דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קמינים עץ ותנורי חימום 

מאת    [ 04/11/2014 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 4094 פעמים ]

קמינים עץ מסורתיים ותנורים היו בשימוש במשך מאות שנים, קמינים מסורתיים מאוד לא יעילים בחימום חדר כשם שהם בעיקר משתמשים באנרגיית הקרינה כדי לספק חום. קמינים ותנורים מסורתיים משתמשים באוויר חלל החדר כדי לספק חמצן לבעירה, קמינים עץ זמינים במגוון רחב של סגנונות ובנייה. תנורי שריפת עץ זמינים גם במגוון רחב של צבעים, סגנונות ותכונות המבוססים על צרכי החימום שלכם. מכשירי חימום אלה דורשים התקנת ארובה, הארובה עשוייה להיבנות מבטון או מפלדה כפולה. שתי האופציות הללו קיימים עבור שני סוגי אמצעי החימום קמינים עץ ותנור חימום עץ.

אפשרויות קמינים עץ

קמינים מסורתיים בנויים מתא עם דלת ונועדו לשריפת גזעי עץ. הסגנון והגודל של קמינים עץ מגוונים כמו אלה שתכננו אותם, קמינים עץ מסורתיים בד"כ נבנים תוך שימוש בלבנים, בלוקים, לבני אש וארובות קרמיקה. הארובה של הקמין צריכה להאריך מעבר לנקודת הקצה של גג המבנה כדי למנוע חזרה של עשן הבעירה מטה לתוך המבנה.

הגודל והמשקל של קמין עץ מסורתי מחייב בסיס משמעותי ויציב, בד"כ קמין מסורתי נבנה תחת בנייה חדשה ומעודכנת. קמין עץ מובנה זוכה לפופולאריות יותר מהקמינים המסורתיים מכיוון שהם הרבה יותר זולים וקלים מאשר הקמין המסורתי. קמין מובנה נבנה במפעלים ונישלח מראש למרכזי ההפצה או ישירות לבתי הלקוחות, וכתוצאה מכך עלויות ההתקנה נמוכות. בנוסף קמין עץ מובנה מתוכנן להתקנה ליד חומרים מעץ ברמה גבוהה מאוד, המאפשר שימוש במסגרת עץ בעת בניית ארובה. לקמיני עץ מתכת רבים יש צינורות אוויר ומאווררים כדי להגדיל את קצב וכמות העברת האוויר החם מהאש.

שני סוגי הקמינים, קמין מובנה וקמין מסורתי דורשים התקנה של קמין עמיד בחום ולהבות על רצפה, זה נדרש כדי למנוע מחתיכות עץ שעשויות להתגלגל החוצה מהקמין לעבר הרצפה.

אפשרויות תנור עץ

תנורי עץ מסורתיים עשויים מברזל יצוק והם לא אטומים לאוויר, מונעים ויסות מדויק של האוויר. מכיוון שהלהבות קשות לוויסות יותר חום מתבזבז בגזי הפליטה, מפחית את יעילות החימום הכוללת של התנור. הברזל יצוק המשמש לבנייה של תנורים ישנים יותר מאפשר שימוש וחיים ארוכים יותר, תנורים הבנויים מהמאה ה – 19 המוקדמים עדיין נמצאים בשימוש עם מעט עבודת שיקום קטנטנה. תנור עתיק מעוטר מהתקופה הוויקטוריאנית יכול להיות תכונה אדריכלית עיקרית של בית.

תנורים אטומים הפכו לפופולאריים במהלך 1970 בגלל יעילותם הגדולה יותר שלהם. בול אחד של עץ יכול להישרף לאורך לילה שלם, היתרון של תנור אטום הוא באורך זמן בעירה ויעילות דלק טובה יותר, פחות חום הולך לאיבוד בארובה. כמו כן לתנורים אטומים מודרניים ישנה אופציה של ממיר קטליטי העוזר להפחית את כמות הקריאוסוט ושאר גזים לא שרופים שעולים במעלה הארובה החוצה.

שני הסוגים של קמינים עץ צריכים להיות ממוקמים על משטחים חסיני אש. בגלל החום הקורן הנפלט מהקמין יש לשמור על מרחק נאות מקירות דליקים, חומרי ניקיון דליקים ובדים למיניהם.

שני הקמינים מספקים תכונה ארכיטקטונית מרשימה לחדר/בית. קמין או תנור הבנוי היטב יכול להיות מקור נוסף לחימום הבית שלך.

חברת וואטרפאן משווקת קמינים עץ לעסקים ובתים ומציעה מגוון פתרונות חימום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב