דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדרסים אורטופדיים- כל המידע שחשוב שתכירו 

מאת    [ 16/02/2015 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 3046 פעמים ]

כפות הרגליים שלנו נועדו לעמוד בעומסים אדירים במהלך שנות חיינו שכן הן נושאות את כל כובד משקל גופינו. אותו העומס נותן את אותותיו ועשוי להתבטא בבעיות מפרקים, כאבי ברכיים וגב, שפשופים, יבלות ושאר מרעין בישין. הנזקים, אם כן, עשויים לבוא לידי ביטוי בסימפטומים רבים ומגוונים הן בכף הרגל עצמה והן באיברים מרוחקים ממנה כגון עמוד השדרה. מדרסים אורטופדיים נועדו "לתקן" את האנטומיה של היציבה שלנו כך שייווצר פחות נזק ובקצב איטי יותר מהמצופה, כמו גם לטפל בבעיות ממוקדות יותר. להלן כל המידע שיעזור לכם לבחור בהם בצורה נכונה ומושכלת.

 

מהם מדרסים אורטופדיים?

בעבר המונח מדרסים התייחס אך ורק למוצרים אשר היו אמורים להתאים את הנעל לכף הרגל של המשתמש בהם. עם הזמן הסתבר כי לבריאות כף הרגל השפעות על מערכות שריר-שלד רבות ויכולת לעזור במניעה וטיפול של בעיות קיימות וכאבים. המדרסים האורטופדיים מתערבים בביומכאניקה של הגוף ועל כן מפחיתים בצורה משמעותית בעומסים המורגשים על מפרקים, עצמות ושרירים, מפזרים את לחצי המשקל בצורה אחידה יותר ותורמים רבות ליציבה טובה.

 

יש לקחת בחשבון כי מדרסים הינם אורטופדיים אך ורק כאשר הם אכן מותאמים לבעליהם באופן אישי, הן בישיבה, בעמידה ובהליכה. אומנם ניתן למצוא מדרסים אורטופדיים אשר מגיעים מראש מוכנים לשימוש רק ע"פ מידה, אך הם עשויים לפספס את מטרתם שכן הם אינם מותאמים לחלוטין לכף הרגל הספציפית.

 

 

מדרסים לכל דורש

אין אחד מאיתנו אשר אינו זקוק למדרס אורטופדי מאחר והאנטומיה שלנו אינה מושלמת. מבנה כפות הרגליים, העצמות בגפה התחתונה והגב חושפים אותנו לבעיות רבות של שחיקה אשר עשויות להתבטא בכאבים עזים. המדרס האורתפדי מתקן עיוותים כאלו ואחרים ועל כן "מכריח" אותנו ללכת בצורה הנכונה. ניתן למצוא מדרסים איכותיים וברמה גבוהה לכל דורש- ילדים, מבוגרים וכאלו אשר סובלים ממחלות שונות. תוכלו לרכוש מדרס אורטופודי ייעודי אשר מתאים לספורטאים, חיילים, בני נוער בגדילה, נשים הנועלות נעלי עקב, לעובדים בתנאי עמידה ממושכת, לסובלים מבעיות גב, ברכיים ומפרקים אחרים, לסובלים משפשופים, לחולי סכרת (לטיפול ומניעה של כף רגל סכרתית), לסובלים מבעיות בעקבים או קשת גבוהה/נמוכה מדי ועוד. ניתן להשתמש במדרסים אף לצרכי הקניית גובה בצורה נסתרת ועדיין לשמור על בריאות הרגליים.

 

מאחר וכל מדרס נועד לשרת פונצקיה אחרת, לא מן הנמנע כי לכל אדם יהיו מספר מדרסים בנעליים השונות אך כמובן חשוב לציין כי המדרסים יכולים לעבור מנעל לנעל ללא כל בעיה.

 

תהליך התאמת המדרס האורטופדי

מכון אורטופדי מומחה הינו בעל היכולת המקצועית להתאים לכל דורש את המדרס האורטופדי הטוב ביותר. תהליך ההתאמה של המדרסים לוקח בחשבון משתנים שונים כגון גובה, גיל, משקל גוף, תלונות על כאבים או אי נוחות ומצב כף הרגל (שפשופים, יבלות, סוכרת ועוד). התאמת המדרסים מתבצעת תוך שימוש במכשיר מיוחד (קרוי מדרך) אשר מצוייד בחיישני לחץ רבים אשר מודדים את המשקל המופעל עליהם בעת דריכה ומסוגלים להצביע על נקודות הסובלות מעומסים מיוחדים. על המדידה להתבצע הן בישיבה (כאשר הלחץ המופעל הינו מינימאלי), הן בעמידה והן בהליכה על מנת למדוד את הרגלי ההליכה והיציבה של המטופל. לאחר מכן יכין הטכנאי את המדרס הספציפי בהתאם לממצאים באופן מדוייק.

 

לעיתים ניתן למצוא גם שיטות נוספות להתאמת מדרסים אורטופדיים כגון שיטת החבישה בגבס, שימוש בגרב פולימרית או שיטת ה- "קופסא" אשר מכילה חומר רך המשנה את צורתו בהתאם לצורת כף הרגל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב