דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוסים של עזרה ראשונה: שלא יעבדו עליכם 

מאת    [ 25/01/2015 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 2456 פעמים ]

מקרי חירום לא מגיעים עם פעמוני אזהרה, ואין שום סימן בכוכבים לפני שמישהו מתעלף לידך. זה פשוט קורה. בסופו של דבר, הגשת עזרה ראשונה היא האלמנט שהכי ישפיע על טיפול נכון בנפגע. לא משנה כמה פעמים רעננתם קורס החייאה או לקחתם קורס עזרה ראשונה, במקרי אמת אתם עלולים לגרום לנזק גדול יותר אם לא תהיו חדים מספיק.

כמה אתם יודעים על טיפול בעזרה ראשונה?
ידע רלוונטי הוא חשוב והכרחי, מכיוון שהוא עוזר לכם להפריד את התבן מן הבר ולדעת כיצד לפעול נכון בלי ליפול לבורות הקונספירציה השלטת. אספנו כאן שלושה מיתוסים על עזרה ראשונה, שעיקרם טיפול שגוי (ואפילו הזוי) בפגיעות שונות.

האם אתם בטוחים שאתם נקיים מהתפישות השגויות שמתרוצצות סביבנו באופן חופשי ומסכנות חיי אדם? הנה 3 המיתוסים שבחרנו להציג בפניכם. אם הכרתם אחד מהם – דעו שאתם נמצאים ב"קבוצת הסיכון" למתן טיפול שגוי לנפגע.

המיתוס: ניתן לרפא כוויית מים רותחים על-ידי מריחת חמאה
פחד אימים. בשיא ההכנות לערב החג, הילד בן ה-4 השובב והפעלתן החליט שהוא רוצה לעזור ומשך סיר מלא במים רותחים ורביולי בטטה. המים נפלו וכל היד, יחד עם חצי פנים, הפכו להיות כווייה קלה בדרגה 2, כלומר – שלפוחיות לבנות על העור מוקפות באדום ובכי חזק מאוד שנמשך דקות ארוכות.

המיתוס אומר למרוח חמאה. ובכן, אם תמרחו חמאה על הכווייה, תגרמו עוד נזק לעור ואתם עלולים אפילו להדביק אותו לבגדים ולגרום לקריעה, לפציעות נוספות שייגרמו מהתנתקות העור מהגוף, וכן לזיהומים שונים שקשורים למוצרים שומניים או מוצרי חלב.

מה באמת צריך לעשות? לשטוף את המקום בעדינות עם מים קרים-פושרים ולמרוח משחה אנטיביוטית. כוויה גדולה תצריך גם פנייה לגורם רפואי וקבלת ייעוץ או טיפול מלא.

המיתוס: ניתן לרפא הכשת נחש על ידי מציצת הארס או הטלת שתן על מקום ההכשה
יצאתם לטייל מספר חברים וחברות, לקראת סוף החופש הגדול (שמשנה לשנה הוא הרבה פחות גדול). פתאום משום מקום מופיע נחש, נתלה עם שיניו על אחד מהחברים, מבצע את זממו ובורח מהמקום. מייד מתחילה ההתקהלות ולאוויר יוצאים פתרונות הזויים: אחד החברים מציע לטפל בעזרת השתן המעולה שלו, שהוכח כתכשיר רפואי. אחת החברות מציעה למצוץ את הארס ולירוק אותו.

הכול שטויות וחלק מהדברים אפילו מסוכנים: שתן מכיל חומרי רעל שהגוף מוציא החוצה, ולפיכך עלול אף לזהם את מקום ההכשה. מה באמת צריך לעשות? להרגיע את המוכש ולהורות לו/לה לשכב ולמעט בתזוזה, כדי שהארס לא יתפשט מהר. כמו כן רצוי לקבע את האיבר הפגוע עד כמה שאפשר וכמובן לחשוב חיובי. יהיה טוב. במקביל יש להתקשר בדחיפות לגורם רפואי, או כל מי שיכול להטיס אתכם תוך פחות מחצי שעה לבית חולים. עם הטיפולים המתקדמים של ימינו, הסכנה הטמונה בהכשה קטנה מבעבר.

המיתוס: אם האף מדמם, צריך להרים את הראש ולסתום אותו בטישו
כמו בכל שנה, איך שמגיע הקיץ אתם נוסעים לים. אבל בגלל שהחניה ליד הים עולה כמעט כמו בית ליד הים, אז נוסעים באוטובוס. פתאום, הפלא-ופלא, לילד היושב מולכם מתחיל לדמם האף בזרם קולח. אחת הנשים המבוגרות שיושבת במושבים הבודדים אומרת לילד שיטה את הראש אחורה, ונותנת לו טישו כדי שיסתום את האף.

דבר כזה עלול להיות מסוכן. מה באמת צריך לעשות? מכיוון שהדם צריך להתנקז החוצה, המעשה הנכון והרפואי באמת הוא להרכין את הראש קדימה עד שהדם יפסיק לזרום – עדיף על הטישו מאשר לדחוף את הטישו לתוך האף. טסיות הדם יעשו את עבודתן עד מהרה ויסגרו את הפצע הדולף.

כשמדובר בחיים של אחרים – עדיף לא ליפול בפח. קורס עזרה ראשונה יצייד אתכם בכל הדרוש – הן מבחינה עיונית והן מבחינה מעשית – כדי להציל חיים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב