דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירית בנימה, קרעים והלחמות 

מאת    [ 26/10/2014 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 4728 פעמים ]

אירית בנימה "קרעים והלחמות" תערוכת יחיד,נובמבר 2014 (מפלס תחתון)

אוצר: ד"ר אנטון בידרמן

אירית בנימה עוסקת זה מספר שנים בציורי אקוורל. הסגנון מופשט ואקספרסיבי ומאופיין  בתעוזה של הלכי רוח ושיח מתפתח לאורך התהליך הציור. אירית מנסה ללא הרף לנהל דיאלוג עם מציאות שמתפרקת מולה ובתוכה. בין הקטבים (פנים וחוץ) בקעים, קרעים וסדקים שהיא מבקשת לחברם מחדש.

ייחודה של האמנות המדברת מבפנים, מאפשר לציירת לגשר בין העולם הפנימי של הרגשות לעולם המציאותי שהוא עולם הקונקרטי ומובחן. התהליך מאפשר לגעת בעולמה ובעולמנו הפנימי  ולחבר במידת מה בין העולמות. עמדה זו היא כנראה התפכחות מאשליה של סיפור או צורה מנוסחים. אירית מקיימת תהליך עבודה שניתן לכנות "מרחב ביניים" או "שטח הפקר" שתמיד נמצא במקום העיוור, בין הדברים, בין תפישת חלל ומרחב, בין חומר ודימוי, ובין תיאוריות מקובלות.

הבחירה לפעול בתוך מרחב הביניים ובמקום לא מוכר, שאת חוקיו היא אינה מכירה, מאלצת אותה להתבונן, להכיר וללמוד כיצד להתמודד במרחב זה. הצבעוניות רוויה, עבודת המברשת והמכחול מחפשים את דרכם ליעד לא ידוע ואניגמאטי. השימוש בצבע מים בציוריה מאפשר לה להביע את תחושותיה ולהדגיש אוירה, היגד ומשמעות שחשה בעת שציירה.

מאפייני הטכניקה האקוורלית מופרים תדיר ומוסתים לטובת פעולות פיזיות שבאות לידי ביטוי בהתזות, קרעים ואיחוי כהלחמה המאפשרת לה שליטה וארגון לסדר חדש בעולם שסוע. בסופו, מצליחות העבודות לסמן את עצמן כאסתטיקה אישית המבקשת לאתגר את הצופים בציוריה  לחוות את עצמם.  

אזכורים רבים בציורה, ממאפייני נוף, דרך אזורי פנים וחוץ המלווים בבקעים ופתחים, זרימות הרמוניות, מפגשים של דיסוננסים, קונפליקטים והתנגשויות. כל אלה כמו חיים על הנייר. הנייר משמש כמצע לכל הרגשות והמחשבות. פעם כמי שמלטפת אותו על ידי שקיפות וספיגה ופעם כמי ששורטת ופוצעת עד קרעים. החומרים, והפעולה הפיזית מסמנים מוליכי תודעה לכל הרגשות החיוביים והשליליים. לעיתים החוויה מוטורית וראשונית  ולעיתים מוקדשת לארגון, סדר, הבנה ונתינת משמעות. וכך, דרך תהליך של ציור אינטואיטיבי, ללא הנחיה מובנית מתאפשר שילוב המהווה חיבור ואיזון בין עולמות קונקרטיים חיצוניים לבין רגשות פנימיים.

הצבעוניות מפתיעה ומרתקת, השקיפות והאור מקרינים את לובן הנייר, רטט המכחול נערם לחומר זורם ומוביל לאסוציאציות של ריחוף ומפלים כגוף חי ונושם, חשוף ופגיע. בעבודות אחרות נפגוש מיפוי ארכיאולוגי סופג למעמקים ובאחרות מפגשי שרבוטים שיוצרים סבך המאפיין דימויי טבע.  בסדרה המאוחרת מגלה אירית לעצמה ולנו אחיזה זעירה למציאות ומשלבת בציוריה דימויים פיגורטיביים מוחבאים שמתגלים לאחר חיפוש. האקוורלים שלה מאופיינים במשיחות מכחול מופשטות ואקספרסיביות , במשטחים קטנים וגדולים של צבעי מים ההופכים לשדות צבע ומשטחי נייר הנותרים חשופים עד לניצחונו של המטאפיזי על הפיזי.

קישור לסרטון פרומו

https://www.youtube.com/watch?v=n84abysWcG4&list=UUPp4jSrknswz16Dh2RlwdAA

Dr. ANTON BIEDERMANN is a Painter, Sculptor, Art teacher and lecturer, artistic project producer in Israel and abroad, Manager and Curator of the Art School and Gallery ?Studio Oman?- Hadera, Israel. http://anton-art.co.il/ http://enter-system.com/site/index.asp?depart_id=63175 l




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב