דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעשיית היין הישראלית 2014 יינות שעשו את השנה הזו. 

מאת    [ 27/12/2014 ]

מילים במאמר: 1696   [ נצפה 3644 פעמים ]

מסכמים שנה כתבה שניה .

2014 עברה מהר, מהר מידי. אלפי יינות,  מאות יקבים, עשרות תערוכות.

ומשפט אחד שצריך לזכור " אין לנו זמן לשתות יין לא טוב "

שתהיה זו שנה אזרחית עם הרבה אוכל טוב ויין משובח.

 

 

יקב בן זמרה קברנה סוביניון רזרב 2011 .

14.5% אלכוהול, 14 חודשי חבית. יין מאוד מרוכז. המון פרי והמון תבלינים. 2011 הייתה שנה טובה ליקב בן זמרה והקברנה רזרב הוא ללא ספק אחד מהטובים שיקב הפיק. 140 ש"ח . ביף בורגניון, סטייק עסיסי.  VFM  מעט יקר לטעמי אבל שווה.

 

יקב אסף: קברנה סובניון ( סילבר ), 2009.

 14.5% אלכוהול, 11 חודשי חבית. צבע סגול אטום, ריחות טובים של אקליפטוס ודובדבנים בשלים. בפה יש שפע טעמים של פרי שחור עם נענע בקצוות. אפטר טייסט מענג. איזון מושלם.

99 ש"ח. VFM מעולה.

 

יקב פלטר: קברנה שיראז 2011.

18 חודשי עץ, 14% אלכוהול. 50% השיראז מאוד דומיננטים . השיראז מפיק שפע של ריחות וטעמים, פלפל שחור לצד ווניל. מדהים בעניי. 105 ש"ח VFM יאפ.

 

יקב רד פואטרי: ארליך 2008. 13.5% אלכוהול, 18 חודשי חבית. רד פואטרי והא יקב שנחבא אל הכלים וחבל. דובי היינן בצניעות משחרר כל שנה יינות מצוינים במחירים טובים. לעשות יין זו אומנות , למכור יין זה מקצוע עד שלא יבינו את זה ברד פואטרי רק מעט אנשים ייהנו מהדברים הנפלאים שדובי עושה. מרלו, שיראז, קברנה ופטיט וורדו. מדובר ביין עשיר מאוד בטעמים, יין לעיס בעל חמיצות נפלאה ואפטר טייסט מענג. יין שעומד בפני עצמו גם ללא אוכל. 110 ש"ח VFM יופי .

 

יקב שטרן: קברנה סובניון רזרב 2011.

14.5% אלכוהול,15 חודשי עץ. קברנה ריבתי ועשיר בטעמי פרי שחור בשל באפטר טייסט גדולתו של היין מתבטאת. תבלינים , רוזמרין, טימין ומרווה לצד ווניל קליל. 130 ש"ח VFM מעט יקר אבל ללא ספק שווה.

 

יקב דדה: בלנד של  מלבק, ברברה 2012

12.7% אלכוהול, 14 חודשים בחבית. יין רענן וקריר. טעמי הדובדבן נפלאים. באף יש ריכוז פרי צעיר, אפטר טייסט שפותח תאבון באופן נפלא, שאפו על האלכוהול. מושלם. 120 ש"ח VFM יותר מתאים למחיר דו ספרתי.

 

יקב אורטל געש 2012: קברנה סובניון עם קצת פחות מ 20% מרלו והשאר סירה.

 13.5% אלכוהול, 20 חודשי חבית חלק מהם חדשות. כשאני טועם יין ששהה 20 חודש בחבית הציפייה לקבל טעם נגריה בפה. וההפתעה ביין הזו הייתה מדהימה. הפרי שולט גם באף וגם בפה.

ריחות עמוקים של פירות בשלים לצד אדי אלכוהול מאוד נעימים. בפה היין מאוד סמיך ולעיס. פרי בשל מורב ומענג. חמיצות נפלאה. אפטר טייסט חמאתי. יופי של יין. 120 ש"ח VFM מצוין.

 

 

יקב אורטל ויונייה 2013.

זן קצת בעייתי שעדיין לא השתרש בארץ אבל הוא מנסה. זה ויוניה רך ועדין בעיקר בארומות הקלילות שבו ולאו דווקא ממה שאני מצפה מזן הויוניה. יותר לכיוון האפרסק הלבן משמש חמוץ וקליפות הדרים. בפה היין מאוזן נפלא עם מתיקות וחמיצות של הדרים. לא להשתאות עם היין בכוס כאשר יש חמסין מסביב זה ויוניה שצריך לשתות קר מאוד מאוד. 110 ש"ח VFM לא. מספר דו סיפרתי בבקשה.

 

 

יקב יזרעאל: בלנד אדום. קריניאן, ארגמן וסירה.

14% אלכוהול 16 חודשי חבית. יין עם המון תיבול. קריניאן וארגמן שמעניקים ארומות יחודיות והסירה שמעניק גוף ועוצמת טעמים של פרי שחור עשיר. תבלינים ועוד תבלינים . יין מעניין ששווה להכיר. 90 ש"ח VFM מעולה.

 

יקב תישבי: סובניון בלאן אסטייט 2013

ריחות מצוינים של עשבי תיבול, דשא קצוץ. בפה היין מאוד מאוזן והפרי מעניק חוויה קלאסית של סובניון בלאן. יין טוב בלי הרבה דיבורים. 55 ש"ח VFM מעולה. יופי של יין.

 

 

יקב קסטל: פטיט קסטל 2012. בלנד בורדו קלאסי. 14% אלכוהול. 16 חודשי חבית. את היין אני טועם כל חצי שנה בערך וללא ספק הוא משתנה כל הזמן. עוד עוצמות של ריחות וטעמים שמתגלים. היין צעיר ומרתק. VFM כןןןןן. ( נע בין 115-140 בחנויות )

 

יקב אליגוטה: קקון ( בלנד חדש ומיוחד של פטיט וורדו וסירה ).   

צביקה פנטי שוב מפגיז עם בלנד מאוד ייחודי, היין בוהק, ריחות נקיים של פרי טוב עם מעט אניס בקצוות, בפה יש השתוללות של טעמים מאוזנים להפליא, חמיצות טובה, טעמי עץ במידה הנכונה ואלכוהול שמחבר הכל יחדיו. אפטר טייסט חמאתי מאוד. יין שמעלה חיוך על הפנים. היין מתאים נפלא לאוכל ויחבק מנות פסטה עשירות בטעמים. יין שמבחינתי הוא VFM גם ללא ידיעת המחיר שלו עד לכתיבת שורות אלה.  

 

יקב כהנוב: פטיט ורדו 2011.

זן שהיינן אבי כהנוב עושה ממנו כבר כמה שנים יין זני. יש כמה ייננים נוספים שמנסים לעשות זאת אבל עם כל הכבוד רק מי שחי ונושם ומגדל את הזן הזה יודע להפיק ממנו גם יין, טוב לאבי כהנוב יש גם את התואר חקלאי ובמקרה שלו יותר מתאים לקרוא לו פלח. והפלח הזה בוגר ב' כיתות בסה"כ מצליח לו כל שנה. מדובר בפטיט וורדו ייחודי ומענג. לא כל אחד יכול להתמודד עם עוצמת הפרי ולא כל אחד יכול להבינו. צריך לתת לו זמן. מי שמתאהב בזן הזה לא יכול לעזבו.

ב 2011 פטיט ורדו כהנוב אפשר למצוא יין מרוכז ודחוס בפרי שחור סגול, באף עולה הווניל, עשן, תבלינים ומעט צוף לחדי האף בקצוות אפשר לחוש זפת. בפה יש המון פטל שחור ושיזפים שחורים. הבעיה היחידה זה אחוז האלכוהול שמתקרב ל 15% וצריך לתת ליין לעמוד בכוס כמה דק ארוכות על מנת להפטר ממנו וליהנות מניחוחות הפרי. אפטר טייסט מענג מאוד. 120 ש"ח VFM בהחלט כן לחובבי הזני הזה.

 

 

יקב אלונה: שיראז קברנה פרנק 2011.

14% אלכוהול. גם כאן יש בלנד מאוד ייחודי ומאוד עשיר בטעמים. היין עוצמתי ומורכב מאוד. בפה שולטים טעמי הפרי הבשל עם ריחות של עשבי תיבול טריים רטובים ואקליפטוס. אפטר טייסט מדהים. 90 ש"ח יופי של יין VFM יאפ.

 

וורטמן עמק שפיה 2013: בלנד של סוביניון בלאן ו סמיון.

יין לבן מאוד מעניין עם תוספת של סמיון שהעניקה ליין ייחודיות. באף יש ריחות דבש קלילים עם קליפות הדרים חמצמצות. בפה הסובניון בלאן שולט עם חמיצות נפלאה ומרעננת. אפטר טייסט שמוציא את ששת חודשי החבית ומעניק את הייחודיות ליין הזה. יופי של יין 79 ש"ח VFM ראוי ללא ספק.

 

יקב שילה מרלו שור  2008.

היקב קיים משנת 2005, בשקט ובצנעה מנפיק לנו פנינים איכותיים.

היין מאוד מורכב ולוקח את המרלו לגבהים שהזן הזה לא מכיר. 16 חודשי חבית, 14% אלכוהול.

באף יש ריחות של פירות יער מרוכזים ובשלים הטבק מככב ומאזן את הריחות המתוקים. בפה כמו באף יש פרי בשל, נקי ועוצמתי. הפה מתמלא בעושר ובאושר. יופי של מרלו. בין הטובים כמרלו כזני שטעמתי. 85 ש"ח VFM מצוין

 

 

צרעה הרי יהודה : מרלו, סירה, קברנה סובניון 2011 .

בלנד עם ריחות  ארומטיים מאוד של  אוכמניות, שזיף וסיגליות, לצד רמזים של תבלינים ועץ מעושן, חמיצות שמתעדנת לאחר כמה דקות בכוס ומאפשרת לטעמים נקיים למלא את חלל הפה. האף והפה שווים והיין מאוזן באופן מושלם. אפטר טייסט שמעלה מרירות קלילה שפותחת את התאבון לאוכל. יופי של פיק. נפלא בעניי. 99 ש"ח VFM מדהים.

 

 

שטרן יונתן 2011. בלנד. מרלו, פטיט ורדו, קברנה סוביניון .

ריחות מאוד ייחודיים שמעניקים המון מנטהו אקליפטוס שמשתלבים נפלא עם פרי בשל של פטל ואוכמניות מרוסקות. יין עשיר מאוד בטעמים, מעט קריר ומאוד מיוחד. יופי של יין. 135 ש"ח VFM לחלוטין.

 

 

יקב צ'ילאג, סולו מרלו   2008.

היינות של אורנה צ'ילאג צרכים המון זמן על מנת שנבין אותם. ואכן 2008 זו שנה שאפשר ליהנות מהמרלו שלה. צבע סגול עמוק בוהק, באף יש פרי בשל עם מעט קינמון ואספרסו. בפה השוקולד מככב ובאפטר טייסט יוצא הווניל שמעניק למרלו הזה את הייחודיות שלו. אחד מהיינות הטובים של אורנה והפעם היא השכילה לא להציק לפרי הטוב שבצרה. יופי של יין 98 ש"ח VFM מושלם.

 

טריו ספיריט 2012 . קברנה מרלו

כמעט יין זני, תוספת ה 11% מרלו העניקו עידון מתבקש לקברנה העוצמתי של יותם שרון.

ליין ריחות עדינים של אוכמניות ופטל צעיר שמשתלבים נפלא עם הטעמים היותר מורכבים בפה אפטר טייסט שמעניק טעמי ווניל ומעט עץ. עפיצות קלה ומענגת מאוד. יין שמעלה חיוך על הפנים. מושלם לאוכל. 95 ש"ח VFM יאפ

 

סוסון ים פליני 2010.

קברנה סובניון בעיקר. יין עשיר בטעמי פרי בשל נוטה לריבה משובחת. עשבי התיבול הטריים מאזנים את המתיקות. ריחות אדמה וגשם. יין מהליגה של הגדולים. VFM כן. בחנויות היין אפשר להשיגו בטווח המחירים של 110-140 ש"ח ואיך אמר פיליני : "הניסיון הוא מה שאתה מקבל כאשר אתה מחפש משהו אחר."

 

 

 

יקב תבור: אדמה 2 קברנה סוביניון מורבדר 2009.

צבע היין מדהים, ריחות טובים של פטל עם מעט ציפורן בקצוות. בפה יש טעמים נפלאים של פרי שחור עם פלפל ועץ מעושן קלות. יופי של יין. 75 ש"ח VFM הכי שווה

 

יקב רקנאטי קריניאן פרא 2012.

יין בצבע סגול -שחור, ריחות טובים של שיזפים ופטל חמצמץ. בפה היין מאוד לעיס ועל גבול הריבתי הנעים. אפטר טייסט עם טעמי אדמה נפלאים ומנתה שמאזנת. יופי של יין. 145 ש"ח  VFM  לצערי יקר מידי מחיר פראי כמו שאומרים.

 

 

 

יקב בנימינה: אבני החושן ספיר 2009.

בלנד מקברנה סובניון, שיראז ומרלו. 15 חודשי חבית.

היין בעל ארומות נקיות. המון פרי אדום עם פלפל שחור וסיגליות. בפה יש אין ספור טעמים והיין משחרר כל הזמן דברים טובים. ניקיון של פרי, חמיצות מצויינת, אלכוהול בשוליים ועץ לא מעיק, יין מצוין לאוכל כבד. יופי של יין. 79 ש"ח VFM מצוין

 

יקב רמת הגולן: ירדן מלבק 2011 .

אחרי מלבק 2010 שהיה יצירה מדהימה ללא ספק הגיעה כרם המלבק 11 שנהנה משנה גשומה וממנות קור טובות שלא כמו מלבק 10 שהייתה זו לו שנה חמה והבציר היה מאוחר יחסית.

המלבק 11 בעל ריחות חזקים של שיזפים ודובדבנים בשלים מאוד, פלפל שחור ועשבי תיבול רטובים. ה 10 מתאפיין בריחות של פרחים ועץ. בפה 2010 מתאפיין בטעמי פרי אדום צעיר ומעט סלמי מעושן. טבק בקצוות ומנתה. ה 2011 עם פרי יותר דומיננטי מאשר העץ והאלכוהול שולט, החמיצות משתלבת נפלא עם חוזק הפרי.

את שני היינות גם 10 וגם 11 אפשר לשתות וליהנות כרגע אבל זה יין שצריך עוד הרבה זמן כדי שאפשר יהיה להבין את המלבק שבו. מלבק 11 יעלה 125 ש"ח VFM  אכן ראוי. מלבק 2010 135 ש"ח.

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב