דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על הברקוד ושיטות הקידוד השונות 

מאת    [ 14/01/2015 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 8519 פעמים ]

על הברקוד ושיטות הקידוד השונות

עם כניסתו של העידן המסחרי לחיינו, וכניסתן של חנויות אשר מוכרות מוצרים רבים מספור, עלה גם הצורך לנהל את כל המלאי בחנויות הללו בשיטה יעילה יותר. לא היה עוד יעיל להשתמש במחברת ודף בלבד, משום שהיה כבר מדובר על עשרות ואולי גם על מאות מוצרים, שאי אפשר לנהל בכתב יד בלבד. בדיוק לשם כך, פותחה אחת משיטות הקידוד היעילות ביותר שניתן למצוא כיום, והיא גם עוברת עוד שינויים בעתיד.

 

איך הברקוד מקודד?

מדובר כמובן על הברקוד. ברקוד הוא שיטת הקידוד הנפוצה ביותר כיום, ושורשיו חוזרים עד לסוף שנות ה40 של המאה ה20, עת הוא פותח בארה"ב. הרעיון הוא שרצף של מספרים ואותיות ייצור את הזיהוי למוצר מסוים, ויאפשר למערכת לזכור אותו כך. אולם, הברקוד ברו המקרים ייראה כאילו הוא מורכב מקווים, משום שבקידוד EAN שמקובל הן באירופה והן בישראל, זו הדרך עבור הסורקים של הקידוד, לקרוא את המספרים, ולהעביר אותם למערכת. יצוין שהרצף של המספרים מיוצג ע"י קווים בעלי עובי שונה ומרווח ששונים אחד מהשני, כדי שיתקבל זיהוי חד-חד ערכי לכל מוצר באשר הוא.

 

כיצד אפשר להפיק אותו?

אם גם אתם מבינים שאתם צריכים ברקוד לטובת ניהול המלאי בחנות שלכם, הרי שאתם זקוקים כמובן לציוד הטכנולוגי המתאים. ישנם מדפסות אשר ביכולתן להדפיס את סימני הברקוד השונים, תוך התאמה לתקן האירופאי הנדרש ובהתאמה גם לתקן הישראלי שעוקב אחריו. כמובן שאחרי שמבצעים את ההדפסה, ניתן להציג כל סימן לכל מוצר, ובכך לקבל את הסידור הנדרש. 

 

ומהו קוד הQR?

אפשר שבזמן האחרון, שמתם לב לקידוד ברקוד חדש יחסית, שנפוץ פחות בעולם המסחרי ויותר בעולם הפנאי והבידור - זהו קוד הQR, שמגיע בצורה של ריבוע, וכולל כמעין כתמים בצבע שחור על הרקע הלבן, ולא קווים ישרים בעלי סידור מסוים. בזכות המבנה המיוחד של קוד הQR, ניתן גם להעביר עליו הרבה יותר מידע, והקידוד עליו הוא הרבה יותר מורכב מאשר רצף של מספרים. לכן, הקידוד אוצר בתוכו לא בהכרח מספר סידורי שמייצג מוצר - אלא הוא יכול גם לייצג בתוכו קידוד לסרט וידאו, לקובץ סאונד, וכיו"ב. הדבר כמובן ממחיש עד כמה הברקוד עדיין רלוונטי לחיינו, ושעושים בו שימשו גם בחנויות בהן מוכרים מוצרים, גם בתחומי הלוגיסטיקה ושינוע המלאי ממקום למקום - ואפילו בטלפונים החכמים שלנו.

חברת IDnext פועלת בשוק הישראלי כבר קרוב ל-30 שנים, בתחום המערכות לזיהוי אוטומטי, מרבית הפתרונות הם פתרונות ברקוד הנתמכים ע"י מערכות ברקודים פשוטות ומורכבות. 


http://www.idnext.co.il/


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב