דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבדיקות שצריך לעשות לאתר חדש 

מאת    [ 10/11/2014 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 3919 פעמים ]

לאחר שהאתר שלכם “עלה לאוויר” מומלץ לכם לבצע מספר בדיקות בדיקות:

בדיקת מטרות

לעתים תהליך הקמת אתר חדש או מתחדש הוא פרויקט גדול ורציני שנמשך מספר שבועות ואפילו חודשים. ישנם מקרים בהם חלק מסוים של האתר הוא חשוב לכם במיוחד והחברה הבונה לכם אתרים ואף אתם השקעתם בחלק זה הרבה מאוד תשומת לב ומאמץ – לדוגמה, גלריית עבודות, חנות שהעליתם את כל הפרטים בה, עדיין כאשר האתר עולה לאוויר חשוב שתבדקו את המהות: האם האתר באמת עונה על הצרכים שלשמם הקמתם אותו. האם העמוד הראשון ושאר עמודי התוכן עונים על הצורך הבסיסי שלשמו הקמתם את האתר. האם הטקסטים, התמונות ושאר התכנים “פוגעים”.

בדיקת “צור קשר”

סביר להניח שהאתר שלכם משמש אתכם ככלי שיווקי ולפיכך, אתם מעוניינים כי הגולשים הרלוונטים המגיעים לאתר יצרו עמכם קשר. בדקו היטב כי בכל עמוד ניתן להגיע אל פרטי יצירת הקשר וליצור עמכם קשר. אם יש טפסים למילוי פרטים, בדקו כי הם אכן פועלים היטב וכאשר ממלאים אותם מקבלים את הפרטים הנכונים. מעבר לכך בדקו כי הטלפון, האימייל, הכתובות כולן נכונות וכולן זמינות לגולשי האתר. לפעמים כדאי אפילו “לשלם” במראה האתר תמורת האפשרות ליצור קשר. זכרו כי גם אם המבקרים באתר מעוניינים לשמוע פרטים נוספים /ליצור קשר, עדיין הסבלנות שלהם תהיה קצרה והם לא יטרחו לחפש את פרטי יצירת הקשר. אלו צריכים להיות זמינים היטב.

בדיקה סלולרית

כיום  למעלה מחמישים אחוז מהגולשים מגיעים ממכשירים סלולריים וטבלטים, כלומר מכשירים שאינם מחשב אישי  (מחשבים נייחים וניידים). בדקו איך האתר שלכם נראה במכשירים אלו, האם האתר שלכם הוא ריספונסיבי, כלומר מגיב למכשירים אלו ומשתנה בהתאם.

כלל האצבע הוא כי העמוד הראשון אמור להיראות היטב במכשיר הסלולר ולא צריך לגלול מסך ימינה או שמאלה, אלא רק מעלה מטה.

מלבד הבדיקה במכשיר הסלולר שלכם, תוכלו לבדוק את מראה האתר על חמישה מכשירים פופולאריים במיוחד באמצעות האתר הזה http://mobiletest.me/ הכולל אמולטורים להדמיית מראה האתר במכשירי הסלולרים.

בדיקת שליטה

רוב הסיכויים שלא אתם הקמתם את האתר שלכם אלא חברה הבונה אתרים. גם אם יש לכם הסכם תמיכה והדרכה, עדיין בדקו שייש לכם ידע ויכולת לשלוט על האתר שלכם, לעדכן תכנים, להעלות תכנים נוספים וכן הלאה. חישבו על כך שאם מצאתם שגיאות כתיב או פיסוק או שגיאות תוכן, כמה זמן יקח לכם לשנות זאת. האם תצטרכו להרים טלפון או לשלוח אימייל ולחכות כמה שעות או ימים, או שאתם יכולים לבצע זאת בעצמכם תוך מספר דקות. בידקו האם אתם יודעים איך להעלות תכנים חדשים, עמודים, פוסטים, תמונות, סרטים וכן הלאה.

בדיקה בגוגל

רוב הסיכויים הם כי בימים הראשונים האתר לא יופיע בגוגל בכלל ואחרי כמה ימים הוא יופיע רק עם העמוד הראשון שלו, אולם לאחר תקופה שנעה בין לשבועיים גוגל אמור למפתח (לאנדקס) את כל עמודי האתר. הריצו בגוגל את הפקודה הבאה: site:domain.com (כאשר domain.com הוא כתובת האתר שלכם ולאחר הרצת שאילתה זו, גוגל אמור להציג את כל עמודי האתר שלכם).

ראשית ודאו כי אכן כל עמודי האתר מופיעים בגוגל ולאחר מכן בדקו עם הרבה סבלנות כל עמוד ועמוד איך הוא מופיע, מה הכותרת, מה התיאור, האם לזה התכוונתם ואם לא, תקנו מיד (השינויים יקלטו תוך שבועיים).  אמורה להיות לכם שליטה כמעט מלאה על הכותרת ועל התיאור שגוגל יראה באתר (באתרי וורדפרס, מדובר על  שימושים פופולאריים במיוחד המאפשרים למלא בכל עמוד ופוסט את הכותרת והתיאור המיועדים שיופיעו בגוגל.

הקמת אתרי וורדפרס שימושיים ב-990 ש"ח כולל עיצוב תבנית יחודית, דומיין אמריקאי ואחסון לשנה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב