דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעת אימוץ מסקנות ועדת רייך על גמישות תעריפי הדואר בכללם השימוש במכונת ביול 

מאת    [ 11/02/2015 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 2634 פעמים ]

ועדת רייך מונתה על מנת לבחון את מדיניות תעריפי הדואר ובנק הדואר במסגרת הרפורמה הרחבה שעוברת חברת הדואר מזה עשור שלם. הועדה ערכה מחקר מעמיק בתחומים רבים תוך כדי מחקר השוואתי לרשויות וחברות דואר בעולם.  אחת המשימות הקשות שעמדה לפיתחה היא הצורך לגשר על הניגוד שבין שרות אוניברסאלי ציבורי הנדרש ללא שיקולים מסחריים של כדאיות -מחד ,. מאידך - הצורך להתחרות בגופים פרטיים שנכנסו לשוק מעצם הפיכתה לתאגיד עיסקי הפועל בסביבה עסקית.

בין כלל המסקנות, אחת המסקנות נוגעת ליכולתה של חברת הדואר לתעדף באמצעות תעריפים מוזלים לקוחות נאמנים המשתמשים במכונות ביול שכן אמצעי זה חוסך לדואר עלויות תפעול וכו' , וכן השימוש באמצעי של מכונת ביול יחודי לשירות רק באמצעות חברת הדואר ולא באמצעי אחר ,(חברות שליחויות פרטיות או אחרות).  תעדוף כמותי קיים זה מכבר אולם החידוש שבהכנסת תעריף מוזל לביול במכונה הוא תקדימי בישראל - מאז תחילת השימוש במכונות ביול בשנות ה-50 של המאה הקודמת.  

בעולם מכונות ביול כבר קיימות יותר ממאה שנה ,וכעיקרון מאפשרות לעסקים וארגונים לבייל את הדוואר שלהם ללא שימוש בבולים.

כיום המכונה מביילת בצורה מהירה ויעילה מבלי הצורך להגיע בד"כ לסניפי הדואר לשם סיווגם ושליחתם, השימוש בהם מגביר את היעילות תוך חיסכון של זמן ומשאבים. המכונה שוקלת את דברי הדואר ובעזרת מערכת ממוחשבת מסווגת את התעריף המתאים מדפיסה על המעטפה, כמו כן המכונה והמערכת המשולבת מספקת יכולת של דיווחים מפורטים בדבר דברי הדואר שנשלחו כמותית, משקלם וכו'.

ועדת רייך המליצה לקבוע את תעריך מישלוח דברי הדואר באמצעות מכונת ביול על בסיס עלות השירות ללא התחשבות בעלות הבדיקה של דברי הדואר וכן המליצה לבטל את הצורך בשליחת המכתבים המבויילים באמצעות האשנב וכך שיוכלו לשלוח את הדואר (למעט רשום) באמצעות התיבות הציבוריות האדומות. המלצות אלה גרמו לכך שלא זו בלבד שעלות שליחת הדואר תקטן למשתמשי מכונות הביול אלא שיחסך מאותם האירגנים והחברות המשתמשות במכונות ביול זמן ניכר בהגעה אל הסניף עמידה בתור וכו' , וכן תלות בשעות הפתיחה של הסניפים. שינויים אלה גרמו לכך שתהליך הביול יעשה בעיתוי המתאים ביותר מבחינת התפעול והזמינות.  

אימוץ מסקנותיה של ועדת רייך השוו את היעילות של שימוש במכונת ביול לזו הקיימת בארה"ב ובאירופה מזה שנים רבות.

מעבר לכל היתרונות הנ"ל הביול במכונה הפך למשתלם מבחינה כספית ביחס לשליחת בולים. בעבר הכדאיות גם הכספית היתה יותר תוצר לוואי, נכון להיום הכדאיות מדידה באופן אבסולטי. מסקנות הועדה קבעו הנחות מובנות בתעריפי הביול  כופי שניתן לראות בטבלה הבאה ארגון גם שאינו גדול ושולח כ 50 פריטי דואר ביום עשוי לחסוך בעלויות הדואר באופן משמעותי ביותר.     

 מסקנותיה ואימוצי המסקנות של ועדת רייך בעניין התעריפים יש בהם בכדי לגרום לארגונים וחברות הגם שאינן גדולים לשקול באופן אחר את השימוש במכונות ביול הן בהיבט הארגוני תפעולי ולוגיסטי והן בהיבט של חיסכון אבסלוטי של יותר מ-25% בעלויות הדואר היוצא.   

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב