דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על חיפוי אבן לקירות, רצפות, מטבחים וחדרי אמבט. 

מאת    [ 07/10/2014 ]

מילים במאמר: 601   [ נצפה 2585 פעמים ]

חיפוי אבן הוא מונח רחב שבא לבטא רעיון של כיסוי אזור מסויים בבית ע"י אבן. גם אבן כמובן היא מונח רחב שמתייחס לבריקים, שיש, סיליקטים, אבנים טבעיות, אבנים תעשייתיות,קרמיקה ועוד.

היתרונות של חיפוי אבן רבים וכוללים בין היתר:

1. בידוד תרמי - האבן היא אלמנט מבודד מוצלח במיוחד. מסת האבן והחומר ממנו היא עשויה מאפשרים ליצור חוצץ בין הטמפרטורות החיצוניות לאלה הפנימיות היות והאבן סופחת היטב את החום או הקור החיצוני. עובדה זאת מסייעת למבנים לשמור על טמפרטורה יציבה ולחסוך אנרגיה על קירורם או חימומם.

2. בידוד אקוסטי - חיפוי אבן מסייע רבות בבידוד רעשים אל ומתוך המבנה. האבן מהווה חוצץ מושלם שחוסם חדירת רעשים ובעצם מספקת מענה מעולה למי שגר במקומות סואנים, צפופים או איזורי תעשייה.

3. תחזוקה מועטה - לעומת קירות רגילים אשר צבעם מתקלף, רטיבות חודרת דרכם וסדקים מופיעים בם עם השנים - חיפוי אבן הוא פתרון ארוך טווח אשר פוטר את בעל המבנה מתחזוקה שוטפת ומאפשר שקט נפשי וחסכון כלכלי ניכר.

4. אלמנט עיצובי יפהפה - זו כנראה הסיבה הראשונה בגללה רוב האנשים שבוחרים לבצע חיפוי אבן מגיעים בעטייה. חיפוי אבן הוא אלמנט עיצובי משגע אשר נותן למבנה אופי, חום, טקסטורה ועניין לעומת קירות צבועים חלקים. מעצבי פנים רבים בוחרים יותר ויותר להשתמש בחיפוי אבן לפחות לאחר מקירות הבית על מנת לתת את המגע המיוחד שיבדיל את העיצוב משאר המבנים.

 

סוגי החיפויים הרבים כוללים בעצם גם את חיפוי הרצפה, חיפוי חדר האמבט, חיפוי משטחי אבן במטבח, חיפוי קירות פנים, חיפוי קירות חוץ וחיפוי חומות וההבדלים בינהם הוא כדלקמן:

1. חיפוי רצפה - חיפוי רצפה נעשה על ידי סוגים שונים של אבנים החל מריצוף שיש אשר הוא היוקרתי מכולם ונמצא בשימוש כבר אלפי שנים, גרניט אשר עמיד במיוחד לנזקים ולרוב מגיע בצבע מט, קרמיקה שהיא כנראה השכיחה והזולה מכולם ושלל אבנים טבעיות אשר לכל אחת מהן התכונות המאפיינות שלה.

2. חיפוי חדר האמבט - בשל הלחות הגבוהה בחדר האמבט על האבנים המחפות חדר זה להיות אטומות ובעלות ספיגה מינימלית של נוזלים. האריחים השכיחים ביותר לחיפוי חדר האמבט הם אריחי גרניט וקרמיקה אשר מגיעים במגוון עיצובים וצבעים, כמו כן ישנן אבנים טבעיות אשר גם הן מצויינות לחיפוי חדר זה.

3. חיפוי המטבח - חיפוי המטבח בעצם מתחלק ל-2: חיפוי הקירות ומשטח העבודה. על חיפוי הקיר במטבח להיות רחיץ וקל לניקוי בשל האדים והשמנוניות הנגרמת מהבישול. אבנים רבות עונות על קריטריון זה, החל מקרמיקה, דרך שיש או גרניט ועד בריקים תעשייתיים מיוחדים. בעת בחירת אבן לחיפוי המטבח יש לשאול את בעל המקצוע אלו מהאבנים שהוא מציע עונות על דרישה זו.

בנוסף לחיפוי קירות המטבח ישנו משטח העבודה עליו בעצם מתבצעת כל הפעילות במטבח. על משטח זה להיות עמיד לטמפרטורות גבוהות, לכימיקאלים ולכתמים. הפתרון השכיח ביותר הוא שיש למטבחים אשר לרוב עונה על כל דרישות אלה. יחד עם זאת ישנם פתרונות תעשייתיים שעשויים לענות על הצורך.

4. חיפוי קירות פנים - חיפוי אבן לקירות פנים נעשה ע"י סוגים שונים של בריקים, פסיפסים, אריחים ועוד אשר מורכבים מחומרים שונים טבעיים או תעשייתיים. בשל המבחר הרחב וההגבלות המועטות כמעט כל דבר אפשרי בחיפוי קירות וניתן לבצע התאמה מלאה לטעם האישי ולצרכים הפרקטיים של המבנה.

5. חיפוי קירות חוץ וחומות - חיפוי קירות חוץ צריך לעמוד בתקנים בנוגע לעובי האבן, המרווחים בה היא מותקנת ועוד ועל כן לשם ההתקנה עליכם לבחור בקפידה את בעל המקצוע שיבצע זאת, בנוסף על האבן להיות עמידה בטמפרטורות קיצוניות של חום וקור. אבני סיליקט, אבנים טבעיות ובריקים נהדרים לשם כך.

כאשר ניגשים לבחירת האבן לחיפוי ובעל המקצוע המתקין כמו בכל דבר מומלץ לבצע סקר שוק, לחפש המלצות, לבדוק אחריות ולא להתפשר על איכות!

אם ישנן שאלות או תהיות בנוגע לחיפוי מבנה באבן ניתן לכתבן בתגובות ואשמח לענות עליהן בהקדם האפשרי.

 

סוזי מימון, כותבת תוכן, מעניקה שירותי קידום אתרים ומנהלת מדיה חברתית בחברת webbos - פתרונות אינטרנט מתקדמים.


משווקת מורשית של חברת בריקים פלוס ואבני יהודה - חיפוי אבן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב