דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכול על בניה עם מתכת בצפון 

מאת    [ 18/12/2014 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 1634 פעמים ]

מבני מתכת הם מראה שכיח באזור הצפון של ישראל. כבר שנים רבות שעסקים ותושבים רבים באזור הצפון בוחרים בבניה במתכת על חומרי בניה אחרים. בתחילת הקמת המדינה השתמשו בצפון במתכת לייצור צריפים לאחסון ועם השנים התפתחה הטכנולוגיה ואפשרה לבנות סוגים שונים של מבנים, החל ממפעלים ועד לבתים פרטיים. באזור הצפון פתרונות בניה במתכת, תחת פיקוח בניה בצפון, הם כבר הצלחה גדולה.

מתכת מציעה לאדריכלים יותר חופש עיצוב בצבע, במרקם ובצורה. השילוב של כוח, עמידות, יופי, דיוק וגמישות של המתכת נותן לאדריכלים פרמטרים רחבים יותר לחקור רעיונות ולפתח פתרונות טריים. היכולת של המתכת לאפשר בניה של שטחים פתוחים גדולים, ללא עמודי ביניים או קירות ביניים, הוא פתרון מצוין להרבה חברות מסחריות ומפעלים.

המתכת ניתנת להרכבה במהירות וביעילות בכל עונות השנה. ייצור רכיבים מראש והבאתם לאתר הבניה יוצרת עבודה מינימאלית באתר. כל מסגרת מתכת יכולה להיות מוקמת בעניין של ימים ולא שבועות, עם ירידה של 20% עד 40% בזמן הבניה בהשוואה לחומרים אחרים. לעתים קרובות מתכת גם מאפשרת פחות נקודות מגע עם האדמה, מה שמפחית את כמות החפירה הנדרשת. לוחות זמנים מואצים של פרויקט בניה חוסכים כסף לקבלן בעלויות חומרים ועלויות ניהול אתר.

מבנים שנבנים עם מתכת יכולים לספק אפשרות לבצע שינויים בעיצוב תוך כדי בניה בצורה יותר יעילה שתגרור פחות עלויות. פעולות כמו חיזוק או בתוספת מסגור או מעבר של תוואי המבנה יכולים להתבצע בצורה חלקה יותר עם מתכת מאשר עם חומרים אחרים שלא תמיד בכלל מאפשרים יכולת תמרון במהלך הבניה.

יכולת מחזור פסולת בנייה היא גם יתרון לקבלן. כאשר בניין עם מסגרת מתכת נהרס, ניתן לעשות שימוש חוזר במרכיביו התעשייה. וזה יכול להקטין את עלות הפרויקט בצורה הזאת. בעזרת פיקוח בניה חכם ניתן לצמצם את השימוש בחומרי בניה נוספים בכמה עשרות אחוזים. כך בעצם שום מתכת אינה מבוזבזת. בצפון קרוב ל-90% ממרכיבי בניית המתכת הם כתוצאה משימוש חוזר.

בניה במתכת מאפשרת גם מפרט מדויק של דרישות כיבוי אש של בניינים. לדוגמא, מערכות ריצוף מתכת מהונדסת מראש בכדי להשיג 60 דקות של עמידות באש, ללא הגנת אש נוספת. עניין זה משפר את בטיחות האתר ובקרת האיכות ומאפשר צמצום של עלויות מיגון אש.

המסגור הדק של המתכת יוצר מבנים עם תחושה של פתיחות, אור, שקיפות ותחושה של קלילות. הגמישות של המתכת מסייעת לאדריכלים להמשיך ולהשיג את המטרות שלהם במונחים של חקר צורות ומרקמים ייחודיים. איכויות אסתטיות אלה משלימות מאפיינים פונקציונאליים רבים בקרב קבלנים כמו יציבות ממדית לאורך זמן, יכולות ריסון רעש אקוסטי, מחזור ודיוק שבו המתכת מיוצרת ומורכבת באתר הלקוח עם עבודה מינימאלית באתר.

הבחירה בהקמת מבנה מתכת בצפון, יחד עם פיקוח של מפקח בניה בצפון, מציע חיסכון של 30 אחוזים ואף יותר על פני שיטות בנייה מסורתיות יותר (בטון, עץ ופלדה). חשוב גם לציין שפיקוח בניה במתכת משתנה מאזור לאזור, למשל, מפקח בניה במרכז יכול להתרכז באספקטים אחרים לעומת מפקח בניה בצפון בכל הנוגע לבניה במתכת.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה במרכז, מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב