דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדשות כלכליות - האם רק למנתח הפונדמנטאלי 

מאת    [ 14/12/2014 ]

מילים במאמר: 775   [ נצפה 2155 פעמים ]

סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות.
האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר – אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מהן חדשות כלכליות?
לאורך יום המסחר, וכך גם לאורך החודש והשנה, מתפרסמות חדשות שונות בנושאים כלכליים מגוונים, תוצאה של התרחשויות בתחום זה במדינות העולם.
השם המקצועי הנפוץ והמוכר יותר למרבית הסוחרים לאותן "חדשות כלכליות" הוא "יומן אירועים", היות שהנושאים המתפרסמים מוצגים בצורת יומן המשקף את רצף אותם אירועים כלכליים.
בין יתר המגוון הרחב של הנתונים המוצגים ביומן ניתן למצוא פרסומים אודות ההחלטות על הריבית במדינות שונות, מדד העסקים, מצב התחלות בנייה, "מצב הרוח" של התושבים או אנשי העסקים לגבי התנאים הכלכליים, מדד ההזמנות והרכש, החלטות ונאומים במישור הכלכלי של הגורמים הבכירים במשק ועוד כמובן נתונים רבים אחרים.
אם תעקוב אחר יומן האירועים תבחין שכל נתון ישקף עבורך השפעה מסוימת על המטבע באותה מדינה לגביה מדבר הנתון. השפעה זו באה בדרך כלל לידי ביטוי בעליות או ירידות מחיר המטבע של אותה מדינה, כפי שניתן להבחין בכך על גבי הגרף בעת פרסומו של הנתון.
כמו-כן, תוכל למצוא ליד כל אירוע כלכלי שאמור להתפרסם את המשמעויות שלו. במילים אחרות – על מה בעצם מדובר, כמו גם את ההשפעה האפשרית שלו על המטבע המקומי של אותה מדינה.

מה קורה בפועל?
לקראת פרסום הנתון תוכל לראות שביומן מוצגות התוצאות של מה שהיה בפרסום הקודם לגביו, וכן צפי האנליסטים לגבי האמור לקרות אודותיו במהלך פרסום החדשות הנוכחי. כמו-כן תוצג בפניך מידת ההשפעה של פרסום הנתון על המטבע – נמוכה, בינונית או גבוהה.
בוא ניקח לדוגמא נתון כמו הריבית במשק בארה"ב. תמצא ביומן שהוא אמור להתפרסם ביום מסוים ובשעה מוגדרת. תיווכח שמצוין ביומן שהריבית עומדת על אחוז מסוים – תוצאה של ההחלטה והפרסום מהפעם האחרונה, בעוד שהאנליסטים מציינים בסמוך גם את האחוז שלדעתם הריבית תהיה בעת פרסום החדשות הנוכחי – תרד, תעלה או תישאר כפי שהייתה.
ברגע שתגיע העת והנתון יתפרסם, תוכל להשוותו עם צפי האנליסטים. פער בין הצפי שלהם למה שקרה בפועל יגרור בדרך כלל השפעה מיידית – לפחות כשמדובר בשוק המט"ח, אך בחלוף לא הרבה זמן תופיע השתקפות השפעתו גם בשוק ההון בכללותו.
כשמדובר בשוק המט"ח ההשפעה עשויה להיות שולית, נמוכה, בינונית ועד גבוהה, ואפילו דרמטית, כפי שהדבר בא לידי ביטוי די מיידית בגרף המטבע של המדינה.
אם נחזור לרגע לדוגמא שלנו – הריבית בארה"ב – הרי שבמידה ויש שינוי, ההשפעה של נתון זה על המטבע במדינה גבוהה מאוד, ולעתים אף "רועשת". מחיר המטבע לפעמים פשוט "משתולל" מעלה ומטה בקיצוניות אינטנסיבית.  

אז מה זה נוגע לך כמנתח פונדמנטלי?
כמנתח פונדמנטאלי (מנתח על בסיס שיקולים כלכליים) כמובן שאתה מביא בחשבון את ההשפעה של הנתונים שהתפרסמו במטבע המדינה המתאים – ביחס למטבעות הארצות האחרות, בכפוף לחדשות שמתקבלות גם אצלן.

ובמידה ואתה מנתח טכני – האם עליך להתייחס לאותן חדשות ונתונים?
זו באמת שאלה... ומדוע?
ראה, הסוחרים שבוחרים לנתח את מחיר המטבע בצורה טכנית גרידא, באופן "יבש וקר", או כפי שניתן לכנותם "הסוחרים הטכניים הקלאסיים", יציינו בפניך שהם אינם עושים שימוש כלל ביומן האירועים, ואף ימליצו גם לך להימנע מכך!
לעומתם, יהיו ביניהם גם כאלה שיעידו בפניך, שאם ברצונך שהניתוח שלך יבוסס על פרספקטיבה רחבה ותוכל לראות את התמונה הכוללת, הרי שראוי מבחינתך לשקול את החלטותיך המסחריות תוך כדי הבאה בחשבון של ההתרחשויות הכלכליות שנוצרו – כפי שהתפרסמו בחדשות הכלכליות או ביומן האירועים.
זאת בעיקר, אם כי בהחלט לא רק, בגלל שכשאר אתה נמצא בפוזיציה פתוחה או מתכוון לפתוח עסקה, הרי שהשינויים במחיר המטבעות עליהם אתה סוחר או עומד לסחור, עשויים להיות מאוד מהותיים, ולהוות מדד רציני להצלחתך, או חלילה לכישלונך, בעסקאותיך – בגלל השפעה הדרמטית שיכולה להיות על המטבעות בעת פרסום הנתון, ואפילו שהשפעה זו עשויה להיות לטווח מאוד קצר.
במילים אחרות – בהחלט ייתכן שהתזוזות הקיצוניות במחיר באותו רגע יכשילו את הפוזיציה שלך על ידי כך שהיא "תרוץ" למחיר "עצירת ההפסד (STOP LOSS)" שלך, למרות שמייד לאחר מכן הגרף ימשיך לכיוון שצפית ואף ישיג את "מחיר היעד (TAKE PROFIT)" שתכננת.
אפשרות נוספת, לדוגמא, בעניין הכדאיות שלך להתחשב ביומן האירועים ובנתון הכלכלי המתפרסם, היא העובדה שאולי יהיה כדאי לך לפתוח את העסקה רק לאחר שיתפרסם הנתון והשוק "יירגע" או יעיד במידה מסוימת לאן פניו מועדות.

לכן
הגדר לעצמך מראש לאיזה סגנון ניתוח אתה יותר "מתחבר" – לטכני או לפונדמנטאלי, והתמקצע בו. ייתכן שתעדיף "לחבר" בין שני סגנונות הניתוח יחדיו – מה שיצריך ממך יותר זמן התמקצעות, אך אולי ירחיב את כישורי הניתוח שלך ויכולותיך לצפות נכון יותר את כיוון השוק.
אבל גם אם תחליט לעסוק בניתוח טכני בלבד, הרי שבכל מקרה יהיה עליך לגבש עמדה לגבי השאלה בדבר הכדאיות שלך להתחשב לפחות בנתונים הכלכליים המתפרסים ברגע פרסומם – בהתייחס לניהול נכון יותר של עסקאותיך, למרות שכאמור הן מתבססות על הניתוח הטכני בלבד.

95% מפסידים בשוק ההון! - אל תהיה אחד מהם!
למד את הסיבות החדות והברורות לכישלון רוב הסוחרים והבן כיצד אתה תימנע מכך!
קבל את הדו"ח החינמי: "כיצד תימנע עצמך מהפסדים"
כותב הנו בעל האתר www.fxitsrun.com העוסק במסחר בשוק ההון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב