דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקלה משמעותית והתחשבות בילדי הצליאק 

מאת    [ 18/01/2015 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 2884 פעמים ]

להיות חולה במחלת הצליאק זה אינו פשוט, אך על אחת כמה וכמה, כאשר מדובר על ילדים חולי צליאק. הפיתוי בקרב ילדים החולים בצליאק הוא גדול ואם הם קטנים מאוד הם עלולים להיכנס למצבי רוח ולתסכול כי ישנם מאכלים או עוגות בימי הולדת שהם אינם יכולים לאכול. ישנם מאבקי כוח לא קלים בין הורים לילדים החולים במחלת הצליאק, מה שהופך את ההתמודדות למשימה מורכבת הדורשת אחריות, פיקוח וחינוך.

חשוב להיות תומכים ולהסביר לילד החולה בצליאק מהם הסימפטומים והסיכונים במחלה, מה מותר ומה אסור לאכול וממה יש להישמר. יש לערוך שינויים בבית על מנת שכל בני הבית יזדהו עם הילד החולה בצליאק, כמו עידוד לאכילת מאכלים ללא גלוטן. יש להקל על ילדי הצליאק בבתי הספר ובגנים, להסביר היטב לגננת ולמורה מה מותר ומה אסור לילד לאכול, כיצד להתגבר על הקשיים כאשר נתקלים בסירוב ממנו או במאבקי כוח לא לאכול מאכל זה או אחר וכדומה.

כלים לגננת ולורה להתמודדות מול ילד חולה צליאק

ההתמודדות עם ילדים חולי צליאק גם בקרב הגננות או המורות אינה פשוטה. יש לתת את הכלים הנכונים לצוות ההוראה כמו שריון חטיפים ללא גלוטן, פיצה או כל מאכל אחר שהוא אוהב. כאשר חוגגים יום הולדת לאחד מילדי הגן, יש להביא עוגה מגרה וטעימה ללא גלוטן, או חטיף טעים נטול גלוטן. גם נושא הבישול אינו קל לאימהות עם ילדים חולי צליאק. ניתן להכין פיצות מוקפאות נטולות גלוטן, כך שלאימהות עובדות, יהיה תמיד לילד בבית משהו טעים לאכול שמתאים לילד חולה צליאק.

לשתף את וועד ההורים לגבי ילד שחולה בצליאק

חשוב כי גם וועד ההורים יידע כאשר מארגנים מסיבה או מפגש בכיתה או בגן לגבי ילד החולה בצליאק. הוועד יוכל להעניק לילד את מה שצריך ויהיה מודע למה מותר או אסור לילד לאכול. חשוב כי ההורים ידאגו תמיד למזון ללא גלוטן כמו אוכל לטיול שנתי האורך כמה ימים, מלאי של חטיפים נטולי גלוטן ועוגיות וממתקים שאינם מכילים גלוטן.

על ההורים להיות חזקים כי ילדים רבים חולי צליאק נכנסים לרחמים עצמיים וגורמים תסכול לעצמם ולהוריהם. אם יש צורך להגיע לאיש מקצוע כמו פסיכולוג, כדאי להגיע עם הילד ולקבל את הכלים המתאימים להתמודדות עם המחלה בקרב המשפחה או החברים.

הורים לחולי צליאק - תנו לילד שלכם להרגיש מיוחד

אם תשתפו את הגננת ותהיה לה הזדמנות להעביר שיעור לילדי הגן או הכיתה לגבי תזונה נכונה ולגבי הסבר על מחלת הצליאק, הם יתמכו בילד וישמרו עליו מפני חומרים המכילים גלוטן. זאת הזדמנות ממש נפלאה להעלות את המודעות החברתית אצל הילדים וגם הזדמנות עבורם ללמוד על המזונות השונים. כדאי כי הגננת או המורה יתלו על קיר מרכזי את המאכלים שמותר לחולי צליאק לאכול והילד ירגיש מיוחד ואהוד.   

שי קובי


צליאק ותזונה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב