דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה לראיונות עבודה ולמכרזי ניהול בכירים 

מאת    [ 09/02/2015 ]

מילים במאמר: 660   [ נצפה 3621 פעמים ]

 

   בבואך להתראיין לראיון עבודה עליך לזכור שהרושם הראשוני שתציג באנרגיה ובמרץ כשתיכנס לחדר, במבט ובחיוך, באחיזת הגוף ובמראה, וכן בשניים שלושה משפטים הראשונים שתוציא מהפה. כלומר, חבל לבזבז כל שניה של משפטי הפתיחה במה שאינו רלוונטי לביצוע המשרה המוצעת (אני נשוי, יש לי 3 ילדים)!

הכנו את עצמכם לראיון: עשו רשימה של כול התפקידים שביצעתם בתחום, בחרו את התפקיד המשמעותי ביותר למשרה המוצעת, והגדירו אותו בקיצור ובאופן מרשים- כדי ליצור עניין אצל המראיינים. בהמשך תארו ביצועים מרשימים הקשורים למיומנויות הנדרשות מהתפקיד המוצע, ציינו פרסים והוקרות שקיבלתם על הישגיכם, ודברים משמעותיים שלמדתם מכך ושתורמים למומחיותכם. בהמשך פרטו את הידע שרכשתם והתארים, מקומות העבודה שעבדתם, באופן מובנה שיראה את התהליך וההתפתחות של הקריירה שלכם. נא דלגו על מה שלא רלוונטי ולא מוסיף לרושם שלכם.

זכרו, עדיף לדבר על מכלול הדברים שהיו תחת סמכותכם מאשר להכריז: "יש לי ראש גדול". התאימו את משך התשובה ואת נושאי הדיבור למראיינים ושמרו על הקשבתם הפעילה של חברי וועדת הבחינה- אחרת תשעממו אותם.

אל תנסו להפגין עליונות על המראיינים גם אם הם מחפשים יועץ. בחרו את מה שהכי חשוב לדמות האמורה לבצע את התפקיד ובתנאי שאכן תכונות וישורים אלו אכן מאפיינים את דמותכם. למשל: אם מדובר בתפקיד ניהולי ושואלים אתכם: מהי התכונה הבולטת באופייך? אל תגידו: "יחסי אנוש, רגישות"- עם זה אתם יכולים להישאר בדרג השירותי. רוצים לנהל? עליכם לומר- יכולת מנהיגות, יכולת השפעה, הובלת צוות, יוזמה, ראיה מערכתית וכד'.

בנו "בנק של כישורים ותכונות" המאפיין את עיקרי הכישורים והיכולות שלכם. בעת הראיון דאגו לשלוף מבנק זה את הדברים הרלוונטיים לנושאים שהנכם מציגים או נשאלים אודות, כך שתכונה זו תבלוט גם אם לא השתמשתם במילה עצמה. אמירה כגו: "אני חבר הנהלה" מעידה על היותך אמין, מקצועי ויד ימינו של מנהלך.

אם הנכם מהססים לגבי יכולתכם לבצע את התפקיד בהצלחה- השתדלו ששפת הגוף לא תסגיר אתכם. זכרו: תפקיד חדש, או מקום עבודה חדש, הם הזדמנות מצוינת להיכנס לתדמית חדשה, ולהכיר את עצמכם ממקום אחר. השתחררו מפרדיגמות ש"נדבקו באישיותכם", בין אם אלו דברים שאינכם אוהבים בעצמכם, ובין אם אלו דברים שנאמרו עליכם מפי אחרים (שוחרי טובתכם או שוחרי רעתכם - זה בכלל לא משנה). את "הקליפות" המיותרות הללו קלפו מעצמכם והשאירו מחוץ לחדר המראיינים. צפו להצלחות.

אם יש אינפורמציה רגישה העשויה לדעתך לעמוד לך לרועץ בראיון, אם תישאל עליה, הכן מראש תגובה מתאימה. אם אינך מצליח למצוא תשובה מתאימה- היוועץ במומחה שאינו מכיר את הסיפור ממקור ראשון. רגישות לנושא מסוים נוטה לקבע את התייחסותנו לנושא לכוון מסוים, ומישהו מבחוץ עשוי למצוא כיוון חשיבה אחר, משכנע ורגוע יותר.

אם שואלים אותך רגע לפני סיום הראיון האם יש משהו שהנך רוצה להוסיף ולא הספקת להגיד- אמור: "לא תודה", הודה להם וצא עם חיוך מהחדר בלי הכרזות מיותרות. מרגע שהם סיימו לראיין אותך - כול מילה נוספת מיותרת. הם את הרושם עליך כבר סגרו.

חשוב לקחת בחשבון, שבוחרים למקום העבודה לאו דווקא את האדם הכי מקצועי. הבחירה היא גם אינטואיטיבית, על פי מי שהלב אומר. אנשים בוחרים את מי שיהיה להם נעים לעבוד איתו. על כן, עליך לרכוש את לבם של המראיינים, לתת להם הרגשה שיש לך את הכלים להצליח בתפקיד, לבוא עם אנרגיה טובה וליצור רושם שהנך טוב בעבודת צוות.

ולסיכום: כול ביטוי שתאמר וכול תנועה שתעשה - יגררו תגובה מהצופים. לא תמיד יפרשו את דבריך כפי שהתכוונת. לא תמיד תהיה מובן לאחרים כמו שהנך חושב שאתה מובן. את המסרים צריך לדעת לנסח כך שהם יקלטו באזני האחרים. על מנת שהמשמעות שהנך רוצה להעביר לשומעיך תיקלט כפי שהנך מתכוון להעבירה, מומלץ להיעזר במומחה מיומן, שיעזור לך לנסח את כישוריך ויכולותיך בטופן מקצועי, מרשים ונעים. יועץ שיסייע בידך להבין במה אתה מוכשר במיוחד, עולה על האחרים, מביא לתפקיד ערך מוסף שרק אתה יכול לעשות כן. רק אם תצליח לשכנע את המראיינים שאתה מביא ערך לתלפקיד שלא כל אחד יכול להביאו- תוכל לשכנעם לתת את התפקיד לך!

אם החלטת לקצר את תהליך החיפוש וההתראיינות לראיונות ולזכות במשרה הנחשקת- היעזר במומחה שיוציא ממך את ה"כוכבות", את המיוחדות, את המשהו המיוחד שבזכותו תצליח לרכוש אמון המראיינים- ולזכות בתפקיד!!

 

 

 

 

 

 

ד"ר ניצן ברוקס- מנכ"ל ובעלים של "המכון למימוש זכויות מורים",  בוגרת תואר שני ושלישי של אוניברסיטת בר אילן במדעי החברה, בוגרת קורס מנהלים, השתתפה כחברה בוועדות הבחינה של מאות מכרזים לניהול כנציגת איגוד מקצועי,  מאמנת מוסמכת, מומחית לייעוץ לקריירה. מנחת קבוצות בנושא העצמה אישית.


    נייד: 050-9005452       מייל: nitbar@walla.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב