דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח אופניים - ותעלולי חברת הביטוח 

מאת    [ 14/01/2015 ]

מילים במאמר: 614   [ נצפה 4428 פעמים ]

לרגל יום הולדתו ה 17 של נועם (שם בדוי) החליט אביו לרכוש לבנו אופניים מקצועיות המשמשות למרוצים ותחרויות.

כמובן שמחיר האופניים הללו מסתכם בעשרות אלפי שקלים בשל היותם מיוצרים מקרבון בעלי משקל קל מאוד וחזקות במיוחד, אלא שישנו חיסרון מהותי.. במקרה של תאונה ו/או פגיעה באופניים סיבי הקרבון עלולים להיפגע בגלגלי האופנים והשלדה אשר עלולים לקרוס, כך שבסופו של יום לא ניתן לתקן את הפגמים בחלקי מרכב העשויים מחומר קרבון אלא נדרש בהחלפתם.

נחזור למקרה של נועם, לאחר רכישת האופניים מהיבואן מצא לנכון אביו לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל לקראת צאת בנו נועם לרכיבה ותחרות באירופה הכוללת פוליסת ביטוח רפואי וגם את האופניים החדשות.

כאשר מר נועם הגיע לאיטליה והחל לרכוב על האופניים , גילה נועם כי גלגל הקדמי של האופניים סדוק, ואכן חשב לעצמו כי אין זה יכול להיות, הרי האופניים חדשות לחלוטין שכן לאחר בדיקה קפדנית של היבואן תוך ביצוע ניסוי דרך טרם נסיעתו האופניים היו תקינות לחלוטין.

בבירור אצל שלוחת היבואן באיטליה נמסר כי יש צורך להחליף את הגלגל הקדמי באופניים בשל חבטה שקיבל.

בלית ברירה קנה נועם גלגל קדמי חדש בעלות של כ 2,000 דולר, שכן כאשר הגיעו לארץ הביאו עימם את האופניים ואת הגלגל "הישן" שהוחלף. הבן ואביו להלן התובעים דרשו מחברת הביטוח להשיב את עלות התיקון.

חברת הביטוח הפנתה את התובעים לחברת התעופה, ולבסוף גם דחתה את תביעתם להחזר הוצאות תיקון האופניים בטענה כי פוליסת הביטוח אינה מכסה את המקרה משום שהפוליסה מכסה נזק אשר נגרם במהלך הרכיבה.

לאחר התייעצות אביו של נועם עם עורך דינו, זה האחרון המליץ לו לפנות לחיים שריקי שמאי רכוש מומחה בכדי לקבל את חוות דעתו.

בבדיקה מעמיקה של השמאי את האופניים והגלגל אשר ניזוק הופקה חוות דעת משפטית המצביעה על הנזקים באופניים.

עם חוות דעתו של השמאי שריקי הכוללת חשבונית רכישת גלגל, תצלומי האופניים והנזקים פנו התובעים שוב לחברת ביטוח בדרישה להחזר הוצאותיהם. שכן שוב חברת הביטוח דחתה את תביעתם, ובלית ברירה פנו בתביעה לבית המשפט. 

בדיון בבית המשפט השלום פנה השופט לנציגי חברת הביטוח ושאל.. למה אתם לא משלמים לתובעים, הרי אלו רכשו פוליסת ביטוח לאופניים.

נכון, השיבו.. ישנה פוליסת ביטוח לתובעים, אך אינה מכסה את המקרה בשל העובדה כי בפוליסה רשום בפירוש שהיא חלה על נזק שנוצר במהלך רכיבה על האופניים, ולא על נזק שנגרם כתוצאה מהובלה ו/או אחסנה. 

בעיון של השופט בפוליסת ביטוח עולה כי אכן רשום באותיות קידוש לבנה כי הפוליסה מכסה נזק תאונתי אך ורק בעת רכיבה ואינה מתייחסת לנזקים שנגרמו במהלך הטיסה.

בפניה של השופט בשאלה לתובעים על מהות הנזק ואופן גרימתו, נענה השופט כי לא ידעו לומר מתי בדיוק נגרם הנזק, מבחינתם הנזק נתגלה במהלך הרכיבה על האופניים.

מכאן קובע השופט כי הוא מקבל את התביעה במלואה משום שנציגי חברת הביטוח הציגו בפני התובעים מצג כי הכיסוי הביטוח כולל גם את מהלך הטיסה, תוך הסתמכותו של השופט על הקלטת השיחה של חברת הביטוח בעת רכישת פוליסת ביטוח, שכן הצהירו נציגי חברת ביטוח כי הפוליסה מכסה בביטוח מקיף את האופניים וכוללת הובלתם. 

כמו כן הוצג בפני השופט הקלטה סמויה של התובע אשר התקשר בשם בדוי מטלפון אחר לחברת הביטוח וביקש לבחון את היקף כיסוי הביטוחי לאופניים שכן הובהר ע"י נציגי חברת הביטוח בשיחה כי הכיסוי הביטוחי נכנס לתוקף מרגע שהם יוצאים מישראל ועד לחזרתם לגבולות מדינת ישראל. 

לאחר שמיעת ההקלטה ע"י השופט קבע כי; הדברים ברורים ואינם ניתנים לפרשנות לחייב את חברת הביטוח לשלם לתובעים את הוצאות התיקון לרבות הוצאות משפט.  

סוף דבר והמלצת שמאי רכוש:

דעו לכם כי בעת רכישת פוליסת ביטוח בטלפון השיחות מוקלטות, וכי עליכם כאזרחים תמימים לשאול את כל השאלות תוך הבהרות למהות פוליסת הביטוח. אני באופן אישי ממליץ לא למהר, לא להתבייש,.. לשאול את כל השאלות שהכל יהיה מובן בכדי למנוע בעיות כאלו ואי נעימויות בעתיד.

שמאי נזקי רכוש ורכב חיים שריקי מייצג קבוצת שמאים מומחים בכדי לתת לכם מענה לכל נזקי הרכוש, מטלטלין ורכב מכל סוג. כמו כן המשרד אינו עובד ו/או פועל בשת"פ עם חברות רכב ו/או חברות ביטוח ולכן קל לנו להעניק טיפול מקצועי והערכת נזקים ללא מורה ו/או משוא פנים. חיים שריקי מומחה מטעם בית המשפט השלום והמחוזי - רשום במאגר בתי המשפט ברחבי הארץ  הניסיון שלנו בתחם רק 41 שנות וותק. נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ! חיים שריקי שמאוי נזקי רכוש  054-6800905




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב