דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצירתיות. מהי יזמות יצירתית? 

מאת    [ 04/12/2014 ]

מילים במאמר: 1994   [ נצפה 2510 פעמים ]

יצירתיות

יכול להיות שאתה קצת מפחד מהמושג הזה שנקרא "יצירתיות", יכול להיות שאתה חולם על היצירה, ולא יודע איך להתחיל להיכנס אליה. יכול להיות שאתה מקנא באדם אחר, שכבר יוצר את מה שאתה חושב עליו, יכול להיות שאתה מפחד מתחרות שמתרחשת במחשבה שלך, לגבי אותו היצירה שאתה רוצה להוציא לעולם החומרי והפיזי שאתה מכיר.

מהי יצירתיות?

האמת בתור אדם שיש לו ניסיון רב ביצירתיות ויזמות עסקית. אני יכול להגיד לך שלהיות יצירתי, זה הרגל של עשייה ללא חששות, זאת אומרת יצירה מתחילה במחשבה נקייה מפחדים. אדם לא יכול להיות יצירתי ברגע שיש אמונה שמגבילה אותו ופחד שמשתק אותו.

יצירתיות מתחילה ברעיון, או חלום, שיושב לך הרבה זמן בראש. יכול להיות גם מוזה של רעיון שעבר לך במחשבה, אבל עדיין לא קיבלת מספיק את האומץ להתחיל לעסוק בו. יצירתיות מתחילה בצעד הראשון שלך להיות יוצר המציאות הפרטית שלך, ולא לא חייב לקבל בתמורה בתחילת דרכך להיות היוצר של עצמך.

אני יכול להגיד לך בתור יוצר, שהדרך בהתחלה תהיה די מפחידה, וגם לא תקבל ממנה פרנסה בתחילת דרכך, אבל חשוב שתהיה בתנועה רוב הזמן שלך, וגם שיש בך ייאוש!, להבין שעדיין לא חפרת מספיק עמוק, והאוצר עוד יגיע, סבלנות, והתמדה.

יוצר הוא לא רק איש שמצייר ציור, או סופר שממציא שירים. יוצר הוא כל דבר שחשבת שאתה רוצה להתחיל לעשות, ועדיין לא פינת מספיק זמן בשביל להתחיל לעסוק באותו הרעיון, או החלום שלך, בגלל המשפט הידוע "אין לי זמן לזה", או בגלל הבוס שלך שלחוץ בתפוקה של עבודה!

אם אין לך זמן לעצמך, איך בעצם תהפוך להיות יוצר?. רוב הזמן אתה מתעסק בריצות ולימודים די לוגיים, שמשאירים אותך באזור הנוחות שלך. יצירה היא רמת תודעה מסוימת שהגעת אליה.

יצירה חייבת זמן עשייה שאתה מקדיש לה, גם אם אתה עובד אצל הבוס שלך!. בשביל להתחיל ליצור תצטרך לפנות זמן ליצירה העצמית שלך. יכול להיות שתצטרך להקדיש ליצירה זמן אחרי העבודה שבה אתה עוסק, אבל חשוב שתעשה זאת.

מה אתה עושה היום בשעון שיש בו 24 שעות ביממה? האם פעם חשבת על הזמן שאתה שורף בשביל אנשים אחרים ולא בשביל עצמך? אם אתה עונה כן, כדי באמת שתתחיל לחשוב על הזמן בצורה שונה, כמובן, רק אם אתה רוצה להיות היוצר של עצמך, ולקחת אחריות על העתיד שלך!

האם כל אדם יכול ליזום יצירתיות?

האמת שכן, את תחילת הדרך שלי התחלתי די בטעות!, אבל גיליתי תבונה מעניינת לגבי היצירה של האדם. גיליתי שכל אדם שיש בו עומק ורצון להיות יוצר, יכול להתחיל ליישם זאת.

לזרוק את כל האמונות שלו לגבי יצירה ולהתחיל בצעד הראשון, שבאמת יכול לקדם אותו, לאותו החלום שיושב לו בראש. הדרך בהתחלה תהיה די מצחיקה אפשר לומר, אבל מדי יום ותרגול מתמשך של אותה היצירה אפשר לראות שיפור.

כל יצירה בתחילת דרכה יוצאת גרוע, אפשר להגיד "זבל". פח אשפה. מרבית האנשים מפחדים לייצר לעצמם תוכן, או לייצר יצירה עצמית!, בדרך כלל הפחד הוא מקור החסימה. אמונה שמקובעת לו בתודעה לגבי יצירה , ולגבי המעשים שלו שהביאו אותו לאותה נקודת זמן שבה הוא מתנהל.

הפחד היא תכונה שקיימת בכל האנשים, מפני שזה טבע ההישרדות של בני האדם. יש פחד משתק ופחד מקדם. את האמת הפרשנות של אדם קובעת, אם הוא יפחד, או שיעשה צעדים גם למרות הפחד! למעשה אדם עם פרשנות מקדמת יחשוב בצורה כזאת

פחד מקדם -"אני מפחד לגלוש גלים בים, כי זה נורא מסוכן!, אבל אם אני לא יגלוש גלים אני יצטער על זה כל החיים שאפילו לא

ניסיתי" 

פחד משתק - "בחיים אני לא יגלוש גלים זה לא בשבילי, והים נורא מסוכן אני יכול בשניות לטבוע"

למעשה הפחד המקדם גרם לאדם להתקדם למשימה למרות הפחד העצום, והפחד המשתק גרם לאדם לבטל את המשימה לגבי העתיד שלו. כמובן נתתי דוגמאות שעלו לי מהראש, אבל אתם יכולים להסיק מסקנות על כל דבר לא רק גלישת גלים...

הדרך שלי ליצירה התחילה במדריך שכתבתי בעסק שבו אני עובד, "איך לתקן אוזניות אם אתה שומע רק בצד אחד" את המדריך יצרתי לאבא שלי. אבא שלי בעל מעבדת אלקטרוניקה כבר מעל 35 שנה. היצירה התחילה בשאלה עמוקה. היינו פעם שקועים בחובות לבנקים, והמירמור שלי הוציא מעצמי את היזם היוצר שחבוי בפנים."

אבא שלי עסק בעיקר בתיקוני רמקולים ומגברים, אבל לא היה באמת לקוחות וכסף. העסק היה די בוכה אפשר לומר. חיים מהלוואה להלוואה ומתמקדים בתפל רוב הזמן. עסוקים בלסגור חובות ולטפל בלקוחות.

המדינה באמת טסה לנו מהר. באותה תקופה של שאלות עמוקות ששאלתי את עצמי, הבנתי שאני צריך לפעול בדרך אחרת. הבנתי שיכולה להיות דרך אחרת, רק אני צריך לעשות פעולות שמעולם לא עשיתי. אני חושב שלתובנה הזו הייתה משמעות רצינית לגבי העתיד שלי להיות היוצר של עצמי. התבונה הזו התחילה לשנות לי את החיים בצעד אחר צעד. זה סיפור די מסקרן ומרגש וכתבתי עליו ספר שלם.

התחלתי לשאול את גוגל שאלות, וגוגל כמובן החזיר לי תשובות, די מדויקות אפשר לומר. התחלתי ללמוד שיווק ממדריכים שקיבלתי בחינם, וגם ממדריכים שקניתי באינטרנט מכל מני מורי דרך לשיווק וקידום עסקים באינטרנט. הייתי עסוק בקריאה ועשייה רוב שעות היום, תוך כדי שאני מבין בכל פעם תובנה חדשה, לגבי איך עסקים צריכים להתנהל בשיווק היצירתי שלהם.

איך עסקים באמת מתחילים ליצור לעצמם שפע דרך הפעלתנות של החשיבה, ויצירת מנגנונים אוטומטים באינטרנט שמכניסים לקוחות מתעניינים 24/7.

ברגע שגילתי שיש אפשרות ליצור תוכן שיכול לשבת באינטרנט, ויכניס 24 שעות לקוחות מתעניינים לעסק. הבנתי באמת שאפשר לשנות את פני העסק שלי ושל אבא שלי, ניסים אלקטרוניקה. הכל עניין זמני של עשייה כלפי מטרה מסוימת.

התחלת עשייה לפני הפריצה הגדולה

לאחר לימוד רציני באינטרנט של כמה שעות בכל יום במשך כמה חודשים. הגעתי להחלטה  והתחלתי לבנות את המדריך, שבעתיד יהפוך לעסק שמכניס מעל 6 אלף ש"ח בכל חודש!,

 "איך לתקן אוזניות אם אתה שומע רק בצד אחד"

ישבתי בכל יום במשך 4 שעות ליצירת התוכן וצילמתי תמונות. בתור אדם שלא למד בבית הספר, היו לי ים של שגיאות כתיב, והדרך הייתה די מצחיקה ואיטית, אבל מדי יום ראיתי שיפור והיצירה נכנסה לסוג של הרגל. אז כן יוצר לא חייב להיות עם חוש יצירתי של יוצר, יוצר רק צריך להתחיל את הדרך, גם שהיא לא בהכרח מדויקת. אפשר לומר די מצחיקה! 

לקח לי חצי שנה לבנות את המדריך, כולל תמונות והסבר מדויק" איך לתקן אוזניות אם אתה שומע רק בצד אחד" הדרך הייתה איטית והעסק שלנו עדיין עמד בקשיים והלוואות מהבנקים.

בכל יום אבא שלי היה צריך להסביר לפקידה של הבנק שהוא הולך להפקיד לה כסף, רק שתחכה ותיתן לו עוד זמן יקר וחשוב לו. כל יום הייתי שומע את השיחה הזו. היה נכנס בי מירמור וקושי, אבל נכנסה בי גם מוטיבציה לגמור את המדריך שאני בונה.

היה לי קושי באינטרנט, כי עדיין הייתי בתחילת דרכי, ואת כל הדברים שהייתי צריך לעשות עשיתי בעצמי, לא היה באמת היה אדם שיסביר לי, איך לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר, וגם לא היה לי כסף להשקיע באדם כזה, לכן הבנתי שרק אני יכול להציל את המצב.

נכנסתי למשחק היצירה, שבו מיום ליום השתפרתי. בעיקר ניסוי וטעייה עזרו לי להבין ים של תובנות!

סיום בניית המדריך וזריקה לאינטרנט

סיימתי לאחר חצי שנה לבנות את המדריך, אבל די נתקעתי היה לי מבוי סתום. הבנתי שאת המדריך מישהו יצטרך לראות, ואם לא יראו אותו, אז לא באמת תהיה לו משמעות שיווקית לעזור לי. הבנתי שיש עוד ים דברים שאני לא יודע לגבי האינטרנט העצום והמפחיד!

התחלתי לבנות אתר אינטרנט על מערכת שנותנת לי 30 יום ניסיון לבניית אתר, לפני שאני משלם להם כסף. יענו בניית אתר בחינם. בלי שום ידע לגבי בניית אתרים!, אבל המערכת הייתה די קלה ליישום, ואחרי שכמעט ישבתי חצי שנה לבניית המדריך, אז מה זה בשבילי לבנות אתר אינטרנט "משחק ילדים"

בניתי את האתר קראתי לו ענק האוזניות. התחלתי להכניס תמונות לאתר וכמובן את המדריך שבניתי!

הבנייה הייתה קצת יותר מהירה מהמדריך ו30 יום הספיקו לי לסיים אותו, עד תחילתו של תשלום בכל חודש לחברת האתר. אבל מרוב שישבתי די הרבה שעות ביום, ללא קבלת תמורה, היה לי די קל להמשיך, בעיקר רצון עמוק שהגיע מבפנים לשנות את פני העסק. פשוט קפצתי לים והתחלתי לחתור...

במשך 30 יום בניתי את האתר והכנסתי בו תכנים, בעיקר שצילמתי במעבדה שלי. למדתי בכל התקופה הזו שיווק באינטרנט, ויצרתי כמה סרטונים של אבא שלי מתקן אוזניות. ידעתי שלסרטוני וידאו יש כוח עצום, והם יכולים לייצר לי לקוחות מתעניינים 24/7!. אני זוכר עד היום יש איזה סרטון שיושב ביוטיוב, "תיקון אוזניות ב10 דקות עם 3 אצבעות" כן אבא שלי נפצע בילדותו ועפו לו כמה אצבעות /:

גוגל אהב את המדריך והתחיל לקדם את האתר במעמקי האינטרנט העצום!, כמובן ששילמתי לפרסום ממומן בגוגל אדוורדס. רציתי לתת תאוצה לאתר אינטרנט, ולכן הייתי צריך לשלם פרסום ממומן לגוגל. היה לי די קל לעשות מודעות באדוורס, כי למדתי שיווק ולהניע לקוח לפעולה בכמה שניות. את כל זה למדתי לבד באינטרנט. היה לי הרבה זמן ללמוד, כי גם ככה לא באמת היינו מרווחים כסף, אז מה זה משנה, אין לך כלום מקסימום יהיה משהו. ככה החשיבה שלי הייתה ועד היום היא ככה. כרגע אין לך כלום? הגיע הזמן שתתחיל לעשות, ואולי בעתיד יהיה לך משהו. כמובן חייב התמדה ועשייה כלפי מטרה ממוקדת, בלי לעוף ל6900 כיוונים בחוסר החלטיות!

את כל זה עשיתי מהידע שצברתי במהלך התקופה הקשה. התוצאות לא אחרו להגיע, וכבר קיבלתי טלפונים ראשונים מלקוחות מתעניינים בקשר לתיקון אוזניות. חלק גם אמרו שהם ממש אהבו את המדריך שיצרתי והתקשרו להגיד תודה.

הייתי דיי שמח ומבסוט מעצמי. הייתי צריך לקבל קצת אנרגיות דוחפות אחרי תקופה לא פשוטה שעברתי. הבנתי תובנה  מדהימה מהעשייה הזו! הבנתי שאין אדם שלא יכול לשנות את מעצבו והכל עניין של -

"עשייה כלפי מטרה הממוקדת שיושבת לך בראש", והתמדה של אותה המטרה, עד לתוצאה קטנה. אחרי הצלחה קטנה יבואו הגדולות, רק להבין שיש באמת תוצאות ממה שאתה יוצר, או עושה היום. בדרך כלל אם אין תוצאות!, תצטרך לשנות את דרכי הפעולה שלך.

ציטוט של איינשטיין"

האדם הלא שפוי זה אותו האדם שהולך באותה הדרך ומצפה לקבל תוצאה שונה.

לאתר שבניתי קוראים היום ענק האזניות. האתר מכניס לי לקוחות על בסיס קבוע כל חודש!, וגם בימים קשים שאנשים לא עובדים. כמובן שזה לא המטרה היחידה שלי, אבל אלו כבר סיפורים אחרים.

היום אני בעיקר עוזר לאנשים להוציא את היצירות שלהם לעולם, ולא משנה איזו יצירה זאת. אין לזה באמת חשיבות. לכל אדם יש כישורים שמיוחדים לו, אבל רק מאטים מאנשים בעולם באמת שעושים משהו בהקשר לכישורים שלהם.

זאת לא אשמתם. הם עסוקים רוב הזמן בתפל, ומתמקדים ברצונות של אנשים אחרים, במקום בעצמם. בדרך כלל זה מתוך פחד ואזורי נוחות. ערפל וקושי לקבל סיפוק, לרדוף אחרי הזמנים של הבוסים, ולחיות במרדף אחרי הנוחות והמשכורת המסודרת!

המשכורת המסודרת משאירה את האדם בלי יכולת בחירה, מפני שהוא לא אחראי לתוצאות שהוא מקבל. אחריות היא המפתח להצלחה בחיים!, אחריות על המעשים שלך, ואחריות במקום שאתה נמצא בו היום, גם אם אתה עובד אצל הבוס שלך!. אתה יכול להיות פעלתן במקום העבודה שלך, אבל אתה בוחר אם להיות פעלתן, או לשחק אותה ראש קטן!. בדרך כלל אנשים לא אוהבים לקבל אחריות והם נמצאים במשחק של הראש הקטן. הראש הקטן מביא אותך היום לתוצאות גרועות, או בנוניות ביותר. הראש הקטן גורם לכך שתישאר באזורים הנוחים ובאזורים של הפחד שלך.

לא משנה איפה אתה נמצא היום. אתה יכול לצאת מאזורים של הפחד, אבל תצטרך לעשות מעשים שונים שיביאו אותך לנקודה תודעתית שונה ממה שאתה רגיל אליה. גם אם אתה היום עובד בתור שכיר תוכל להיות הפעלתן של הבוס שלך, ולהשתלט על העסק מתוך אחריות פנימית שתשקיע. תעזוב את הראש הקטן!, וכנס לראש הגדול שלוקח אחריות על המעשים שלו. זו תהיה הדרך הראשונה שלך לקחת אחריות על העתיד שלך להיות היוצר של עצמך בהצלחה חבר!, ותשתף את המאמר הזה עם עוד אנשים. על תשמור ידע רק לעצמך!

אני רוצה ליצור עוד תכנים כאלו וים תובנות שיעזרו לאנשים להתחיל לחיות מתוך בחירה, ולא מתוך פחד ואזור נוח. אני יודע שכמעט אצל כל אדם יש את הפחד, כי זה הרגל הרסני שפועל בחשיבה שלנו, והוא מושתל באנו עוד מאז שהיינו תינוקות סקרנים וחמודים!

היום ההרגל הזה הורס אותנו, ויוצר מאתנו עבדים של הנוחות ועבדים של המדינה! במדינה שהרוב עוסקים בלקטר ולהאשים. אני יכול להגיד לך שיש דרכים אחרות ליצור מציאות שונה, אבל חייב לקחת אחריות על העתיד שלנו בתור היוצרים של עצמנו, וזה הבדל שיעשה את כל הבדל. בהצלחה חברים! ותשתפו כמה שיותר לאנשים החשובים ואהובים שלכם (:

יונתן ברכה מנכ"ל - ענק האוזניות. מומחה באינטרנט לקידום עסקים ופיתוח יצירתיות חשיבתית!


http://www.yonatan-bracha.net - פיתוח יצירתיות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב