דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכניקות התמודדות עם הלחות בצפון לבתים בעלי שלדה מעץ 

מאת    [ 18/12/2014 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 1784 פעמים ]

לחות היא מדד לכמות אדי המים באוויר. אדי המים באוויר הם במצב הגז של מים באוויר והלחות היא בלתי נראית. לחות מציינת את הסבירות של משקעים, טל, או ערפל. רובנו מכירים את הלחות כדבר רע בכך שלחות גבוהה מפחיתה את האפקטיביות של ההזעה בקירור הגוף על ידי הפחתת שיעור ההתאדות של לחות מהעור. אבל לחות הנה גם בעיה להרבה מבנים ובניה בכללי.

למרות שלמרבית הבניינים הנבנים בימינו יש מערכת בידוד וחסימת אוויר שנועדה לשמור תנאים סביבתיים אופטימאליים בהשוואה לסביבה החיצונית. עדיין לחות יכולה לגרום לנזק בעקבות התעבות של מים (או אדי מים מהלחות) בסביבת הקירות והגג. הלחות הזאת שנצברת מעודדת התפתחות של עובש וטחב שאוכלת בחוזק המבנה. בנוסף, בניינים עם יסודות שאינם אטומים כראוי יאפשרו למים לזרום דרך הקירות בשל פעולת נימים של נקבוביות המצויים במוצרי בנייה וזה יכול לאכול את היסודות שהם החלק הכי חשוב במבנה. פתרונות למבנים חסכוניים באנרגיה שמטרתם למנוע התעבות הם נושא מאוד חם בתחום הבניה והאדריכלות.

אזור הצפון של ארץ ישראל ידוע כאזור המאופיין בשיעורי לחות גבוהים במהלך החודשים החמים של השנה. אם תשאלו כל מפקח בניה בצפון אז הוא יאשר שכאשר מבצעים פיקוח על בניה בעץ, הלחות היא האויב מספר אחד שיש לשים אליה לב. ישנם מספק טכניקות שניתן להשתמש בהם בעת תהליך הבניה להתמודדות עם הבעיות הפוטנציאליות של הלחות.

1. יצירת מעטפת בניין חזקה – זה בעצם החלק הבסיסי שיש לעשות בכדי להתמודד עם לחות. לבנות מערכת בידוד חזקה שיכולה להתמודד הלחות בסביבת המבנה. זוהי הטכניקה הבסיסית ביותר שמיושמת בכל מבנה אך עם זאת חשוב לציין אותה כי זהו הסטנדרט. אין מבנה שנבנה מבלי בידוד.

2. התאמת חומרי הבניה לאקלים – כאשר מבצעים פיקוח בניה חשוב להתאים את חומרי הבניה בהתחשב למאפייני האקלים באזור. הרי יודעים האם הלחות גבוהה בתקופות הקיץ או האם יש ממטרים משמעותיים בחורף. ואז זה מסייע למפקח הבניה לדעת עד כמה צריך להתמודד עם הלחות וכיצד. שיש לחות גבוהה להוסיף בידוד בקירות, שיש גשמים רבים אז להוסיף בידוד נגד מים בגג.

3. בידוד יתר בגג – אלא אם כן אתם גרים במקום שלא יורדים בו גשמים, חשוב שתבינו שהלחות יכולה להגיע הרבה פעמים מהגשם. לחות הרי יש תמיד באוויר ולא רק בקיץ. ובמיוחד יש כאשר יש הצטברות של מים, וזה מגיע דרך הגג. לכן מומלץ לוודא שהבידוד בגג הוא בידוד איכותי ומספק.

4. חיפוי על החלונות – אזורי החיבור בין החלונות לקירות יכול לרוב להיות פתח לכניסת לחות. חשוב לבצע בניה חכמה שתאפשר ללחות לעבור דרך החיבור בין החלונות לקירות מבלי להיספג בקיר. גם המיקום של החלונות משתנה בהתאם לכיווני האוויר.

5. הוספת בידוד לאזור המטבח והאמבטיה – לאזורי המטבח והאמבטיה יש הכי הרבה סכמה של לחות. מלקחת חמה ובישול יוצרים הרבה אדים שיכולים להיספג בקירות ולגרום לטחב. חשוב לשים בידוד הכי איכותי באזורים הללו כי שמה הנוכחות של הלחות בטוחה לחלוטין.

בעת בניה באזור הצפון חשוב שתהליך הבניה כולו, לרבות יישום טכניקות ההתמודדות עם לחות, יתבצע תוך כדי פיקוח בניה בצפון הממוקד להבטחת עמידות ארוכת טווח של המבנה מפני לחות.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה במרכז, מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב