דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין מזל ומציאת עבודה? 

מאת    [ 15/11/2014 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 3013 פעמים ]

כמה פעמים אמרתם לעצמכם או לקרובים אליכם: "נמאס לי, אני חייב לעשות משהו, מגיע לי יותר". ומה קרה בפועל? רבים אינם עושים דבר.

במסגרת עבודתי כמאמנת, אני פוגשת אנשים שבמשך שנים חשים ממורמרים,  פגועים וחסרי אונים בתפקיד אותו הם ממלאים מזה זמן רב. הסיבות לכך מגוונות, החל מיחס מזלזל מצד הממונה, אכזבה מתנאי השכר, חוסר עניין וקידום בתפקיד ועד לתחושה של חוסר משמעותיות בתפקיד. כך או אחרת, כולם רוצים ליצור שינוי בחייהם ולהרגיש אחרת. כשהם נשאלים מה עשו עד כה על מנת לשנות את המצב, מסתבר שמעט מאוד, אם בכלל. לחלקם, אני נוהגת לספר את הסיפור הבא:

איש אחד, מאמין אדוק, כרע על ברכיו בייאוש ופנה לאלוהים: "אלוהים, אשתי היקרה זקוקה לתרופה ואין לי כסף לקנות לה אותה. בבקשה אלוהים, תעשה שאזכה בלוטו". שבוע לאחר מכן, הוא שוב כרע על ברכיו: "אלוהים, הגיע הזמן להחזיר את ההלוואה ואין לי כסף. בבקשה, אני מתחנן, תן לי לזכות בלוטו". האיש התפלל והתפלל, אך לשווא. הוא נעשה מתוסכל וכעס על אלוהים שאינו נענה לתפילותיו. כעבור שבוע הוא חזר ופנה לאלוהים: "אלוהים, בבקשה תקשיב לי. אני מיואש, בבקשה, תן לי לזכות בלוטו".  קול חסר סבלנות ממעלה קטע את דבריו :"בן, עזור לי, קנה כרטיס הגרלה".

אם אתם באמת רוצים שמשהו יקרה - עליכם לפעול, לגרום לדברים להתרחש. כוונה או מחשבה אינם מספיקים על מנת ליצור את השינוי המיוחל בחייכם.

אלעד המתגורר בצפון הארץ, עבד במשך שנים בחברה פיננסית במרכז הארץ. הנסיעות התישו אותו, הוא הרגיש שמיצה את עצמו ושיש לו יכולת לעשות הרבה יותר, אך בחברה הנוכחית לא היתה לו אפשרות להתקדם. במשך שנים הוא חלם על תפקיד בארגון הקרוב לאזור מגוריו, אשר יאפשר לו שעות עבודה נוחות יותר, עניין מחודש בעבודה וקידום מקצועי. במהלך השנים הוא אמנם שלח קורות חיים למספר משרות ואף הגיע לשני ראיונות עבודה, אך מעבר לכך, הוא טען שלא מצא זמן לחפש עבודה באופן אינטנסיבי ושפשוט אין לו מזל במציאת עבודה. רק כאשר אלעד הבין כי כדי למצוא עבודה חדשה עליו להקדיש את מרצו וזמנו לחיפוש עבודה, כי יהיה עליו להתמודד בין היתר עם תשובות שליליות. הוא הבין שעליו לגייס סבלנות לתהליך שיקח זמן מה, אך למרות החששות, הצעד הזה הוא בלתי נמנע. אלעד בחר להפסיק להרגיש קורבן, חסר אונים וחסר יכולת השפעה ובמקום זאת להחזיר את השליטה על חייו ולהיות אקטיבי וממוקד בתהליך חיפוש העבודה. לאחר שלושה חודשים בהם חיפש עבודה באופן אינטנסיבי, אלעד מצא את התפקיד המיוחל.

שינוי מקום עבודה הוא תהליך שדורש חשיבה מעמיקה ומעלה שאלות רבות כגון: מהם התפקידים שאני מחפש ומדוע אני חושב שאני אצליח בהם? מה חשוב לי במקום העבודה? מהי התרבות הארגונית שמתאימה לי? מהם תנאי העסקה בהם אני מעוניין?  ועוד. ככל שתעמיקו בשאלות, כך תהיו מכוונים יותר לקראת התפקיד הבא. 

רקם דור, פסיכולוגית תעשייתית MSc . ייעוץ ואימון עסקי ואישי, הכוונה תעסוקתית והכנה לראיונות עבודה rekemdor@gmail.com טלפון: 054-7235717




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב