דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה שיעור אוריגמי הוא אטרקציה מעניינת בטיול מאורגן ליפן 

מאת    [ 05/02/2015 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 5390 פעמים ]

בטיול מאורגן ליפן מגוון אטרקציות - החל מנסיעה ברכבת המהירה (הבולט, או השינקנסן) על מנת להבין את הסיבה לכך ששיעור אוריגמי נכלל בטיול מאורגן ליפן, יש להבין את שורשי אמנות זו. 

מתי ואיפה התפתחה אמנות האוריגמי?

תחילתו של האוריגמי אינה ברורה עד היום, מקורות האמנות לוטים בערפל וההשערות רבות. חוקרים מסוימים טוענים כי מלאכת קיפולי הנייר החלה בסין, מקום בו התפתח ייצור הנייר בשיטות המודרניות אי שם בראשית המאה השנייה לספירה. לפי טענה אחרת, האוריגמי כפי שאנחנו מכירים אותו כיום החל להתפתח ביפן, לאחר שרזי ייצור הנייר הגיעו אליה מסין דרך קוריאה. כך או כך, כיום נהוג לייחס את האוריגמי על שלל תצורותיו ליפן ותרבותה. ביפנית, משמעות השם "אוריגמי" הוא קיפול (אורי) נייר (קמי) ויש הטוענים שהוא החל להתפתח כבר במאה ה-8 לספירה, אף שרוב המחקרים קושרים בין התפתחות האוריגמי להתעוררותה של דת השינטו החל משנת 1336 לערך ולאחר מכן לתקופת אדו שהחלה בשנת 1603. למרות חילוקי הדעות בקרב החוקרים, יש ביניהם הסכמה כי אמנות האוריגמי נטועה היטב בהיסטוריה של יפן לפחות מאז המאה ה- 14 לספירה.

הקשר בין התפתחות האוריגמי לבין תרבות ודת ביפן

כפי שנאמר בפסקה הקודמת, מקורות האוריגמי אינם ברורים אך ידוע שהוא התפתח עם התעוררות דת השינטו ביפן. הנייר נחשב בדת השינטו למסמל של טוהר והשתמשו בו גם לאמנויות ידועות אחרות כמו הקליגרפיה. בדת השינטו יצרו מהנייר עטיפות מורכבות הנקראות "נושי" – בתוך העטיפות טמנו פרוסות בשר מיובש ולפי האמונה הן הביאו מזל טוב למי שקיבל אותן. העטיפות האלו שוכללו והתפתחו לאמנות של ממש. מאמנות עטיפות הנייר, הלך והתפתח האוריגמי גם בזכות העובדה שבתקופת אדו (1603 - 1868),  הסמוראים אימצו לעצמם מנהג לעסוק באמנויות שנקשרו עם מעמד האצולה: קליגרפיה, איקבנה (שזירת פרחים), ואוריגמי. כך הוטמע העיסוק באוריגמי בתרבות היפנית, והוא השתרש כאמנות המזוהה עם עידון, טוהר ואצילות.

האוריגמי כחלק מתרבות האסתטיקה ביפן

אחד מהאספקטים היפנים המוכרים ביותק במערב הוא הדגש על האסתטיקה בתרבות היפנית. לאסתטיקה ביפן יש משמעות עמוקה הרבה יותר ממראה עיניים מלבב והיא כוללת מערך של אמונות ואידאלים שקשורים לטבע העולם, חלקם בהשפעת הבודהיזם. כמו הגנים היפנים, הקליגרפיה וסידורי הפרחים - גם באוריגמי יש מערכת כללים ברורים שמאחוריהם רעיונות ומושגים נשגבים המהווים חלק בלתי נפרד מדת השינטו.

שיעור אוריגמי כחלק מטיול מאורגן ביפן

כעת, קל להבין למה שיעור אוריגמי המתקיים, על פי רוב, בעיר טוקיו, נכלל כאטרקציה ייחודית בטיולים מאורגנים ליפן. ביצוע ותרגול האוריגמי הוא חלק מחוויה המושרשת עמוק בתרבות יפן ומחברת את המטיילים למאות שנות היסטוריה במדינה מרתקת זו.

 

טיולי דרכים - טיולים מאורגנים ברחבי העולם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב