דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעה חכמה נושאת תשואה- אפשר גם בנדלן 

מאת    [ 19/01/2015 ]

מילים במאמר: 772   [ נצפה 1837 פעמים ]

השקעה חכמה נושאת תשואה- אפשר גם בנדל"ן

השנים האחרונות היו שנים מאתגרות ומלאות בתהפוכות בתחום הנדל"ן.
היה לנו משבר סאב פריים בארה"ב אשר מוטט בנקים, חברות גדולות ופגע באוכלוסייה גדולה של אנשים שכל מבוקשם היה שתהיה להם קורת גג לגור מתחתיה.
היינו עדים למהפכה חברתית שנעה סביב מחירו של גביע קוטג', אך למעשה הביעה מחאה על יוקר המחייה במדינת ישראל, ועל כך שזוגות צעירים אינם מסוגלים להגיע כיום למצב בו הם רוכשים דירה או במילים אחרות- דיור בר השגה.

חלפו כמה שנים והגיעה סנונית ראשונה, הסנונית החברתית שבאה לתמוך בזוגות צעירים ולהקל על רכישתן של דירות חדשות לזוגות צעירים. קראו לזה מע"מ 0% שבא להוזיל את מחירי הדיור ב18% עבור הרוכשים הצעירים. אך כמו בכל סיפור טוב עם כוונות טובות, חלה תפנית מדהימה בעלילה, לפיה חלק משרי הממשלה מפוטרים עוברים לתקופת בחירות וחוק מע"מ 0% נקבר לו אי שם מתחת לערימות של דפים ובירוקרטיה.

האם נדל"ן הוא אפיק השקעה רווחי?

תחום הנדל"ן והמקרקעין ורכישת דיור בישראל נחשב לאחד היקרים בעולם. יש כל כך הרבה בירוקרטיה, טפסים למלא, אישורים לקבל, עמלות ותשלומים לכל מיני גופים ממשלתיים ועוד לא התחלנו לדבר על עלויות הבניה שגם הן עולות ביחד עם יוקר המחיה.
כל אלה בתוספת המחירים המאוד גבוהים שנאלצים ישראלים רבים לשלם על דירה או בית הם כל כך גבוהים, עד שכאשר מזכירים השקעה בנדל"ן עם מונח כמו רווחיות, הדבר נשמע כלל לא הגיוני.
 
האם דירה להשקעה לדוגמה, יכולה להיות אפיק השקעה רווחי? מה אנחנו יודעים על זה?
אנחנו יודעים כי דירות מושקעות המשמשות להשכרה מניבות בין 3%- 5% תשואה שנתית וזה במקרה הטוב.  כלומר, אם מתבוננים על כך מהצד בעין בלתי משוחדת ובלי כל זיקה להשקעה או לפרויקט, ניתן לומר בהחלט כי זהו אינו אפיק השקעה רווחי ביותר.
למעשה, מדובר ברווח שהוא ממש גבולי ולכן זוהי אינה יכולה להיחשב השקעה טובה או מניבה ביותר. נכון היא עדיין מכסה את עצמה אבל כאשר באים להשקיע במיוחד אם מדובר בסכומי כסף גדולים, בתחום הנדל"ן, אנחנו מצפים שתהיה תמורה להשקעה.

חיפוש אפיקי השקעה רווחיים יותר בחו"ל

באופן שאולי לא כל כך מפתיע, החלו משקיעי נדל"ן לחפש להם השקעות משתלמות אל מעבר לים. החיפוש הקדחתני אחרי השקעת הנדל"ן הטובה והזולה החלה לנדוד לכיוון מזרח אירופה, אך בו זמנית גם העיניים צפו לכיוון ארצות הברית שאחרי משבר הסאב פריים.
מזרח אירופה מהווה גם כיום כתחליף מצוין של דירות להשקעה- בין אם להשבחה של רכישה שיפוץ ומכירה, או בין מדובר ברכישה והשקעה לצורך השכרה.
מחירי הדיור במדינות כמו רומניה הן זולות מאוד, ולכן גם אם משקיעים בנכס, עדיין ההשקעה תהיה משתלמת (כמובן לאחר שהנכס עבר בדיקה פיזית על ידיכם או נציג מטעמכם).

ארצות הברית שלאחר המשבר, מציעה עד היום באזורים מסוימים דירות או בתים
בעלות של 50% ממחירם המקורי. הבנקים או המוכרים רוצים למכור גם במחיר נמוך העיקר שיוכלו לקבל חלק משוויו של הנכס שערכו צנח מאז המשבר.
לכן, גם ארה"ב יכולה להיות יעד אטרקטיבי עבור משקיעי נדלן שמחפשים מציאות או השקעות מקרקעין מוצלחות.

מכל הנתונים הללו ניתן לראות כיצד שינויי מגמות בארץ ובעולם יכולים ליצור משברים אשר יכולים להפוך גם באותה המידה להזדמנות של מישהו אחר.

כוחה של קבוצה- רכישת נדל"ן על ידי קבוצת משקיעים

רכישת נדל"ן על ידי משקיע פרטי יכולה להיות קלה, אך צריך תמיד לזכור כי יש בה לא מעט סיכונים ועלויות שלא תמיד נלקחים בחשבון על ידי היזם הפרטי, אלא אם כן הוא משופשף בתחום ומכיר היטב את שוק הנדלן בחו"ל.

לקבוצת משקיעים יש הרבה יותר כוח כקבוצה. דבר ראשון קל יותר לגייס הון מקבוצת משקיעים מאשר ממשקיע או יזם פרטי אחד (הון עצמי גבוה הנדרש ממנו).
קבוצת משקיעים יכולה להרשות לעצמה לבצע בחינה מדוקדקת יותר של האזור והנכס אותו היא מעוניינת לרכוש ובכך להקטין גם את הסיכונים שממילא מפוזרים על פני מספר המשקיעים, ולא חל רק על משקיע אחד שעלול לקרוס כלכלית על השקעה לא נכונה.

אם מתבוננים היטב, ניתן למצוא מספר קרנות השקעות בישראל המשקיעות בנדל"ן בארץ ובחו"ל ומצליחות למנף את כוחה הייחודי של הקבוצה. כל זה מתבצע על מנת לבצע השקעה בנכס נדל"ני ייחודי שיניב תשואה נאה על השקעה לטווח קצר (עד מקסימום 3 שנים).

ניתן להצטרף לקרן השקעה כזו בלחיצה על הקישור הזה.

יתרונות בהשקעה בנדל"ן עם קרן השקעות

* סכום השקעה התחלתי נמוך יחסית
* כל השקעה נבחנת היטב ובקפידה
* סיכון נמוך ומפוזר
* גידור והגנה על ההשקעה מצד הקרן
* השקעה מותאמת אישית בהתאם ליכולותיו של כל משקיע
* אחוזי תשואה נאים (מעל 10%) בכל השקעה
* זמן השקעה קצר שמגן על ההשקעה מפני תנודות השוק.

לזה קוראים השקעה חכמה בנדל"ן.

בהצלחה

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב