום הינו חומר חזק יותר מעץ, אך שמשיות עץ הן עמידות וחזקות יותר מאלומיניום. כמובן ישנה חשיבות לסוג העץ אשר ממנו עשויה השמשייה. עץ הינו חומר טבעי וחיי, הוא מגיב לחום וקור, ובעיקר ללחות ויובש. לכן יש לבחור עץ שאינו סופח לחות וכתוצאה מכך עלול להתנפח ולהיסדק. יש לקחת בחשבון כי צבעו של העץ ידהה עם השנים ויש לשמנו אחת לכמה שנים. עץ כזה למשל הוא עץ הסליגנה הדרום אפריקאי. עץ זה הוא זן של אקליפטוס והוא ניחן בתכונות מופלאות אשר שומרות לו לחיות מעל 15 שנה.

 בד השמשייה גם הוא חשוב מאוד, השמש הישראלית הינה מסוכנת ומלאת קרינה ולכן ישנם בדי שמשיות עם מסנני קרינת יו וי. בדי הברזנט אותם הזכרנו דוהים מהשמש הקופחת ומייבשים את הבד עד שנקרע. לעומת זאת מדים איכותיים כמו בדי הדרלון (בדים הרוויים סיבי ניילון וטפלון) איתם עושים סוככים, הם בדים נהדרים לשמשיות.

 עיצוב שמשייה אותה אנו רואים הרבה בשנים האחרונות הינה שמשיית רגל הצד. שמשייה זו מאפשרת ניצול מרבי של החלל המוצלל, ולרוב שמשיות אלו יכולות לנוע 360 מעלות ובכך לייצר צל לשטח גדול מאוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב