דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לוודא שגוגל מכירה בכלל את האתר שלנו? 

מאת    [ 07/12/2014 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 1958 פעמים ]

המעשה הראשון שצריך לעשות לאחר עליית האתר לאוויר היא לוודא שאכן האתר, או יותר נכון דפי האתר "מאונדקסים", כלומר יש רישום שלהם בבסיס המידע הענקי של גוגל (יותר מטריליון דפים, כלומר יותר מ-1,000 מיליארד דפים!). 

כיצד אנו בודקים אם אכן גוגל כבר ביקרה באתר, סרקה את הדפים ותיעדה את קיומם? מאד פשוט: יש להכנס לחלון הזנת הטקסט של גוגל ולהקליד site: (כולל הנקודתיים) ולאחר מכן, ללא כל רווח,  את כתובת האתר, לדוגמה: site:wordsuit.co.il וכמובן לאשר ע"י הקשה על מקש ה-Enter. בתגובה נקבל את רשימת הדפים שכבר נרשמו.

תחביר זה, של site:mydomiain.co.il  (במקרה זה בתצורה של הסיומת הישראלית הנפוצה co.il או בכל סיומת אחרת), תקפה גם למנוע החיפוש המתחרה, Bing. לעומת זאת, חשוב לדעת ש"יאהו" (yahoo) כבר מזמן איננו מנוע חיפוש עצמאי ומקור התוצאות שהוא מניב, הן למעשה תוצאות מיובאות מבינג. בהקשר של יאהו, יש עוד לדעת, שתחביר זה תקף לחיפוש רק באתר של yahoo.com. בדף החיפוש ("מנוע החיפוש") שלה, לעומת זאת, התחביר צריך להיות siteexplorer.search.yahoo.com.. במקרה זה יעלה דף תוצאות שיציין שלא ניתן למצוא את התוצאות המבוקשות, אך הקלדה מחדש של השאילתא תעלה את התוצאות (כאמור, מבינג).

חזרה לנושא המרכזי שלנו, חשיבות האינדוקס: בדיקה זו של מספר הדפים שנרשמו במנועי החיפוש עשויה לסייע באיתור בעיה באתר, שכן ברור שקיימת בעיה אם למשל עולה מן הבדיקה שמספר הדפים הרשומים קטן מאד ביחס למספר הדפים הקיימים בפועל באתר.

התוצאות המופיעות כאשר מבצעים את פעולת  site:מורכבות משורה ראשונה מודגשת, שמייצגת את כותרת העמוד והשורה השניה, שמציגה (לרוב, אך לא תמיד) את תיאור העמוד (meta description). ע"י שימוש בכלי הזה ניתן להתרשם כיצד מוצגות בפני הגולשים, בדף תוצאות החיפוש, תגיות השם והתיאור – ובמידת הצורך לשנות אותן.  

יתרה מכך, משמעות האינדוקס של מנועי החיפוש היא למעשה שמירה של עותק מכל אחד מן הדפים שנסרקו ע"י הזחלנים שלהם, בזיכרון המטמון (cache)  של מנוע החיפוש, בביקורם האחרון באתר.  עובדה זו עשויה להתברר כשווה זהב, שכן פקודת site: מציגה גם את כתובת הדף וגם קישור אל התוכן שאונדקס תוכן זה יכול להתברר כיקר מפז במקרה של "אסון" שבו התוכן נמחק, או נדרס ע"י תוכן אחר ולא ניתן לשיחזור. במקרה כזה ניתן להגיע אל התוכן שבזיכרון המטמון של גוגל ולשחזר את התוכן.

אחרי שדיברנו על החשיבות של site: יש מצב שלא מקבלים תוצאות.  במקרה כזה יש לבדוק שהתחביר המוקלד הוא אכן נכון ושאין שום רווחים בין מרכיבי המחרוזת המוקלדת.  במקרה והתחביר נכון, אך בכל זאת לא מתקבלות תוצאות, יש סיכוי טוב שמקור הבעיה היא בקובץ טקסטואלי פשוט, אך חשוב מאד: robots.txt שמנחה את "זחלני" מנועי החיפוש לא להכנס לדפים מסויימים ולעיתים טעות קטנה שם עלולה לגרום להעלמת האתר ממנועי החיפוש.    

אולם, סיבה הרבה יותר חשובה היא שמנועי החיפוש פשוט לא מצליחים לסרוק את הדפים ביעילות, או לעבור מדף לדף בצורה נוחה, בגלל ארכיטקטורה לא נכונה של האתר, או אפילו  משום שאל דפים אלה מובילים קישורים מעטים כל כך, שהם נחשבים ללא מספיק שווים לרישום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב