דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יסודות הבתים הפרטיים באזור הצפון 

מאת    [ 18/12/2014 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 1684 פעמים ]

המטרה של יסודות בניין הם להעביר את המשקל של הבניין אל הקרקע בצורה מאוזנת ונכונה. בעוד שהמילה "יסודות" היא מילה כללית, בדרך כלל, לכל בניין מספר היסודות בודדים שעובדים ביחד לאיזון המשקל של הבניין וכל יסוד הוא מעיין "רגל" של הבניין לקרקע. מאחר והמשקל של הבניין ניצב על הקרקע, מהנדסים צריכים ללמוד את המאפיינים של האדמה בזהירות כדי לוודא שהיא יכולה לשאת את העומסים שיוטלו על ידי הבנייה. כדי לתמוך בבניין כראוי, האדמה צריכה להיות מאוד חזקה ואיתנה. קבלני בניין בדרך כלל חופרים עד שהם מגיעים לאדמה מאוד איתנה וחזקה. חפירה זו כמובן מאוד חשובה לפני בניית היסודות.

ביצוע נכון של בניית יסודות הבניין זה התהליך הכי קריטי בבנייה. בלי יסודות בנייה חזקות כל השאר לא משנה. בניה נבונה של יסודות הבתים הפרטיים בצפון, שנבנים בפיקוח מפקח בניה בצפון, הם הגורם לבניה הטובה שמתקיימת בשנים האחרונות בצפון. ניתן להבחין במספר יסודות שמשתמשים בהם בצפון:

1. רצועת יסודות – מדובר על הסוג הנפוץ ביותר של יסודות באזור הצפון. רצועות יסודות משמשים בעיקר שמקומות בהם יש לקבלן בסיס אדמה חזק והסביבה שבה נבנה המתחם הוא אזור שאינו ספוג מים. רוב הבניינים הפרטיים הקטנים שלא זקוקים ליסודות רחבים בנויים עם סוג זה של יסודות.

2. יסודות עמודים – יסודות אלו הם עמודים בודדים שיושבים עמוק בתוך הקרקע וכל עמוד הוא כמו רגל לבניין. העמודים הללו נותנים מענה חזק ליסודות אך מונעים מביצוע חללים מתחת לבניין כמו מרתפים או חניות. כאשר יש צורך בבנייה של מרחבים תת קרקעיים למבנה לא ניתן להשתמש ביסודות עמודים.

3. יסודות מרתף – אלו יסודות שהם ההיפך מיסודות עמודים. הם מאפשרים מרחב בין היסודות וכך נוצר מרחב תת קרקעי שניתן להשתמש בו כמרתף. בעת התכנון של הבניה הפרטית, בעזרת מפקח בניה, ניתן להעריך אפשרות לשימוש ביסודות מרתף. בניה של יסודות מרתף היא מגמה הולכת וגוברת באזור הצפון. האפשרות למקסם שטח הבניה ולהוסיף שטח לפנים הבית קורץ להרבה בעלי בתים פרטיים. חשוב לקחת בחשבון שחובה להחיל בידוד נוסף במרתף לקבלת טמפרטורה נוחה ולמניעת עובד וטחב.

4. יסודות שלד – אלו יסודות שנוצרות כמו התפשטות של בטון סביב הבניין מהבסיס של האדמה ועד  לבסיס הרצפה של הבניין. יסודות אלו משמשות בעיקר באזורים שבהם הקרקע היא חול או אדמה רופפת. הבניה של יסודות אלו מצד אחד לוקחת יותר זמן, אבל מצד שני מאפשרת בניה במקומות שלא בהכרח ראויים לבניה. הבניה של יסודות אלו גם מומלצת באזורים בעלי אדמה שספוגת מים בקלות, אבל רק עם בניינים של פחות קומות.

5. יסודות עמוקים – היסודות העמוקים ביותר. הם דורשים הנדסת מומחה ובדיקה קפדנית. האדמה נחפרת עמוק מאוד ומתמלא בבטון כדי להיות מסוגלת לתמוך בעומסים הרבים של בניין רב קומות. יסודות אלו הן היסודות הכי יקרים ומשומשים רק לבניינים מאוד גבוהים.

בכל אזור בצפון יש דגש רב על בניית יסודות טובה, ביחד עם פיקוח בניה בצפון, אין ספק שיסודות הבניה באזור הצפון הם הטובים ביותר בארץ.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה במרכז, מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב