דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחסון בחלל המטבח 

מאת    [ 27/11/2014 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2240 פעמים ]

 נראה כי ברב חיינו העמוסים באופן שגרתי בין כל מטלות החיים השונות, קשה מאד למצוא פנאי  ואנרגיה לתחזוקה שוטפת של מזון בבית. פעמים רבות מרוב משימות ומטלות אשר אנו שוקעים בהם, כמו גידול הילדים, תחזוקת הבית וכמובן העבודה, אנו מתקשים לעמוד בקצב שהחיים מכתיבים לנו, ונאלצים פעמים רבות להוציא סכומי כסף רבים על אוכל בחוץ, או על קניית מזון מוכן, אשר הפיתוי העיקרי בו הוא זמן ההכנה. למעשה, חברות המזון לכשעצמן מפרסמות את המזון תוך שהן מנפנפות בגאווה במהירות ההכנה ובאפס המאמץ שנדרש להכנתו. בדרך כלל מדובר בלא יותר מאשר חימום מהיר באמצעי חימום כלשהו.

למרות המודעות ההולכת וגוברת לנושא הבריאות וההקשר התזונתי שלו אצלי במקרר ישנם מדפים שלמים אשר עליהם מונח אותו חטא גדול מכולם הלוא הוא המזון התעשייתי המוכן והקפוא. נכון, היום פרסומות רבות מספרות לנו על המזון שהינו רק ממוצרים טבעיים, שהוא חסר חומרים משמרים, או חומרים מייצבים, שאין בו צבעי מאכל וכן הלאה. בקיצור, ממש נראה כאילו זהו המזון הכי טבעי והכי בריא שיכלנו ליצור ולבקש. אז פעמים רבות אני נכנעת לאותו מזון אך לאחרונה החלטתי לעשות ניסיון ולבשל פעם בשבוע כמות אוכל מספקת, ולהקפיא את חלקה. ישנן פעמים בהן אני מכינה שניים או שלושה תבשילים או מאכלים בכמות שתספיק לי לשבועיים שלמים. עובדה זו בהחלט חוסכת לי זמן רב והתעסקות רבה במהלך חיי היום יום ולשמחתי המטבח כבר אינו נראה כמו מדפים למחסן אשר על גביהם ממתינים לי כל המאכלים והמוצרים המשומרים והתעשייתיים שקיימים בסופר השכונתי. אפילו שאיננו משפחה שמרבה להכין מאכלים במהלך השבוע, ישנו בהחלט צורך רב במקום האחסון במטבח שלנו. נחשפתי לזאת באופן המובהק ביותר כאשר עברנו דירה לפני כשלוש שנים, ונוכחתי לראות כמה ארגזים נערמים להם רק מתכולת המטבח שלנו. כל ציוד שרק ניתן להעלות על הדעת קיים אצלנו, למרות שאין אנו משתמשים בו כמעט אף פעם. בין אם מדובר במיקסר, בלנדר, סירים מתוחכמים ועוד שלל דוגמאות, הם קיימים בכל מטבח כמעט, וזקוקים למקום.

הופתעתי מאד לגלות שמהמטבח הקטן שלנו הצליחו בסופו של דבר להיווצר שמונה ארגזים גדולים ועמוסים אשר מילאו מדפים רבים במשך שנים רבות ונאספו לתוך ארגזים מבלי להתחשב בתדירות השימוש בהם. הסיבה שהצלחנו לאגור ציוד רב כל כך למרות גודלו המוגבל של מטבח ביתנו, הייתה הודות למקומות האחסון הרבים שהיו בו. בחלל הקטן הזה היו ארונות רבים, מגירות רבות כמו גם אמצעי אחסון הנישאים לגובהו של המטבח. כך, הצלחנו למעשה לאגור ציוד רב למרות שלא היינו זקוקים לו באופן יומיומי, ולמרות שחלקו עדיין היה ארוז כביום בו קיבלנו או רכשנו אותו. אנשים רבים לא מודעים לכמות הציוד הנמצאת במטבח שלהם, או לחילופין בכל חדר אחר בבית, עד שהם נאלצים להתמודד עם אריזתו. אין ספק בהחלט שמעבר דירה או אחסונה הינו הזדמנות מצוינת לעשות שינוי בחלל ולהסיר ממנו את המראה המדמה מדפים למחסן אשר אינו עושה כלל וכלל חשק להיכנס או בטח שלא לשהות זמן רב באותו חלל מדובר. נכון שמדובר לעיתים במוצרים יקרי ערך אך חשוב להקפיד לבחון האם אנו באמת משתמשים בהם. אין ספק כי כאשר מדובר בחללים אשר מראש סוגיית האחסון בהם אינה מהווה מגבלה, הרי זה משובח, שכן לא נאלצים להתמודד עם הצורך לפנות מקום. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב