דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זהירות, מישהו מוכר את הבית שלכם! 

מאת    [ 22/03/2008 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 3707 פעמים ]

יכול להיות שמישהו מציע את הבית שלכם למכירה ואתם אפילו לא יודעים? יכול להיות שאתם רוצים למכור את הבית שלכם דרך סוכנות תיווך מסוימת ומתווכים אחרים גם הם מציעים אותו למכירה? יכול להיות שהודעתם למתווך מסוים כי אינכם מעוניים בשירותיו ובכל זאת הוא מציע את הבית שלכם ללקוחותיו?

כן, לא רק "יכול להיות". זה קורה בפועל. התופעה הזו מוכרת ולצערם של בעלי בתים רבים, אף מתפשטת באזורים בהם ביקושי הנדל"ן גבוהים כמו בזכרון יעקב, בנימינה, קיסריה וסביבתם.

איך זה קורה?

על פי חוק המתווכים במקרקעין, "מתווך במקרקעין לא יהא זכאי לדמי תיווך, אלא אם כן חתם הלקוח על הזמנה בכתב לביצוע פעולת תיווך במקרקעין". ואכן, לא תצטרכו לשלם עמלת תיווך גם אם תבצעו עסקה עם אותו קונה שהופנה אליכם על ידי אותו מתווך שלא התקשרתם עמו בהסכם כתוב, או שאסרתם עליו במפורש להציע את הבית ללקוחותיו. אבל החוק לא אוסר על אותו מתווך להציע את הבית שלכם למתעניינים ברכישה ולחייב אותם בעמלה.

מה רע בזה בעצם?

ייתכן שהתרשמתם שמתווך מסוים אינו נותן מענה מקצועי לפונים אליו, וכי התערבותו בעסקה ביניכם לבין קונים פוטנציאלים של הבית שלכם גורמת לכם לנזק. ייתכן שאתם מעוניינים לעבוד רק עם סוכנות תיווך מסוימת שאת רמת השירות שלה אתם מוקירים. ייתכן שעדכנתם את המחיר, שדרגתם את הבית, או שהשתנה משהו מן הפרטים המהותיים ואם אתם לא יודעים איזה מתווך מציע אותו למכירה ייתכן שהוא מוסר פרטים מוטעים לגביו. ייתכן, למשל, שאתם גמישים מאד במחיר, ואותו מתווך שאינכם בקשר איתו מוסר לקונים כי אינכם פתוחים למו"מ על מחיר הבית, וייתכן גם להיפך, אתם קבועים במחיר, והמתווך מעורר ציפיות אצל הקונים כי יש מקום למו"מ. ייתכן כי המתווך שמעולם לא דיברתם איתו נשאל שאלות לגבי הבית והוא איננו חוזר עם תשובות למתעניינים בשל העובדה שכל המידע שבידיו הזה הגיע אליו דרך מודעה של מתווך אחר וכך עלולים הקונים הפוטנציאלים להתקשר בעסקה עם מוכר אחר בעוד שהבית שלכם היה מתאים להם מאד. בקצרה: נזק גדול עלול להיגרם לכם מפעילותו של מתווך כזה. גם לקונים ייתכן שייגרם נזק גדול. מתווך שאינו בקשרי עבודה עם המוכרים, ייתכן ואינו יודע כי כבר נרקמת עסקה לגבי הבית אותו אתם רוצים לקנות. תוך שאתם חוככים בדעתכם, או ממתינים לתשובות מהמתווך שאינו בקשר עם בעל הבית ייתכן שכבר תתבצע עסקה, והבית שרציתם לקנות יירכש על ידי קונים אחרים באמצעות המתווך איתו עובד המוכר.

איך מונעים זאת?

כמוכרים נודע לכם כי מתווך מציע את ביתכם למכירה מבלי שהתקשרתם איתו בהזמנת שירותי תיווך? הכדור בידיכם! שלחו לו או בקשו מעורך הדין שלכם מכתב רשום המזהיר אותו מפני הצעת ביתכם ללקוחות, ומפני הנזק שהוא עלול לגרום לכם. אתם קונים? הדריכו את המתווך עמו אתם עובדים שיציע לכם אך ורק בתים אשר בידו הזמנת שירותי תיווך מבעליהם.
יואב איתיאל הוא מבעלי קבוצת בראל נכסים, סוכנות הנדל"ן הדינמית והגדולה ביותר שמרכז הפעילות שלה באזור זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה , פרדס חנה כרכור, ומושבי חוף הכרמל. יואב איתיאל חזר ארצה בשנת 2002 לאחר 17 שנה בארה"ב ומאחוריו למעלה מ-20 שנות ניסיון בשיווק בינלאומי. איתיאל הוא בוגר הטכניון (1985) בארכיטקטורה ובינוי ערים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב