דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דגשים חשובים בתכנון מערכת בית חכם 

מאת    [ 11/01/2015 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 3068 פעמים ]

לא צריך להיות מומחה בתחום הנדל''ן, וגם לא לנושא של טכנולוגיה, כדי להכיר את הפופולאריות הגוברת של מערכות בית חכם. ואכן, את המערכות האלה ניתן למצוא כיום ביותר ויותר בתים ישראלים, כאשר הביקוש להן נמצא בכיוון אחד: כלפי מעלה. אלא שכדי להביא למצב בו מערכת בית חכם תבצע את עבודתה על הצד הטוב ביותר, ותאפשר את השיפור האדיר בחיי הדיירים, נדרש לתכנן אותה באופן מושכל. לפניכם מספר סוגיות שצריכות להיכנס לתוך המשוואה.

אופן התפעול

בית חכם הוא מונח רחב בכל קנה מידה, בכך אין ספק. בעת תכנון המערכת, לכן, חשוב לתת את הדעת על הצורה בה המערכת תהיה מופעלת. הגם שהעיקרון הבסיסי של מערכת בית חכם דומה – מערכת שליטה אחת עבור מגוון מערכות ומכשירים חשמליים בבית – ניתן לתפעל אותה באופן שונה בכל אחד מהמקרים. בית חכם אלחוטי, לראיה, נחשב למומלץ ביותר, ולו מכיוון שהוא מאפשר להפעיל את כל המערכות בלחיצת כפתור, באמצעות מחשבים או טלפונים ניידים, אפילו כשלא נמצאים בבית באופן פיזי.

מערכת בית חכם, עם זאת, מומלץ מאד שתכלול בתוכה גם ביצוע מגוון רחב של פעולות בצורה אוטומטית, עם מינימום התערבות מצד המשתמשים. כאן בדיוק נכנסים לתמונה כל אותם גלאים וחיישנים, אשר בכוחם למקסם את יתרונות המערכת בצורה משמעותית: חשבו, למשל, על גלאי תנועה המפעילים את האורות בבית בהתאם למיקום הספציפי של דייריו, או על כאלה המתאימים את רמת מיזוג האוויר לטמפרטורה השוררת בבית בכל רגע נתון. ככל שהמערכת מציעה מענה רחב יותר, מהבחינה הזו, כך היא תקל על חיי הדיירים, ובכלל – כך היא תהיה מומלצת יותר להתקנה.

מאפייני החברה המבצעת

התפתחות הטכנולוגיה הביאה לכך שהקמת מערכת בית חכם כיום נעשית תוך פרק זמן קצר בצורה משמעותית מאשר בימים עברו, מבלי שיש צורך בביצוע שינויים מרחיקי לכת בתשתיות הבית. מה שחשוב לתת עליו את הדעת הוא החברה אשר בידיה מעניקים את המושכות, שחייבת, כמובן, להיות המקצועית ביותר שניתן להעלות על הדעת.

השאיפה שלכם, אלה המעוניינים להפוך את הבית שלכם לחכם, צריכה להיות לחברות הפועלות בשדה המשחק תקופה ארוכה, ואשר ביצעו בהצלחה פרוייקטים בסדר גודל דומה לזה אשר אתם זקוקים לו: למשל, בית חכם אלחוטי. מומלץ להעדיף חברות אשר מציעות סל שירותים רחב ככל האפשר, מה שיהפוך את ההתקנה לפשוטה יותר, וכן ימנע את הצורך להזמין בעלי מקצוע שונים להשלמת המשימה.

עליכם להעביר לחברה המבצעת את כל הדרישות שלכם ממערכת הבית החכם, ולראות מהם הפתרונות שהיא מציעה עבורם. יש ליידע את החברה בכמה שיותר פרטים על אופי החיים בבית – למשל, אם המדובר הוא בבית בו מתגוררים שומרי שבת – מה שיאפשר לה לתכנן את המערכת באופן מושכל. כמובן שצריך להבין את כל הנדרש בנוגע לתפעול המערכת, ולוודא שיש כתובת אליה ניתן לפנות בכל שאלה או בקשה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב