דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתים יבילים 

מאת    [ 05/01/2015 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 3662 פעמים ]

מבנים יבילים בדרך כלל אם גלגליהם מוסרים הם רכונים על עמודי בטון או עץ, בדרך כלל הם בנויים עם ציפוי אלומיניום או דיקט צבוע. לעיתים מבנים יבילים מותקנים ישירות על יסודות בטון מוכנים. לא אחת ראינו כי בית יביל מותקן באופן מוזר למדי עמוק במעמקי האדמה, ממש כמרתף מוגמר. מבחינת נקודת מבט של תפוסה חיוני להפריד דברים כמו התקנת בית יביל מכל שאר יצור הבתים.

בבתים יבילים כדי לעמוד בדרישות הביטוח כדי לבטח את הנכס יש צורך לעגן את הבית יביל ליסודות חזקים (לפחות של 5 מטרים באדמה) ויציבים באדמה וזאת כדי להבטיח שבמפגעי מזג אוויר הבית היביל יהיה יציב ויסכוייו להינזק יהיו מינימליים.

לקבלנים מנוסים ישנה אותה עמלת בדיקה בדיוק כמו לבנייה קונבנציונאלית רגילה, עם זאת בתים יבילים נוטים להבנות קטנים יותר מהבית הממוצע הם לוקחים לעיתים יותר זמן לבדיקה. הדבר מכון ותקף גם לבתים פרטיים המכונים "קוטג'ים" לעיתים קרובות אנו שומעים "זה רק בית קוטג' קטן", או " זה בסך הכל בית יביל ניידלמה זה צריך לעלות כל כך הרבה כמו בית?"

מאחורינו לא מעט בתים יבילים שבנינו ואנו עושים כל פעם מחדש בדיקות מקיפות אולם עדיין הם מהווים 60% מהנפח הכולל שלנו. להלן מספר נקודות שרכזנו עבורכם שיש לשים תשומת לב מיוחדת וחלקם ספציפי לאקלים קר. כמובן שיש יותר דברים מאשר נצליח לרשום אולם כדי לבדוק את אלה שריכזנו עבורכם ומהווים פריטים קריטיים

1. בידקו את מרחב האיוורור, חפשו אחר ראיות של טחב, ריקבון, חלודה וכו'. מתחת ליחידת דיור במיוחד אלה החשופים כמו מערכת האינסטלציה, חשמל, ביוב ועוד.

2. האם צנרת האספקה וצנרת הביוב מבודדים כראוי ומבודדים לתנאי החורף?

3. האם יש זרימת אוויר הולמת שתתאים לתנור גז או נפט סטנדרטי? רוב התנורים שאנו רואים הם גז סטנדרטי או שמן, בלחץ אוויר. מקור האוויר לעיתים קרובות הוא מתחת לבית יביל למעט מתקנים חדישים של תנורים.

* מכרסמים הם דבר שאנו לא רוצים שיהיה בבית (אלא מי שאוהב אותם כחיית מחמד), אל תמהרו לדחוף את הראש שלכם תחת המבנה יביל הדבר האחרון שאתם רוצים הוא שאיזה חתול או מכרסם יקפוץ עליכם לפתע – הם יכולים להיות אכזריים כאשר הם נדחקים לפינה!

4. באזורים בהם מזג אוויר קר מכלי השמן המבודדים (בחוץ) הם נושא חשוב לשיקולים של כיפופים ועיבוי לחלודה במיוחד בתחתית הבית.

5. תלוי באדמה שמתחת לבית יביל, האדמה צריכה לעמוד בתנאי קור וגשם כבדים אחרת זה עלול להיות מסוכן לבית יביל שיכול לשקוע.

6. יחידות רבות מבודדות עם קצף בידוד פורמלדהיד (UFFI), זה עשוי להיות שיקול או לא בהתאם להיסטוריה שבאזורכם. קצף פוליאוריטן וסוגי בידוד אחרים לפעמים מזוהים בטעות כ UFFI.

7. בתים יבילים בדרך כלל בעלי אוויר הדוק (באזור בו האוויר קר) שמירה על הלחות תגרום לעיבוי יתר על החלונות, במיוחד במסגרת מתכת ו/או יחידות בודדות של חלונות. בתים יבילים רבים באזורים קרים מצויידים בחלונות כפולים או ויניל כולל חלונות עץ כפולים.

8. לבתים יבילים ישנים יותר יש קיבולת מתח חשמל של 50 או 60 AMP, ומודלים חדשים יותר יש כבר 100 AMP. עם זאת בהתאם למתחם הקרוואנים הם עשויים להתחבר למוט מתח של פחות מ 100 AMP  אמפר.

בישראל תחום הבתים יבילים פחות מפותח למשל מארה"ב שם הנושא מוסדר וישנו אפילו מתחם המיועד לבתים מסוג כזה. אולם לא מן הנמנע לבנות בית יביל כזה כאן בארץ ולהנות ממגוון יתרונות ביניהם עלות בנייתו שלא משתווה לעלויות של בנייה קונבנציונאלית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב