דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבירות מס 

מאת    [ 05/10/2014 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 1968 פעמים ]

 נטל המס בישראל נחשב לגבוה מאוד, בהשוואה למרבית מדינות העולם. בשל נטל המס הגבוה ובשל סיבות נוספות מסתבר שבכל שנה מואשמים אנשים רבים, חברות וארגונים בביצוע של עבירות מס. 

בשורות הבאות נראה מהן בדיוק עבירות מס, כיצד עורך דין יכול לסייע לנאשמים בביצוע עבירות שכאלה וכן מדוע יש לפנות לייעוץ משפטי כבר בשלב מוקדם של העלאת האשמות בתחום זה.


דיני מיסים ועבירות שונות

עבירות מס יכולות להיות מסוגים שונים ולהתבצע תוך שימוש בשיטות שונות. באופן כללי, רשויות החוק ורשויות המס בישראל נוהגות לחלק את העבירות בתחום לשני סוגים עיקריים – עברות טכניות ועבירות מהותיות.
• עבירות טכניות – אלה הן עבירות שלא נועדו באופן ברור להימנע מתשלום של מס אמת. בין העברות הללו ניתן למצוא אי הגשת דוחות במועד (דוחות שנתיים, דוחות מע"מ, הצהרות הון וכיוצא באלה). בנוסף, גם עיכוב בתשלום מקדמות, השהיית או אי דיווח על היקף מחזור העסקאות או הפעילות וניהול ספרים לא תקין נחשבים כעבירות שמהותן טכנית.

• עבירות מהותיות – שלא כמו העבירות הטכניות, כאן מדובר על עבירות מסוגים שונים, שנועדו באופן ברור (או לפחות באופן שהוא קרוב לוודאי) להתחמק מתשלום של מס אמת. כאן מדובר על נקיטת שיטות שונות למניעת הכרה בהכנסות, הסתרת תקבולים ונכסים, ניפוח הוצאות בצורה שאיננה חוקית ועוד. יש הכוללים בעבירות מסוג זה גם עבירות של הלבנת הון שבהן נוהגים גופים שונים להפוך הכנסות עצמיות או של אחרים, שנוצרו באופן לא חוקי או תוך מעורבות של גופי טרור, לכסף "נקי".
בנקודה זו ראוי לציין שאין לזלזל בשום פנים ואופן בהאשמה בעבירה הנחשבת לטכנית. מדובר על עבירה פלילית, שגם אם מקובל להשית בגינה עונשים כספיים בעיקר, הרי שלא מן הנמנע שיושתו על הנאשם עונשי מאסר בפועל.

חשיבות הייעוץ

עבירות מס הינן כאלה שהיחס אליהן מצד רשויות המס ורשויות החוק והמשפט עשוי להיות מחמיר ביותר. לכן, בכל מקרה של האשמה או אפילו של התגבשות חקירה, בין אם בשל עבירה טכנית ובין אם בשל עבירה מהותית, חשוב מאוד לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ משפטי מתאים.

יש לדעת שייעוץ ניתן לקבל לא רק לפני שמוגש כתב אישום. גם מי שנפתחת בגינו חקירה ראשי להיוועץ בעורך דין בעל מומחיות וזאת על מנת למצות את זכויותיו ולהתמודד כראוי עם ההאשמות מוקדם ככל האפשר, תוך הימנעות מטעויות. ייעוץ נכון יכול להביא לסיום מהיר יותר וטוב יותר, למנוע מאסר מיותר, לקדם עונשים כספיים במקום מאסר בפועל וכן להקטין במקרים שונים את הכופר שישולם בגין העבירות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב