דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליקויי בנייה: מה חשוב לדעת 

מאת    [ 05/10/2014 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 2907 פעמים ]

מהם ליקויי בנייה
ליקוי בנייה הינו מונח המתייחס לפגם כלשהו במבנה, כדוגמת סדקים בקיר או חורים שנפערים בגג המבנה. ליקויי בנייה נחלקים לשני סוגים עיקריים: ליקויי בנייה קוסמטיים וליקויי בנייה נסתרים.

הליקויים הקוסמטיים הם פגמים גלויים לעין, הפוגעים בעיקר בעיצוב הבית ובמראהו. כמו כן, פגמים אלו עלולים לעתים להוות סכנה בטיחותית. ליקויי בנייה עלולים להיווצר, בין היתר, כתוצאה משימוש בחומרי בנייה לא איכותיים או מחוסר תשומת לב לפרטים.

ליקויי בנייה קוסמטיים
ליקויי בנייה קוסמטיים עלולים להופיע בצורות שונות בתחום המבנה. לדוגמה מתג חשמל שלא קובע כראוי לקיר הינו פגם המהווה סכנת התחשמלות. דוגמה נוספת היא צינור העובר בפנים הבית ואינו מוסתר מאחורי הקיר, דבר המהווה ליקוי בנייה קוסמטי שאינו נעים למראית העין. פגמים בריצוף, סדקים בקיר, חוטי חשמל גלויים ועוד - כל אלו הינם פגמים המורידים את ערך הדירה, ויש לתקן אותם.

ליקויי בנייה נסתרים
ליקויי בנייה נסתרים מהווים סכנה חמורה, מאחר והם עלולים לגרום לקריסה של חלקים במבנה. יש לטפל בליקויים אלו בהקדם האפשרי. על מנת לזהות את הליקויים, ניתן להיעזר בבעלי מקצוע המצוידים במכשור מיוחד, המאפשר סריקה של הקירות ואיתור הפגמים. לדוגמה, בעזרת שימוש במצלמה תרמית – ניתן לאתר נזילות בקיר ולבצע איטום.

מהו איטום ומתי הוא נדרש

על מנת למנוע חדירת גז או נוזל אל המבנה, אנו משתמשים בפעולה הנקראת איטום. כאשר מדובר במבנים תת-קרקעיים, מתבצע איטום גם נגד גז ראדון, המצוי בכל סוגי הקרקעות. האיטום יכול להתבצע עבור גגות, מבנים, אדניות, בריכות ועוד, זאת באמצעות חומרים בעלי עמידות גבוהה בפני נוזלים וגזים.

לדוגמה, במקרים בהם קיימת חדירת נוזלים אל תוך המבנה דרך הגג, ניתן לבצע איטום חיצוני באמצעות חומרים מיוחדים, אשר עמידים, בין היתר, גם לתנאי מזג אוויר קיצוניים. בכך הם מצליחים למנוע חלחול של נוזלים לתוך המבנה.

תחום האיטום התפתח עם השנים לתחום רחב המציע מגוון עצום של פתרונות, כך לפי מומחי "צוות גדרון - עשה זאת בעצמך". לכן כאשר מתמודדים עם ליקויי בנייה דוגמת נזילות, מומלץ לא להסתפק בטיפול שטחי, אלא להיעזר בבעלי מקצוע שיאתרו כל נזילה ביעילות וביסודיות, ויתאימו פתרון איטום מלא ואיכותי לסוג הנזילה.

כיצד נדע היכן יש לבצע איטום?
ניתן לבצע איתור נזילות על-ידי סריקה של מבנה או קיר, באמצעות מכשור אלקטרוני משוכלל. נזילות עלולות להיגרם, בין היתר, עקב פיצוץ בצנרת, תנאי מזג אוויר קיצוניים, בעיקר בחורף, או איטום התחלתי שלא בוצע כראוי. כאשר הנזילה היא באחד הקירות הפנימיים, איתור הנזילה הופך למשימה מורכבת מאוד, אשר לעתים מצריכה שבירת קירות. לכן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מנוסים.

דרכים למציאת מקור נזילה פנימית
על מנת למצוא מקור של נזילה פנימית, בעבר היה צורך לשבור קירות עד לאיתור מקור הנזילה. מדובר בנזק רב ומיותר, מאחר שכיום ישנן דרכים שונות המאפשרות, באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, "לראות דרך הקיר" ולאתר את מקור הנזילה.

הדרך הנפוצה ביותר לאיתור נזילה היא שימוש במצלמה תרמית (אינפרא-אדום). המצלמה מפיקה תמונה בעלת גוונים שונים המעידים על הפרשי טמפרטורה, וכך בעל המקצוע יודע היכן יש נזילה או רטיבות.

דרך נוספת לאיתור נזילות ורטיבויות היא באמצעות מכשיר הנקרא פרוטימטר. הפרוטימטר שולח גלי רדיו ובודק את הלחות באזור. כך ניתן לראות איפה יש רמת לחות גבוהה, ושם ככל הנראה יהיה גם מקור הנזילה. יתרון חשוב לפרוטימטר הוא היכולת לחדור עמוק יותר בקיר, בהשוואה ליכולותיה של מצלמה תרמית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב