דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים ומידע לשימוש בחומרי הדברה ירוקה בבית עם ילדים 

מאת    [ 08/02/2015 ]

מילים במאמר: 759   [ נצפה 3591 פעמים ]

הדברה באופן כללי

 

באופן כללי הדברת מזיקים נעשית על ידי חומרים שמטרתם להרוג את המזיקים מהם אנחנו מבקשים להיפתר, למשל חומר הדברה המשמש לריסוס נגד ברחשים. מטבע הדברים מדובר בחומרים שעלולים להיות מסוכנים לילדים, לחיות המחמד בבית, ואפילו גם למבוגרים (בהתאם לרמת הריכוז של הרעלנים בחומר ההדברה). בעבר חברות הדברה נהגו להשתמש בחומרי הדברה כימיים בעלי ריכוז גבוהה מאוד של רעלנים, דבר שהיה לכל הדעות מסוכן מאוד, ולכן הצריך מדיירי הבית לעזוב את המתחם לפרק זמן ממושך מאוד.

בשנים האחרונות ענף ההדברה התפתח מאוד וחלו בו שינויים מהותיים שמטרתם להתאים את חומרי ההדברה לנוחיותם של יושבי הבית, ולמנוע את הסיכון והטרחה שהיו כרוכים בהזמנת הדברת מזיקים לבית. אחד הנושאים שהפכו פופולאריים ומבוקשים מאוד בתחום זה - הדברה ירוקה. כמו כל דבר ירוק, הכוונה היא שמדובר בשיטת הדברה ללא השימוש בחומרי הדברה כימיים שמהווים סיכון של הרעלה למי מדיירי הבית.

הדברה ירוקה באמת ירוקה ב - 100%?


התשובה די ברורה וחד משמעית - לא.

חברות הדברה או בעלי מקצוע שונים בתחום כמו מדביר במרכז הארץ הקרוב למקום המגורים שלך, הבינו שהביקוש בקרב הציבור נוגע בשיטת הדברה זו, וכיום כל מדביר יציע ללקוחותיו הדברה ירוקה, גם כאשר מדובר בווריאציות שונות שאינן ירוקות לגמרי. לאט לאט כולם יישרו קו סביב ההגדרה למה זו הדברה ירוקה, והתוצאה - לא לגמרי ירוקה.

באופן כללי - הדברה ירוקה וטבעית לגמרי היא הדברה באמצעות החומר הפעיל בפרח החרצית, חומר אורגני לחלוטין שמטבעו דוחה חרקים ומזיקים שונים. ישנו פיתוח תעשייתי של חומר סינטטי שמשמש כתחליף לאותו החומר מפרח החרצית, אך הוא נמצא כלא לגמרי יעיל בהדברת מזיקים בבית.

 

אז מה עשו חברות ההדברה?

הפיתרון המתבקש היה ערבוב החומרים הסינטטיים (שהם ירוקים לגמרי) יחד עם חומרי הדברה כימיים (לא ירוקים בכלל) בריכוז רעלנים נמוך. התוצאה - תערובת של חומר הדברה שנמצא יעיל להדברת מזיקים בבית, ויחד עם זאת ריכוז הרעלנים בו נמוך יחסית והוא לא מהווה את אותו הסיכון שהיה מצוי בחומרי ההדברה המוכרים לנו מהעבר.

ישנם גם חומרי הדברה ירוקים לגמרי והם מגיעים בצורת ג'ל למריחה באזורים הנגועים, הבעיה עם השימוש בג'ל זה שהוא מוגבל בכמות הג'ל ביחס לגודל המקום אותו נרצה להדביר. כדי להדביר בית שלם באמצעות ג'יל להדברה ירוקה, נצטרך כמות גדולה מאוד של ג'ל, דבר שיהפוך את כל הסיפור ליקר מאוד, וגם יצריך עבודה יסודית ומתישה. היתרון הברור בהדברה המוכרת לנו מהעבר זה ההדברה באמצעות ריסוס, הריסוס מתפזר באוויר וכך יכול להגיע לכל פינה וסדק במרחב הבית, וגם לכסות שטח גדול בשימוש של כמות חומר ריסוס קטנה יחסית.

לאור כל הנתונים הללו, תערובת חומרי ההדברה שמשלבת הדברה ירוקה (החומר הסינטטי) עם הדברה כימית בריכוז נמוך, חברות הדברה החלו לשווק מוצר חדש - ריסוס ירוק לבית.

 

אז איפה הבעיה?


הבעיה היא שהחומר הפעיל לא לגמרי ירוק, וזו יכולה להיות הטעייה מסוכנת שבגינה יכולים לקרות אסונות. נכון שאדם מבוגר, ואפילו ילד קטן, לא יכולים להיפגע מחומרי ההדברה הללו בגלל הריכוז הנמוך של הרעלנים שיש בהם. אך חומרי הדברה ירוקים מסוג זה בהחלט יכולים לפגוע בחיות מחמד עדינות כגון - תוכי, איגואנה, אוגרים, ואפילו כלב או חתול קטנים. גם ילדים מתחת לגיל שלוש שנים יכולים להיות בסיכון בעקבות החשיפה לחומרי ההדברה הללו! אבל חברת ההדברה אומרת ללקוחות שמדובר בשיטת הדברה ירוקה, ובעלי הבית בטוחים שאין פה שום סיכון והכל בטוח.

איך להיזהר?

רוב חברות ההדברה יעדכנו אתכם שעליכם להימצא מחוץ למתחם כשעה וחצי לאחר ריסוס לבית, ומאחר ואת המכירה הם ביצעו בעקבות השימוש במילת הקסם "הדברה ירוקה" אז הם גם יזרמו עם הרצון שלכם לחזור קצת לפני וישרו עליכם אווירה של "הכל בסדר אין פה שום סיכון, זה רק אמצעי בטיחות מקפיד כי אנחנו כל כך אחראיים".

הסכנה העיקרית נמצאת בחדירת החומרים המסוכנים למזון שמאוחסן בבית והנגיעות שלו בכלים בהם אנו משתמשים לאוכל. הדרך המסוכנת ביותר לחדירת החומרים הללו אל תוך גופנו באופן שיש בו כדי להרעיל בצורה האפקטיבית ביותר זה על ידי אכילתו. פנו מהבית את האוכל החשוף, שיטפו במדיח כלים או במים רותחים את כל כלי המטבח, והיזהרו מהכנסת שאריות חומרי ההדברה הירוקה לגופכם או לגופם של חיות המחמד בביתכם.

 

זה הכל עניין של מחיר

כמו כל עסק, גם חברות הדברה, המטרה היא לחסוך בעלויות כדי למקסם את הרווחים. כל השינויים שקרו, ועדיין קורים, בתחום של הדברת מזיקים נובעים מהתייעלות כלכלית. ברגע שתבינו לעומק את טווח המחירים של סוגי ההדברה השונים, תוכלו גם להעריך את חברת ההדברה שעומדת מולכם. מחיר לריסוס דירה נקבע בהתאם לזמן העבודה שמושקע ובהתאם לעלות החומר שבו משתמשים להדביר את הבית (חומרי הדברה אמיתיים יקרים יותר מחומרי הדברה כימיים). אם תדעו מה טווח המחירים הכללי, תוכלו גם לזהות מחיר נמוך מידי לסוג הדברה מסויים וכך לזהות סכנה אפשרית.

גור הדברות - חברת הדברה ירוקה במרכז הארץ ובשפלה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב