דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו כושר שיט ? 

מאת    [ 09/11/2014 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2822 פעמים ]

אם אתם חובבי ים ויש ברשותכם כלי שיט בטח שמעתם על המושג הזה, אך יש כאלו שמתעניינים בנושא ולא כל כך יודעים מהו כושר שיט ולכם מאמר זה בא לעשות קצת סדר בדברים - כושר שיט הוא מידת הכשירות של כלי השיט שלנו לצאת ולהפליג בים. מדי כשנתיים בערך (תלוי בסוג כלי השיט), חובה עלינו להעביר את כלי השיט שלנו בדיקת כושר זו. למעשה בדיקת כושר השיט היא כמו בדיקת טסט שנתית לרכב שלנו. בדיקה זו נועדה לוודא שכלי השיט שלנו הוא אכן כלי בטיחותי שיכול לאפשר לנו לשוט בבטחה ברחבי הים. למעשה, לא ניתן לקבל ביטוח לכלי השיט שלנו ללא כך שהוא יעבור בהצלחה רבה את הבדיקה הזו. בדיוק כמו שלא נעלה על מכונית או על אופנוע שלא עברו טסט כך גם לא כדאי לנו בכלל אפילו לחשוב לעלות על סירה או כלי שיט אחר שלא עברו את בדיקת הכשירות.


כושר שיט – למה כדאי לנו שיהיה לכלי השיט שלנו כושר שיט?

השאלה למה כדאי שיהיה לכלי השיט שלנו כושר שיט? היא שאלה שהתשובה אליה היא ברורה מאליה. למעשה אנחנו לא יכולים מעשית וחוקית לשוט בסירה או בכל כלי שיט אחר שאין לו רישיון שיט או – כשירות לשוט. בדיקה זו היא מה שמסייע לרשויות לוודא שאין כלי שיט לא בטיחותיים ששטים במרחב הימי של המדינה. בדיקה זו שומרת על הבטיחות של כל אחד ואחת מאתנו בים. כאשר אנחנו מזלזלים בבדיקה ולא עוברים אותה אנחנו מפרים את החוק וגם מסכנים את החיים שלנו ושל כל מי ששט אתנו בסירה ולמעשה בכל שאר כלי השיט במדינה.


כושר שיט והנאה מרבית מהים

כושר שיט יכול לאפשר לנו ליהנות מאוד מהים. למי מאתנו שהים הוא חלק מהזהות שלו אין דבר מהנה יותר מאשר לשוט עם הספינה שלנו אל עבר המרחבים העצומים והגדולים שהים מציע לנו. כאשר אנחנו שטים בלב ים אנחנו יכולים לחשוב ולהתרכז, אנחנו יכולים להירגע וגם ליהנות מאוד מאיכות חיים גבוהה ומפנקת. הים הוא מקום מושלם לקבל בו החלטות וגם לנוח בו משגרת החיים המאומצת שלנו. כאשר אנחנו מוודאים שכלי השיט בו אנחנו שטים הוא בטיחותי וכשיר לשיט גם למרחקים ארוכים וגם למרחקים קצרים אנחנו יכולים לשוט בלב שקט אל עבר האופק.

לסיכום, שיט הוא עניין רציני מאוד וכאשר אנחנו מבצעים אותו בצורה רשלנית אנחנו מסכנים את החיים שלנו והופכי את הבילוי לסכנה. בשביל ההנאה שלנו ובשביל שנוכל להמשיך ולשוט כדאי לנו לוודא במאה אחוז שכלי השיט שלנו הוא בטיחותי מאוד, איכותי ושאין בו תקלות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב