דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אותה תזונה מתאימה לכולנו? 

מאת    [ 18/10/2014 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 1951 פעמים ]

פעמים רבות, בשיחה עם לקוחות או בכלל, אני נשאל האם אותה תזונה מתאימה לכולנו? הרי כל אחד מאתנו שונה מחברו, יש לנו גנים שונים, נטיות שונות, והיסטוריה שונה. לכן, לכאורה, כל  אחד מאתנו זקוק לתזונה המותאמת לו באופן אישי.

ובכן, למרות ההבדלים שעליהם הצבעתי, עדיין המשותף לכולנו, רב על השונה.

למה אני מתכוון? לכולנו יש את אותה מערכת עיכול. מבנה המעי הגס והמעי הדק של כולנו, נראה אותו דבר ופועל באותה צורה. לכולנו יש את אותן כליות, ואת אותו כבד, לבלב ותריסריון, ודרך הפעולה שלהם דומה אצל כל בני האדם. אפשר לראות בנקל שכל בני האדם הם משפחה אחת, ושיש הבדל בינינו לבן שאר החיות בטבע. לכל חיה בטבע יש את המאפיינים שלה, ושתי חיות מאותו מין יאכלו תמיד תזונה דומה. לדוגמא, אם נטייל בג'ונגל ונפגוש שתי ג'ירפות, נוכל להבחין בנקל ששתיהן ניזונות מעלים. גם אם נחפש טוב לא נמצא ג'ירפה  שאוכלת בשר. מן הסתם גם לג'ירפות יש שונות גנטית האחת מהשנייה, אולם עדיין כל הג'ירפות אוכלות אך ורק עלים.

באותו אופן, גם אנחנו כבני אדם אמורים לאכול כולנו את אותו האוכל, האוכל המתאים לנו, האוכל שקיים עבורנו בטבע.

על מסקנה זו יש כמה שאלות מתבקשות:

השאלה הראשונה – מדוע שני אנשים שאוכלים תפריט דומה, מגיבים אליו באופן שונה? אחד יכול להשמין, והשני יישאר רזה? ובכן התשובה היא שכאשר אנו לא נותנים לגוף את האוכל שמיועד לו, ואת אורח החיים הנכון בשבילו, אז הגוף מנסה להסתגל ולמזער נזקים, וכאן השונות הגנטית שלנו באה לידי ביטוי. לדוגמא: שני אנשים שאוכלים מזון מתועש בסוכר לבן, אחד יחלה בסוכרת והשני לא, או שני אנשים שמעשנים קופסת סיגריות ליום, אחד יחיה בבריאות יחסית עד גיל מופלג, והשני יחטוף סרטן בגיל צעיר. אולם, כאשר שני אנשים יאכלו את המזון שייעד להם הטבע, בהכרח אצל שניהם המצב הבריאותי ישתפר ושניהם ירדו במשקל, ויגיעו אל המשקל הנכון להם. כמובן שעקב השונות ביניהם התהליך עלול להיות שונה בין שניהם, אצל האחד זה ייקח מהר יותר, אצל השני השיפור בבריאות יהיה גדול יותר, אולם בסופו של דבר, עם שניהם התהליך ייטיב.

השאלה השנייה היא מה לגבי אנשים עם מחלות שונות שמונעות מהם לאכול מאכלים מסוימים, כגון חולי סכרת נעורים שלא יכולים לאכול כמעט פירות?ובכן, המחלה היא תוצאה של טיפול לקוי בגוף. נכון שבמצבו הנוכחי החולה לא יכול לאכול תפריט שמתאים לשאר בני האדם, כיוון שהתפקוד התקין של הגוף נפגע(במקרה שלנו זהו הלבלב שלא מייצר אינסולין), ולפעמים הנזק הוא בלתי הפיך, אולם בחלק גדול מהמקרים הנזק הוא בר תיקון, ועל ידי אכילת תפריט נכון, אפשר להבריא את הגוף.

השאלה השלישית והאחרונה – אנו רואים דיאטות ושיטות אכילה רבות, שמבוססות על התאמה אישית, כגון דיאטת המקרוביוטיקה, או דיאטה לפי סוג הדם, והדיאטות הללו מצליחות בפועל, והמון אנשים רזו בזכותם, ואף שיפרו את בריאותם. ובכן, בואו ניקח לדוגמא את הדיאטה לפי סוג הדם, שהייתה מאוד פופולרית בעבר. נניח שראובן הוא בעל סוג דם מסוים ולפי סוג הדם שלו אסור לו לאכול מלפפונים, אך הוא יכול לאכול עגבניות. לעומתו שמעון הוא בעל סוג דם אחר, והוא יכול לאכול מלפפונים, אולם לא יכול לאכול עגבניות. בנוסף, לפי הדיאטה, לשניהם אסור לאכול אוכל מתועש, ממתקים, שתיה קלה, צבעי מאכל, שומן טראנס ועוד. כלומר רוב האוכל המזיק אסור לכל סוגי הדם! לכן, כאשר שניהם ידבקו בתזונה לפי סוג הדם, ממילא הם יפחיתו באכילת אוכל מזיק, וזה מה שיגרום להם לשיפור בבריאות ולירידה במשקל, ולא העובדה שנמנעו מאכילת עגבניות או מאכילת מלפפונים.  

לסיכום: התזונה הנכונה לגוף שלנו, מתאימה לכולם, (כמעט) ללא יוצא מן הכלל. כאשר ניתן לגוף שלנו את התנאים להם הוא זקוק, ונטפל בו כמו שצריך, הוא יודה לנו ואנו נרגיש בריאים יותר, חיוניים ומלאי מרץ, ונגיע למשקל התקין שלנו, בצורה טבעית, ללא ספירת קלוריות או הרעבה עצמית.

לירון לסר מומחה לבריאות טבעית, מעביר סדנאות לירידה במשקל


www.lironlasser.co.il לקבלת מדריך חינם לירידה במשקל, לחצו כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב