דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היסטוריית הצימרים בצפון ישראל 

מאת    [ 24/11/2014 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 6901 פעמים ]

צימרים בצפון ישראל הם כבר שנים העדפה המרכזית של הישראלים בכל הנוגע לתיירות פנים. תחום תיירות הצימרים בצפון הוא תעשייה פורחת ורחבת היקף. אם תבצעו סקירה קלה רק באינטרנט תגלו מגוון רחב של צימרים בצפון. צימרים בגליל העליון, צימרים בכפר תבור, צימרים בשרונה, צימרים בכנרת, בכל מקום בצפון תמצאו צימר שמחכה לכם. אז אם כיום הצימרים הם כבר חלק מאפשרויות הנופש שלנו בארץ, הם לא תמיד היו כך.

נתחיל מכך שהמילה "צימר", מקורה בכלל מהשפה הגרמנית, משמעותה בית כפרי. בישראל אנו קוראים לצימרים בשמם מכיוון שאלו בתי הארחה שממוקמים בחיק הטבע, כאשר אזור צפון הוא בעל מרחבי טבע אטרקטיביים שבהם הוקמו צימרים שונים ביישובים שבאזור.הצימרים, או בתי הארחה בכלליות, הגיעו מהרעיון של מתן לינה וארוחת בוקר שמתקיים, בצורה זו או אחרת, מאז תקופות הנוודים בעבר הרחוק. זה התחיל במנזרים שימשו כמקומות הארחה למטיילים עבור תרומות ומשך הפך תחום האירוח לתעשייה באירופה הקלאסית. צימרים בחו"ל הם לינה מאוד פופולארית באנגליה, סקוטלנד ואירלנד עד היום. גם לארצות הברית יש היסטוריה ארוכת שנים של צימרים, החל מלפני 100 שנה בהתיישבות ועד היום באזורי הפריפריה של ארצות הברית.

הישראלים הרבים המטיילים באזור הצפון מעדיפים לקחת את הצימר כנקודת התחלה מצוינת, כמקום בתוך חיק הטבע המאפשר ללון קרוב לכל האטרקציות השונות. אך שעם השנים הפך הצימר לאטרקציה משל עצמו והרבה מטיילים שנוסעים לאזור הצפון באים לאזור בשביל הצימר יותר מאשר בכדי לבקר במקומות שונים בצפון. אז ללא ספק הפופולאריות הזאת הופכת את הצימרים לתחום מתפתח.

הביקוש הרב והגידול בפופולאריות של צימרים הוביל לכניסה של מתחרים רבים, בעשור האחרון גדל משמעותית מספר הצימרים בצפון. לדוגמה צימרים בשרונה גדלו פי 2 במספרם. התחרות הקשה הזאת הביא לתחרות בריאה שגררה עליה בסטנדרטים של הצימרים בצפון, מתוך המטרה לקבל יתרון תחרותי. בקתות הארחה נבנות באיכות גבוהה יותר, ניתן יותר דגש לסגנון, הוילות העתיקות שמשומשות לצימר יותר מטופחות ומוקפות במדשאות ירוקות. בנוסף נבנו צימרים מיוחדים למשפחות ולקבוצות. רוב הצימרים היום מציעים ג'קוזי פרטי, מיטות גדולות עם מזרנים איכותיים. בנוסף לעוד שירותים כמו ארוחות שף, יינות מערכות וידאו ואודיו שונות ועוד. אז כמו שציינו מספר הצימרים גדול מאוד, כיום ישנם מעל 10,000 צימרים בכל רחבי ישראל ומרביתם באזור הצפון. גם מבחינת מחירים ישנה יותר גמישות, עקב התחרות יש אפשרות למצוא מחירים טובים יותר, במיוחד כאשר מחפשים צימרים בתקופות עם פחות ביקוש.

לסיכום, בעבר הצימרים שימשו בתור עזרה לנוודים שונים, אך עם הזמן התחום הפך לתעשייתי והחלו אנשים במקומות פריפריה להעניק מקום לינה עבור כסף. הדבר אינו שונה מצפון ישראל. בשנים האחרונות, בעקבות הגידול בפופולאריות של לינה בצימר, גדלה התחרות משמעותית. הגידול בתחרות הוביל ליותר צימרים בצפון, באיכות שירות גבוהה יותר במחירים נמוכים יותר. אז הנופשים הם אלו שנהנים. אם אתם מחפשים לנפוש באזור הצפון, במקום שמעניק רוגע ושלווה תוך כדי חוויית נופש איכותית, מומלץ לכם לברר לגבי צימרים באזור הקרוב לאטרקציות השונות שנמצאות באזור הצפון שאתם מעוניינים לבקר בהם.

צימר בר בכפר שבמושב שרונה,
אירוח כפרי ופסטורלי.
אתר הבית: www.bar-bakfar.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב