דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטעות הגורלית בניתוח הטכני 

מאת    [ 28/12/2014 ]

מילים במאמר: 1033   [ נצפה 2314 פעמים ]

למה אינך זוכה איתו להצלחה המובטחת?
מדוע גם כשאתה מומחה ומיומן בניתוח
עדיין אתה חווה הרבה כישלונות?
אז הנה עבורך חומר למחשבה...

הרי אתה יודע שהניתוח הטכני, וגם זה הפונדמנטלי, הנם שני סגנונות הניתוח העיקריים שמשמשים כגולת הכותרת של המרצים לסטודנטים ולתלמידים הבאים לרכוש השכלה במסחר בשוק ההון.

אם נתמקד בניתוח הטכני נמצא שהמרצים מביעים כזו התלהבות בשעת ההסבר על אופן הניתוח הטכני – כזה או אחר – עד שמאזיניהם מלאי התרגשות וקוצר רוח להתחיל במסחר, כדי שכבר יוכלו לייצר לעצמם ערמות מזומנים.

בעיני רוחם הלומדים רואים לנגד עיניהם כיצד הם עומדים ליצור הכנסות משמעותיות משוק ההון, שלא לדבר אף על פנטזיות של התעשרות בתוך פרק זמן לא ארוך.

מבחינתם, זהו! הם הגיעו למקום הנכון, לזמן הנכון, והנה הם בתחילתה של דרך מוצלחת לקראת רווחתם הכלכלית, השלכת דאגותיהם הפיננסיות והצפי להגשמת חלומותיהם.

אלא שדי מהר המציאות טופחת על פניהם. כאשר הם מיישמים את כללי הניתוח הטכני אותם רכשו, לא עובר זמן רב עד לרגע שמתגלה להם שהדברים לא כל כך "עובדים" כפי שחשבו.

מהן הסיבות?
הראשונה – הניתוח הטכני "הקלאסי" מתאים יותר לשוק המניות מאשר לתחום המט"ח, הסחורות והמדדים.
השנייה – קיים פער עצום בין הזמן בו ניתן לבחון מגמה ראשית, משנית ומינורית במניות למקבליהן במט"ח וכל השאר.
השלישית – בכל מקרה, גם כשמדובר במניות ובוודאי כשמדובר על מט"ח ודומיו, אחוזי ההצלחה אינם דרמטיים כפי שניתן היה אולי לחשוב תחילה, ועומדים בסך הכול על כשישים אחוז.
הרביעית – לנתח גרפים של כל מכשיר פיננסי כלשהו לפי העקרונות של הניתוח הטכני "הקלאסי" שלרוב נלמד במכללות השונות הוא בעייתי מיסודו מלכתחילה.
החמישית – את עקרונות הניתוח הטכני שמעבר לזה "הקלאסי" בדרך כלל לא מלמדים. יש לכך כמה סיבות, אולם בראש ובראשונה מהטעם הפשוט שרבים לא מכירים אותם. אתה זקוק להרבה זמן מסחר ומיומנות כדי לרכוש אותם וכדי שתוכל להבין כיצד להעביר אותם הלאה לתלמידך...

מה שכן מלמדים אותך זה בדרך כלל את סגנון הניתוח הטכני הקלאסי שאינו באמת שווה הרבה. הבעיה היותר קריטית היא שלמעשה כולם, כולל המרצים עצמם, נותנים אמון כל כך גבוה בסגנון הניתוח האמור, שהם פשוט משוכנעים שהוא פנטסטי.

הדבר גם משתקף באופן שבו הם מוסרים את האינפורמציה – מלאה התלהבות ותחושת הצלחה, שפעמים רבות מדביקה את שומעיהם ומשכנעת אף אותם.

יחד עם זאת יש לציין, שלרוב הם באמת מאמינים במה שהם אומרים, ומוסרים את המידע לגמרי בתום לב, לאו דווקא מתוך כוונת זדון או ניסיון להטעות.

אז מהי בכל זאת אחת הבעיות המרכזיות של ניתוח מסוג זה שמוביל לכישלונו?
ראה, במיוחד במט"ח מדובר "במשחק אפס". כלומר, אם תבחן את המחיר בנקודת זמן של חודש למשל, תמצא שחלה עליה או ירידה של אחוזים בודדים, אולם במהלך אותו חודש הרי היו בינתיים עליות וירידות של פיפסים רבים. במילים אחרות – סוחר שפתח עסקה מוצלחת מתחילת החודש ועד סופו הרוויח כמה עשרות פיפסים. אולם חברו שפתח במהלך אותו חודש מספר רב של עסקאות, הרי שבהנחה שרובן או כולן היו מוצלחות, מלמדות שהוא הרוויח מאות פיפסים.

כעת, הוסף לכך את העובדה שיש לך במסחר שתי אפשרויות – שהמחיר יעלה או ירד. סטטיסטית, גם אם אין לך שום הבנה בשוק ההון או בניתוח, הרי שאם תפתח עסקאות באופן סתמי, הרי סיכוייך להצליח בעסקה עומדת על חמישים אחוז.

אם תמשיך כך לאורך זמן, אזי הסטטיסטיקה תצביע על כך שבמחצית מהמקרים הרווחת מעסקאותיך ובמחציתם השנייה עסקאותיך ספגו הפסדים.

אבל... נשאלת השאלה כיאה לאותה סטטיסטיקה – כל זאת באיזה תנאי? והתשובה לכך תהיה שבתנאי כמובן שבכל עסקה שפתחת השוות את כמות הפיפסים כיעד הרווח לזה בו הגבלת את ההפסד. למשל, הגדרת שבעים  פיפסים יעד רווח, מול שבעים פיפסים הגבלת הפסד.
אם כך אתה מבין שלאורך זמן חשבונך נותר למעשה באותו מצב – לא מורווח ולא מופסד אולם כמובן אינך מעוניין בכך, וזאת משני טעמים: קודם כל – אתה בכל זאת תהיה מעט מופסד היות ששילמת עמלות, וכמו כן – הרי בסופו של דבר בכוונתך כן להרוויח.

ולכן, מה שתרצה לעשות הוא כמובן מה שעושים כל הסוחרים – מציבים יעד גבוה יותר כרווח מאשר הגבלת ההפסד.

רק שכך תתחיל אצלך הבעיה הדומה לזו שאצלם! ומהי? הסטטיסטיקה של חמישים אחוז מול חמישים אחוז כבר לא תוכל לעמוד במבחן המציאות. הנתונים השתנו, ואיתם גם אחוזי ההצלחה. לא צריך להיות מומחה לסטטיסטיקה בשביל להבין זאת. את זה לומדים בתיכון.

תוכל גם להבין זאת באופן נוסף אם תשאל את עצמך – מה "קל", מהיר ושכיח יותר מבחינת המחיר: לנוע עשרה פיפסים או עשרים? התשובה הרי ברורה – עשרה. יוצא שאם הצבת כהגבלת הפסד יעד נמוך יותר במספר הפיפסים מול זה שהגדרת כיעד רווח, תמיד יותר עסקאות שלך יופסדו – גם אם ניתחת נכון את השוק על פי עקרונות הניתוח הטכני הקלאסי, כך שבסופו של דבר המחיר השיג את היעד שהגדרת כרווח. אלא שלפני כן הוא "ביקר" במחיר עצירת ההפסד שהצבת!

לניתוח הטכני הקלאסי יש יתרון קל יחסי עבורך היות שבאמצעותו אתה יודע לאמוד במידת מה טוב יותר את כיוון המסחר הצפוי בהמשך – וזה בגלל כמובן תרחישים קודמים שקרו בסיטואציות דומות לאלו שאתה נמצא בהן באותו רגע על הגרף.

אולם כדי שתוכל להשיג את אותם שישים אחוזי הצלחה לערך של סגנון הניתוח האמור, אתה למעשה חייב להיות כל הזמן ליד המחשב ולפתוח כל עסקה ועסקה שתואמת את האיתות שמספק לך הניתוח הטכני. מה שבפועל במציאות בלתי אפשרי, שכן לכל אדם יש גם צרכים אחרים נוספים בחיי היומיום מעבר למסחר בלבד. אתה צריך להיות בעבודה, אתה יוצא לסידורים, מידי פעם עושה הפסקות לארוחות, עליך להקדיש שעות שינה וכדומה... מה גם שמלכתחילה זה לא אנושי לצפות ממך,כמו מכל סוחר אחר, לשבת כל היום צמוד למסך הגרפים.

אז מה כן תוכל לעשות?
הימנע מלהסתמך על הניתוח הטכני הקלאסי שלמדת ככלי העיקרי איתו תקבל החלטה לגבי עסקה כזו או אחרת. השתמש בו רק כבסיס עליו תבנה ניתוח טכני אחר. אחרת -אתה מזמן לעצמך כישלונות ומפחי נפש!

מהו אותו "אחר"? עבוד "חכם", לא שגרתי כמו כולם, כי רובם המכריע הרי מפסיד ואינך רוצה להימנות עליהם, לא כן?!

חשוב "מחוץ לקופסא" – למד לקרוא את הגרף. הגרף הוא זה "שמדבר" אליך, הרבה פחות ממנו כל האינדיקאטורים, האוסילאטורים והסימונים האחרים למיניהם.

סחור הרבה – פתח מספר רב של עסקאות לאורך זמן ולמד מהן. בתחילת דרכך עשה זאת לאו דווקא במסחר עם כספך האמיתי! רכוש את הניסיון והמיומנות איתם תלמד לבחון אחרת את תמונת המצב, תבחין שיש אפשרויות ניתוח טכני אחרות ומגוונות, שהן יעילות מאלו של זה "הקלאסי" שלימדו אותך. 

95% מפסידים בשוק ההון! - אל תהיה אחד מהם!
למד את הסיבות החדות והברורות לכישלון רוב הסוחרים והבן כיצד אתה תימנע מכך!
קבל את הדו"ח החינמי: "כיצד תימנע עצמך מהפסדים"
הכותב הנו בעל האתר www.fxitsrun.com העוסק במסחר בשוק ההון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב