דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים - כך תיפטרו ממטרידני הרשת 

מאת    [ 06/10/2014 ]

מילים במאמר: 1044   [ נצפה 3740 פעמים ]

פרשת תמונות העירום של הסלבריטאיות שדלפו לרשת בחודש שעבר הזכירה לנו את העובדה הבאה – האינטרנט הוא לא בדיוק המקום הבטוח ביותר לקבצים האישיים או האינטימיים שלנו. פושעי העולם המקוון מנצלים כל הזדמנות לעקוב אחריכם או להשיג עליכם מידע שלא בטוח שהייתם רוצים שיהיה ידוע לכל. כך הם עושים את זה וכך תילחמו בחזרה:

 

1. משתמשים ב Street View כדי לבלוש אחריכם

 

את כתובת המגורים שלכם די קל לגלות, ואחרי שהם גילו אותה פושעי הרשת נוהגים להשתמש בשירות ה Street View של גוגל כדי לדלות עוד פרטים אודותיכם. מה הם יכולים לגלות מה Street View? הם יכולים לנסות להעריך את רמת החיים שלכם והאם פריצה לבית שלכם תהיה "כדאית". נתונים כמו הימצאות ומיקום של מצלמות אבטחה, גובה הגדר, ואפילו דרכי גישה ומילוט אפשריות יכולים לעזור להם למצוא את הקורבנות שלהם בקלות, מבלי שכף רגלם בכלל תדרוך במקום.

 

הפתרון

 

גוגל מספקת דרך פשוטה ומהירה לטשטש פרטים שעלולים להיות בעייתיים – כמו חזית הבית שלכם, מספר הרכב או הרכב כולו ועוד - בתמונות המפורסמות ב Street View. כדי לעשות זאת חפשו כנסו לגוגל וחפשו את הכתובת הרצויה. בתוצאות החיפוש כנסו לתמונת הרחוב וכוונו את התצוגה כך שהפריט אותו אתם רוצים לטשטש נמצא במרכז.

 

אחרי שכיוונתם את התצוגה, מצאו את הכפתור "דווח על בעיה" בפינה השמאלית התחתונה של המסך. קליק אחד יעביר אתכם לטופס בקשה מקוון בו תוכלו למלא את הפרטים אודות הפריט אותו אתם מעוניינים לטשטש. לאחר כחודש תקבלו תשובה מגוגל אם בקשתכם אושרה, ואם התשובה היא חיובית – התמונה המטושטשת תופיע מעתה בתוצאות החיפוש.

 

 

2. מגלים איפה אתם בעזרת GeoTags

 

הרבה משתמשים לא מודעים לכך שתמונות, שאותן אתם מצלמים באמצעות הסמארטפון שלכם, עלולות להכיל מידע המכונה GeoTag (תיוג גיאוגרפי). התיוג הגיאוגרפי הם בעצם המיקום והזמן המדויקים בהם התמונה צולמה. הנתונים אודות התיוג אינם מופעים בתמונה, ולא תראו אותם אם סתם תסתכלו על תמונה שצילמתם באמצעות הסמארטפון שלכם, אבל המידע נמצא שם כחלק מהקובץ וישנן אפליקציות ותוכנות רבות וחוקיות שיכולות לחשוף את ה GeoTag שלכם בקלות. שימוש ב GeoTags עוזר לפושעים לקבוע היכן אתם נמצאים ומתי ולהשתמש במידע הזה במגוון דרכים (כמו למשל לקבוע דפוסי פעולה או להשתמש בעובדה שאתם בחופשה בצפון וזו הזדמנות טובה לפרוץ אליכם הביתה).

 

הפתרון

 

בתור התחלה, מומלץ לבדוק אם תיוג המיקום שלכם פעיל ואם גילתם שכן – אז לנטרל אותו. אופן כיבוי והפעלת התיוג עלול להשתנות ממכשיר למכשיר ואפליקציות המצלמה השונות אבל ברוב מכשירי האנדרואיד תוכלו למצוא אותה בהגדרות המצלמה עצמה: הפעילו את המצלמה, כנסו להגדרות וחפשו את הגדרת המיקום וודאו שתיוג המיקום נמצא על off.

 

ב iPhone כנסו להגדרות הפרטיות של המכשיר וברשימה תחת "שירותי מיקום" חפשו את המצלמה. אם הבורר מול המצלמה נמצא על On – העבירו אותו ל Off.  

 

הסרת תיוגים מתמונות ישנות היא קצת יותר מורכבת, אבל בעזרת אפליקציות ייעודיות כמו PixelGrade שזמינה בחנויות האפליקציות הרשמיות בחינם, תוכלו להסיר GeoTags מהתמונות שלכם יחסית בקלות.

 

3. צופים בכם באמצעות מצלמת האינטרנט

 

אין כמעט מחשבים ביתיים ללא מצלמת אינטרנט, ואם אתם משתמשים בלפטופ, מצלמת האינטרנט משולבת בצורה אינטגרלית מעל המסך. גם מצלמות אבטחה המחוברות לאינטרנט הפכו להיות מצרך די נפוץ בשנים האחרונות. לא אחת נתקלנו במקרים בהם האקרים הצליחו להדביק את המחשב בתוכנה זדונית שנותנת לתוקף גישה למצלמת האינטרנט מבלי שלקורבן יהיה מושג שמישהו צופה בו.

 

מצלמות האבטחה אינן חסינות גם הן, ולעיתים שימוש בטכנולוגיה ישנה ולא מעודכנת מאפשר לאחרים להתחבר למצלמות האבטחה שלכם בקלות רבה.

 

הפתרון

 

אם אתם רוצים לוודא שאף אחד לא צופה בכם בחשאי מצדה השני של המצלמה שלכם, אתם צריכים להבטיח שאינה תוכנת ריגול על המחשב שלכם ולמנוע, עד כמה שניתן, התקנה של תוכנות כאלה בעתיד. כדי לעשות זאת השתמשו בתוכנת אבטחה מעודכנת ואמינה בעלת יכולות זיהוי של תוכנות ריגול (בדרך כלל נקרא Anti Spyware).

 

טריק נוסף ופשוט הוא לכסות את עינית המצלמה או לסובב אותה אל הקיר כאשר אתם לא משתמשים בה – נשמע מיושן, אבל אין האקר בעולם שיצליח לעקוף את הטריק הזה.

 

מצלמות אבטחה הן סיפור קצת שונה, אבל ההמלצה הראשונה היא לעולם לא להתקין מצלמות אבטחה במקום שבו לא הייתם רוצים שיראו אתכם – כמו בחדר השינה או האמבטיה. בנוסף, חשוב לדעת שמצלמות אבטחה רבות, במיוחד אלו שמחוברות למחשב שלכם ב WiFi, חשופות לפריצות ומדי פעם יש לעדכן אותן בעדכוני התוכנה של היצרן. מומלץ לבקר מדי פעם באתר היצרן ולבדוק אם המצלמה שלכם זקוקה לעדכון. וכמובן, שנו את סיסמת ברירת המחדל של המצלמה לסיסמה חזקה וייחודית שלא תיפרץ בקלות.

 

4. עוקבים אחריכם ברשתות החברתיות

 

יש הרבה דברים טובים ברשתות החברתיות, אבל צ'ק אין הוא לא אחד מהם. כשאתם עושים צ'ק אין אתם למעשה חושפים, מיוזמתכם, את המיקום שלכם ואינכם יכולים באמת לדעת מי רואה את הצ'ק אין הזה, איך והאם הוא מתכוון להשתמש בזה. בדומה ל GeoTags, עליהם דיברנו קודם, נוכלי הרשת משתמשים בצ'ק אין כדי לקבוע איפה אתם במטרה להוציא לפועל פשעים כאלה ואחרים.

 

הפתרון

 

וותרו על ביצוע צ'ק אין עד כמה שאתם יכולים. זה אולי יפתיע אתכם, אבל כנראה שאת רוב חברי הפייסבוק שלכם זה לא באמת מרגש שהרגע נכנסתם לסופר. למעשה הכי טוב שתמנעו מפייסבוק לעקוב אחריכם על ידי נטרול ה"גישה למיקום שלי" בהגדרות המכשיר.

 

5. משיגים קבצים מהמחשב או הסמארטפון הישן שלכם

 

תופעה פחות מוכרת מעולם הפשיעה הממוחשבת היא שיחזור של קבצים – כמו תמונות, סרטונים, מסמכים ועוד – מהמכשירים או המחשבים הישנים שלכם שמכרתם או אפילו זרקתם. בעזרת הציוד המתאים ניתן לשחזר קבצים שכביכול מחקתם מהזיכרון ולאחר מכן (אם הקבצים "שווים" מספיק) לסחוט אתכם. הדרך הפשוטה להאקרים להשיג את המחשבים שלכם היא דרך אתרים ואפליקציות למכירה וקנייה של ציוד משומש כמו יד 2 וכו'.

 

הפתרון

 

אם החלטת לשדרג את המחשב שלכם ואת המחשב הישן למכור באינטרנט, דאגו לבצע פרמוט מלא של הדיסק הקשיח. אם אינכם יודעים איך לעשות זאת, מומלץ להשקיע כמה שקלים נוספים ולתת לטכנאי לעשות את העבודה בשבילכם. למחמירים מומלץ לבצע הצפנה של כל הדיסק הקשיח לפני הפרמוט – כך עבודת השחזור תיעשה קשה יותר כיוון שבנוסף לשחזור הקובץ יהיה צורך לפענח גם את ההצפנה.

 

גם מסמארטפונים ישנים ניתן לשחזר מידע, לכן מומלץ גם להצפין וגם לאפס את המכשיר להגדרות יצרן אם החלטתם למכור אותו או לתת אותו למישהו אחר. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב