דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמש טעויות שעלולות להבריח גולשים מהאתר שלך 

מאת    [ 30/11/2014 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 3763 פעמים ]

כאשר אנו מגלים שנכנסנו לרחוב ללא-מוצא, ברור לנו לחלוטין שלא נגיע משם אל היעד שלנו. כך גם במקרה של לחיצה על קישור "מת", כלומר כזה שאינו מוביל לשום מקום. התוצאה היותר מצערת, היא שמפח-נפש של גולשים שלחצו על הקישור יוביל, במרבית המקרים, לנטישתם את האתר. אולם, זוהי  איננה הדוגמה היחידה שעלולה לגרום לגולשים לצאת מן האתר על מנת שלא לחזור יותר. יש טעויות נוספות, העלולות להבריח גולשים. על חמש מהן נעמוד כאן.


    • ניווט באתר. כמעט בכל אתר יש בראש העמוד סרגל ניווט שעליו "כפתורים", כמו "אודות", "צור  קשר", "המוצרים שלנו" וכו'. פעמים רבות האתר סובל מתנועה דלילה בגלל טעויות בבניית הניווט, שבעלי אתר, או מנהלי האתר מתקשים להבחין בהן בגלל שהתרגלו אליו, או היו שותפים לבניה ולכן מבחינתם הניווט ברור לחלוטין. זאת, בעוד שגולשים חדשים, מתקשים למצוא את דרכם בו. לפעמים מקור הבעיה ב"יצירתיות" מיותרת של הוספה מאולצת של "כפתורים" לסרגל הניווט, כגון  "הצוות שלנו", או "קריאה נוספת" – רק כדי למצוא מקום לחומרים שלא בטוחים לגמרי להיכן לשייך אותם. הבעיה שנוצרת היא בלבול של הגולשים הנתקלים במבנה שאינו מוכר ואינטואיטיבי מבחינתם.
    • תכנים "מבולגנים" וחסרי סדר. גולשים, ככלל,  מעוניינים שהתכנים יהיו זמינים להם בצורה מאורגנת, נוחה ונגישה – בלי להתאמץ ולחשוב על המפתח שלפיו הם מסודרים. כך לדוגמה, אם יש לנו  בסרגל הניווט כפתור  עבור "חופשות", שיהיו לו תת-תפריטים כמו "חופשות בחו"ל" ו"חופשות בארץ", שגם להם קטגוריות-מישנה כמו, "חופשות באירופה", "חופשות בארה"ב" ו"חופשות במזרח הרחוק". באופן זה יכולים הגולשים לדעת מראש, ללא תהיות וטעויות, היכן נמצא הפריט שהם מחפשים.  עוד מקור קשה לאי-סדר בתחום התכנים, הוא הזנות RSS  ממקורות שונים. זרמי המידע מגיעים בשטף ולא בהכרח בהתאם לאופן ארגון התכנים שבאתר. התוצאה, תהיה זמן עליה ארוך של העמודים ו"בלאגן " גדול של תכנים, כאשר התכנים המקוריים של האתר עלולים אף להדחק לאחור מפני שטף המידע שזורם מבחוץ.  ההמלצה, אם כן, היא להמנע להתקשר לכל "פיד" (מקור הזנה) מזדמן של RSS, אלא להשתמש בכלי זה בתבונה ובמינון נכון.
    • כותרות מעורפלות. משחקי מילים, התחכמויות ויצירתיות בניסוח כותרות הם לא כוס התה של עולם האינטרנט. כותרת ש"תופסת" בדפוס, יכולה להיות "נפילה" מוחלטת באתר אינטרנט. כותרת כמו  "הפורץ נלכד!" תהיה ברורה ומושכת תשומת-לב בעתון מודפס, אבל תאבד את כוח המשיכה שלה באינטרנט, מאחר שמנועי החיפוש לא יידעו על איזה מילת או מחרוזת חיפוש היא עונה. לעומת זאת,  "איך נתפס הפורץ החתולי מתל-אביב", גם אם היא מסורבלת וארוכה, היא נכונה יותר. זאת, משום שהיא כוללת מילות-חיפוש –  שעליהן (ועל הקישורים) מושתתת התנועה באינטרנט. כך, כאשר הגולש מקליד את המילה  "איך", צצות מיד הצעות שונות (מטעם מנוע החיפוש) ועם כל מילה נוספת ההצעות הולכות ומצטמצמות לכיוון המדוייק של נושא החיפוש. 
    • המודעות שולטות. בעלי אתרים רבים סבורים שאם יש כבר אתר, חבל "לבזבז" את כל השטח על התוכן ולכן הם "דוחפים" מודעות פירסומיות רבות, המשתלטות על האתר . חמור מכך: הן מסיטות  את תשומת-הלב של הגולשים אליהן, במקום אל התוכן – שהוא, אחרי הכל, מהות האתר. משום כך חשוב להגדיר מראש את המיקומים של הפירסומים המסחריים ולהגביל אותם וכמו-כן לציין מעל למודעה שאכן מדובר במודעה, כדי למנוע כל בילבול בין תוכן לבין מודעה ובוודאי כאשר היא מורכבת מאנימציה, המושכת עוד יותר תשומת-לב.
    •  וידיאו באתר. ווידיאו הפך ל"שחקן" חשוב מאד המרתק אליו גולשים ולכן, כאשר מגיעים גולשים שתכני הווידיאו באתר הם מקור משיכה שלהם אל האתר, יש לספק להם את מבוקשם במהירות ומבלי לגרום להם להתאמץ ולמצוא את התכנים. לעומת זאת, חשוב שלא להעיק על אלה שהגיעו כדי לצרוך תכנים טקסטואליים, ע"י הפעלה אוטומטית של הסירטון, ולגרום להם להמתין לטעינת הסירטון, כולל בגלגל מסתובב, סרגל טעינה צבעוני, או כל אמצעי גרפי אחר המייצג את טעינת הסירטון.  אחת האפשרויות היא פשוט לרכז את תכני הווידיאו תחת כותרת אחת: "ווידיאו" ולהוסיף כפתור הפעלה לכל סירטון, כך שיעלה על פי בחירת הגולש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב