דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בריחת שתן אצל מבוגרים 

מאת    [ 23/11/2014 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 3266 פעמים ]

הסיבות לתופעה מגוונות ורבות, וכך גם יכולת הטיפול, כאשר מגוון הטיפולים האפשרי נע על קשת של שינוי התנהגותי וטיפול פסיכולוגי דרך ספורט ואורח חיים ועד לניתוחים (במקרים בהם בריחת השתן הינה מופע משני לבעיה חמורה יותר).

להלן הכרות ראשונית עם תופעה זו, התאפשר לכם להבין את המתרחש, ולפעול בהתאם למצב בו נתקלתם, אצלכם או אצל אחרים, וזאת בכדי להביא לבדיקה, זיהוי וטיפול בשורש הבעיה.

בריחת שתן בנשים

לא פחות משלושים אחוז מהנשים מעל גיל ארבעים סובלות מבריחה של שתן ברמה זו או אחרת. נשים נוטות גם לסבול מתופעה זו בעקבות הריון או הריונות מרובים או כתוצאה משרירן פיברואידי מיומה. מה גם שמבנה מערכת השתן של האישה, עומת זו של הגבר, רגיש יותר לתופעה זו ברמה הפיסיולוגית.

בריחת שתן אצל נשים בהריון היא תופעה נפוצה למדי, והנתונים מדברים על למעלה מחמישים אחוזים מהנשים ההרות שסובלות מהבעיה בשלבים שונים של ההיריון, לעיתים כבר מהשליש הראשון. במהלך ההיריון ישנו לחץ רב יותר על השלפוחית, הנוצר מגדילתו של הרחם, כך שחשיפה למתח נוסף על השרירים המקומיים, כמו במצב של התעטשות, שיעול או צחוק עלולים להוביל לבריחה מסוימת של שתן.

בריחה אצל גברים

ישנן לא מעט סיבות לבריחת שתן אצל גברים. נזקים עצביים הנגרמים מסיבות שונות כגון שבץ מוחי, ומחלת הפרקינסון, כאשר הנפוצה מביניהן היא כיום מחלת הסוכרת, עלולים להוביל לחוסר שליטה חלקי בסוגרים, ולבריחה בדרגות שונות בהתאם לנזק העצבי.

בלוטת הערמונית גם היא עלולה להיחלש עם השנים והגיל, שכן ככל שעוברות השנים ישנה נטייה לצמיחה של בלוטה זו, אשר עלולה, בעקבות המיקום האנטומי שלה, לייצר לחץ על שלפוחית השתן. מעבר ללחץ הפיסיקלי נוצרת עם הזמן תופעה של עיבוי דפנות השלפוחית ונטייה לכיווץ שרירי השלפוחית גם כשהיא לא מלאה, מה שמוביל לשתן דחוף ותכוף.

בכל מקרה בו אתם מזהים תופעה זו של בריחה בדרגה זו או אחרת מוטב לפנות לרופא באופן מיידי וזאת לצורך בדיקות ואבחון למניעת התדרדרותו של המצב.

לסיכום אי שליטה חלקית והתופעה עצמה של בריכת שתן יכולה לצוץ בכל שלב ושלב בחיינו גם אצל ילדים, גברים ונשים. ישנם סיבות רבות לתופעה ולכן ישנם כמה סוגי טיפולים כאשר כל טיפול מותאם אישית לכל מטופל ומטופל. מומלץ לאבחן בזמן אצל רופא נשים המוסמך ומומחה לבריחות שתן. רוב הטיפולים הם פשוטים יחסית והבעיה נעלמת תוך פרק זמן קצר מתחילת הטיפול.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב