דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נוירוכירורג - מתי תזדקקו לו? 

מאת    [ 18/02/2015 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 2940 פעמים ]

רובנו לא רופאים, אך כיוון שהאינטרנט הופך את המידע לזמין עבורנו אנו מנסים פעמים רבות לגלות האם אנו חולים או לא ומה עלינו לעשות כאשר אנו חולים. המידע אשר נראה לנו זמין הופך לא פעם למבלבל יותר מאשר תורם וגורם לאנשים רבים לוותר על טיפול או לגשת לטיפול שלא נחוץ להם. על מנת לעשות סדר בדברים חשוב להבין מהו תפקידו של כל רופא וכיצד הוא יוכל לעזור. נוירוכירורג הוא אחד הרופאים אשר רבים תוהים האם עליהם לפנות אליו או לא כאשר הם חשים כאבי ראש מסוגים שונים. כיוון שלא כל כאב ראש משמעותו גידול או פגיעה חמורה בעצבים, כשהוא נמשך יש צורך לגשת קודם כל לרופא המשפחה, אשר יכול להפנות לנוירולוג אשר יבצע בדיקות שונות ויחליט האם להפנות את המטופל לנוירוכירורג או לא.

מה עושה נוירוכירורג?

נוירוכירורג הוא רופא אשר מומחה בתחום הכירורגיה והנוירולוגיה. הרופא מטפל במצבים רבים מאד אשר קשורים במערכת העצבים, המוח ועמוד השדרה. הרופא יכול לבצע טיפולים מורכבים כמו גם לבצע ניתוחים בגידולים מסוגים שונים אשר קשורים למוח, מערכת העצבים ועמוד השדרה. הניתוחים הם תמיד עדינים ולכן הם דורשים רופא מומחה בנוירוכירורגיה שמביא ניסיון, רופא שאתם חשים בטוחים בו ושיוכל להכין אתכם לפני הניתוח להליך לפניו אתם עומדים. רופא המשפחה המטפל או נוירולוג בדרך כלל ימליץ על אבחון וייעוץ אצל נוירוכירורג מומחה. לא בכל כאב ראש צריך לרוץ ישר אל נוירוכירורג ומומלץ בהחלט לעבור קודם אבחון ראשוני אצל רופא המשפחה או נוירולוג. נוירוכירורג הוא הרופא האחראי על ביצוע ניתוחי מוח וחוט השדרה, כחלק מתפקידו הוא מטפל בעיקר במקרים של גידולים, חבלות ראש ומחלות חוט שדרה.

נוירוכירורג לניתוח

כל מטופל אשר עומד לפני ניתוח חש רמה מסוימת של מתח ועצבים (כאשר אלו משתנים בין מטופל אחד לאחר). כל מטופל אשר מעוניין להרגיע את החששות שלו יכול (ומומלץ) לפנות להתייעצות מוקדמת או מספר ייעוצים מוקדמים. על כל מטופל לדעת לא רק כיצד הוא נכנס לניתוח ומי יבצע אותו אלא גם מה יידרש ממנו לאחר הניתוח ומה כולל השיקום. אמנם לאחר הניתוח ניתן לשער שהמטופל יגיע אל הנוירוכירורג למעקב, אך את השיקום יהיה עליו לעבור עם משפחתו הקרובה ועל כולם להתכונן לכך. האינטרנט מלא במידע ותכנים בנושא ולא כולם אמינים ונכונים. כל מקרה לגופו ולכן אבחון וקביעת דרכי הטיפול יעשו אחר ורק על ידי נוירוכירורג מומחה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב