דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


NLP לעזרת המתגרשים - יציאה מאי הודאות ותחושת ביטחון עצמי 

מאת    [ 03/02/2015 ]

מילים במאמר: 628   [ נצפה 2939 פעמים ]

 

NLP הוא כלי מעצים ומחזק ברגעי משבר בחיים. NLP הוא מיידי, קצר טווח ולכן גם חוסך עלויות של טיפול ארוך טווח. החיים שלנו מאוד דינמיים ומשתנים הרבה פעמים מרגע לרגע ולעתים בלתי צפויים. לפעמים אנחנו למעלה ולעתים אנחנו למטה. תכיפות השינויים על הגרף היא זו שיוצרת סערות בחיינו. שינויים יכולים להיכנס בכל מיני צורות וגוונים וכך גם התגובות שלנו אליהם. יש אנשים שיגביו בשלוות נפש לשינוי ויש אנשים שעולמם יתערער בעקבות השינוי. יש מצבים שיותר קל להתמודד איתם ויש מצבים שהרבה יותר קשה. למעשה רק כשאנחנו מתים הגרף הופך להיות מאוזן וישר ללא עליות ומורדות. כשאנחנו מתגרשים, אנחנו נמצאים במצב של שינוי: שינוי מגורים, שינוי בהתנהלות מול הילדים, שינוי במצב הכלכלי וכדו'. כל אדם שעובר גירושין למעשה עובר משבר בחייו. הוא חווה סוג של אובדן - אובדן הקרקע הבטוחה, אובדן הזוגיות, אובדן המשפחתיות שינוי בהורות ובסטטוס.בפני האדם המתגרש ניצב עולם חדש שהוא אינו מכיר בעודו נאבק עדיין על העולם הישן. זהו משבר לכל דבר. משבר כזה יכול להיות מלווה בפחדים, חרדות, תגובות גופניות בלתי נשלטות, אי ודאות ועוד.אני עצמי עברתי תהליך גירושין ואף פרידה מפרק ב', כך שחויתי על בשרי את תהליך עיבוד האובדן וההתמודדות עם אי הודאות.

להתמודד לבד בתהליך הגירושין זה מאוד קשה. זאת תקופה, שהאדם זקוק לסביבה תומכת ומחזקת. מה קורה כשאין כזו ? מה קורה שהמשפחה רחוקה ? מה קורה שהחברים לא ליד ? איך עוברים את התהליך ?אז זהו שבעצם לא צריך להישאר לבד ויש אנשי מקצוע היכולים לחזק אתכם ולהעלות אתכם על הסוס מחדש. גם אני בתהליך נעזרתי באנשי מקצוע שחיזקו אותי. אנחנו מעורבים בתוך האירוע שקרה בחיינו. אין לנו פרספקטיבה נטראלית. אנחנו פועלים מהרגש ולא מההיגיון. בדרך מאבדים הרבה דברים יקרים, שיכולנו לא לאבד.כלים מעולם ה- NLP והדימיון המודרך הם כלי העצה וחיזוק העובדים בצורה מיידית ובטווח זמן קצר מה שבהחלט יכולים להוזיל לכם את עלויות הטיפול לו הנכם זקוקים. בתהליכי NLP ודמיון מודרך אנחנו משפיעים על הרגשות, מחשבות וההתנהגות שלנו ויוצרים שינוי בהרגלים והאטומטים שאינם משרתים אותנו יותר. ה-NLP מחזק, מעודד ומעצים. העבודה הנה עם תת המודע האחראי על השינוי לו אנו מייחלים. תת המודע יודע לאן לקחת אתכם והיכן נוצרו האירועים שהוטבעו בחייכם ולעקור אותם משם ויצור שינוי חיובי בחייכם. באימון NLP יוצרים מציאות אחרת התואמת לציפיות שלכם מחייכם.NLP נוגע באמונות המגבילות והמעכבות בחייכם, בפחדים והחרדות ומשחרר אותם. הוא עוזר לכ להתחבר לערכים שלכם כך שתהיו בחזון חייכם.

תהליך של "העברת יכולת" ב-NLP עוזר לחזק משאב החסר לכם לטענתכם. ה-NLP טוען שלכולנו יש כל המשאבים להם אנו זקוקים בחיינו. לעיתים אנחנו רק צריכים להעביר את המשאב להקשר הנחוץ לנו. לדוגמה: אמא שאינה ארטיבית כלפי ילדיה בעוד היא מנהלת כח אדם בעבודתה ושם היא ייודעת להיות אסרטיבית. מה שאנחנו עושים זה העברת המשאב לתוך המשפחה. אנחנו מחזקים את המשאב החסר לטענתה דרך אירועים בחייה בהם היא חוותה את המשאב אסרטיביות בהקשרים אחרים ואנחנו מעגנים אותו ע"י לחיצה בשתי אצבעות על הברך, מה שיוצר הטבעת המשאב גם בגוף כדבר שהוא אפשרי. אותה אמא בסיום התהליך תחוש שהשאב נמצא ברשותה ואז מתת המודע זה יעלה למודע והיא תתחיל ליצור את השינוי שהיא רוצה מול ילדיה. בנוסף מכיוון שתת המודע אינו מבחין בין מציאות לדמיון, דרך הדמיון אנחנו יוצרים מציאות שהאדם רוצה כאילו היא כבר קורת כעת ואז ההתנהלות במציאות משתנה. כמו כן אנחנו עובדים על השפה ומשנים אותה לשפה חיובית ומקדמת ולא שפה מעכבת ומונעת. כל משפט אפשר לומר אותו ע"ד החיוב. יש הבדל בין "אין לי בטחון עצמי" לבין "אני רוצה בטחון עצמי". אני למעשה רוצה בטחון עצמי אך במשפט הראשון מעידה על החסר ובשני מגייסת את עצמי להדגת המטרה "יש לי בטחון עצמי". הכל שאלה של מלים. תת המודע אינו מבין את המילה "לא". למשל אם אומר לכם על תחשבו על הקוטב הדרומי. על מה תחשבו ? - כמובן על הקוטב הדרומי. אז כדי ליצור מציאות אותה אנו רוצים כדאי לנו לדבר בחיוב. "אם לא תעשה אז..." הפכו ל"אם תעשה אז ..." הנעה לפעולה ולא עונש.

 

 

טליה המאירי ישי בעלת הקליניקה "מלב אל לב - קן לשינוי"/נשר. מאמנת אישית ומשפחתית מקצועית מטעם לשכת המאמנים (PCIL). מנחה בכירה ב- NLP ודמיון מודרך. מתמחה בהפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. מעבירה סדנאות העצמה לנוער ומבוגרים. http://melevellev.co.il מפגש יעוץ ראשוני להורים חינם - 0547574874  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב