דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פילאטיס, לכל מי שמעוניין להבין את גופו ולהתקדם 

מאת    [ 12/10/2014 ]

מילים במאמר: 656   [ נצפה 5034 פעמים ]

איך זה פילאטיס?

 למה פילאטיס?


כל אחד רוצה להרגיש טוב יותר עם גופו. ג?וזף פילאטיס היה ילד חולה שחיפש דרכים להרגיש טוב יותר ודרך הפעילות הגופנית מצא את דרכו אל הבריאות. השיטה שפיתח בתחילה בגרמניה- ארץ הולדתו, דרך מחנה השבויים באנגליה ועד ניו יורק לשם היגר, יועדה להגיע לכל מפרק ושריר בגוף על מנת לשמור על חיוניותו ולאפשר איכות חיים לאורך זמן.


מה זה פילאטיס?

התעמלות אינטליגנטית, המשלבת עבודת מזרן עם אביזרים ומכשירי פילאטיס מיוחדים, עם מיטה נוסעת- הריפורמר, מיטת הקדילאק, הכסא והקשתות השונות, איתם נעים ומעניין להפעיל כל מפרק ושריר, כפי שנועד הגוף לעבוד בתכנון המקורי שלו.
שיטת פילאטיס מדגישה הפעלת שרירים מזוויות שונות וממשובים שבאימונים אחרים לא ניתן להגיע אליהם.
באימון כזה מפתחים ומאזנים את הכוח, הגמישות, הקואורדינציה, שיווי המשקל וסבולת השריר, תוך כדי תנועה המתאפשרת בזכות המכשירים היחודיים.
משיגים דיוק, סינכרון, ריכוז, שילוב מודעות וקשר בין גוף, רוח ונפש.
ניטרול המתחים באימון פילאטיס מאפשר חיזוק המערכת השרירית המתבססת על חופש ולא על מאמץ.


איזה פילאטיס?

מאז נפטר ג?וזף פילאטיס, קמו ממשיכיו ותלמידיו והמשיכו את דרכו. מתוך ממשיכיו, ממשיכים אין ספור של תלמידים לפתח את הרעיון המרכזי שהוא המשיך בעצמו משיטות עתיקות. מרכזי הכשרה רבים ברחבי העולם ובארץ. עידכונים ופיתוחים מודרניים למכשירים ולדרך המקצועית, מוצעים לקהל הרחב ולאנשי המקצוע במקומות שונים בעולם.


מה לבחור?

יכול להיות מאוד מבלבל לבחור בין כל כך הרבה אפשרויות, אם מקשיבים או קוראים אודות השיטות השונות. חשוב מאוד למנף את ההיצע ולשמוע ולהרגיש דרך הגוף והנפש של המתאמן הבוחר את מה שעושה לו טוב לאורך זמן. כיום אנחנו יודעים שכמו שלכל אדם יש את טביעת האצבע הייחודית שלו, לכל מתאמן פוטנציאלי יש את הצרכים שלו ובהתאם לאופי ולנתונים, יש רצון. הגדרת היעד, הרצון של כל מתאמן פוטנציאלי יוצרת מצב שבו הבוחר סומך על עצמו גם אם הוא לא מבין את המקצוע, כיוון שהוא מרגיש את התוצאה על גופו. האמונה באמת הפנימית, בתגובת הגוף ובתוצאות המראות תמיד את האמת לאמיתה של הדרך הנבחרת, מראה שמגוון האפשרויות נחוץ למגוון הרב של הצרכים.


איך לבחור?

כל המלצה שווה בדיקה, אך מה שטוב לאחד לא חייב להיות טוב לאחר ולכן חשוב לסמוך על הגוף עצמו. לנסות, להשוות, להאמין למה שמרגישים ולא למה ששומעים. מאוד מומלץ לשים לב לדרך בה המדריך מעביר את התורה שלמד והאם המילה ?צריך? לוקחת דומיננטיות מול המילה ?מתאים?. בעידן המודרני שבו אנו חיים, המילה ?צריך? מתחלפת ל?מתאים?. המתאמן אינו צריך להתאים את עצמו למדריך או לשיטה. חובה זו חלה על המדריך, שאחרי הכשרה מקצועית אמור להבין מה הם צרכי המתאמן וכיצד הוא יכול להוביל את המתאמן להצלחה וסיפוק, תוך תקשורת ברורה ורגישות לתיסכולים וחוסר הבנה.
למידה של שפת גוף חדשה מלווה באתגרים ולכן חשוב לרצות ללמוד משהו חדש ולהצליח לחדש את יכולות הגוף.
הרעיון המרכזי של פילאטיס הוא לשנות תבניות, לצאת מדפוסים קבועים ולפתח גמישות מחשבתית יחד עם הגמישות המפרקית והגופנית. פיתוח הגמישות הזו, דורש מיומנות הדרכה, ידע ועומק בהבנת תהליכים מוחיים, תקשורת ופניות מקצועית להבין היכן נמצא כל מתאמן ולהיכן ניתן להוביל אותו בנקודת זמן מסויימת.


איך זה פילאטיס?

בסוף כל שיעור, מרגישים טוב יותר מאשר לפניו. תחושות פחות טובות מסמנות שיש מקום לחקור את הסיבה ולהתעקש על כך שקיימת דרך מתאימה לכל אחד להרגיש טוב יותר אחרי האימון.
בתוך השיעור, המוח פנוי מכל מחשבה פרט להנחיות המדריך. הריכוז בהנחיות מאפשר חיבור הקשרים הנוירולוגיים בין המוח לגוף ומחווט חיווטים חדשים של תבניות מוחיות. המוח עסוק כל הזמן במימוש ההנחיות השוטפות של המתאמן המקשיב למדריך ואינו חושב על כל השאר. פעילות זו הינה מדיטציה דינאמית, המשחררת מתחים ומייצרת אנרגיות חדשות.
כאבים נעלמים. מתחים משתחררים. אנרגיה חדשה נוצרת הן בגוף, הן בנפש והן בהתרוממות הרוח.
כל מפרק ומפרק מקבל תשומת לב, כל שריר מאותגר, הפעולות שהגוף מצליח לעשות מפתיעות ומספקות, המכשירים מעניינים והשיעור חולף ביעף ומוציא את המתאמן עם תחושה של ?עוד?. הרצון לחזור ולהתאמן מספרת על גאונות השיטה. השיטה הנצחית, השומרת על גוף חזק ובריא ומאפשרת לכל מי שהתקשה להפעיל את גופו בשיטות אחרות, למצוא את הדרך לתחזק את מערכות הגוף ולא רק להיראות טוב יותר אלא בעיקר להרגיש טוב יותר.

מרכז עולמי להכשרה - סטוט פילאטיס. פילאטיס מכשירים בתל אביב. קורס למדריכי פילאטיס מרכז יחידי בארץ להכשרה עפ תעודה של ארגון סטוט פילאטיס העולמי. http://www.daniellamallach.com/ - התנסו בשיעור פילאטיס ... מתנה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב