דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שנה חדשה - כניסה חדשה 

מאת    [ 01/10/2014 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 1711 פעמים ]

יש כבר משהו באויר. יש את התחושה הזו שמביאה איתה השנה החדשה. משהו שגורם לנו ככה להרגיש אוירה של סתיו. בדיוק בזמן הזה אני אוהבת לשבת שניה על המדרגות בכניסה לבית עם כוס משקה חם ולהתחיל את היום קצת יותר לאט מאשר בדרך כלל.
בדקות האלו אני גם מסתכלת סביבי וחושבת מה אוכל לשנות כדי לתת תחושה יותר נעימה לנקודת הכניסה לבית. זהו בעיני מסלול נחיתה. הצעדים הראשונים שנעשה מהחצר, או מחדר המדרגות, עד לדלת ומשם לתוך הבית, יקבעו את התחושה שלנו לגבי החלל שאליו נכנסים.
הנה כמה המלצות איך אפשר לנחות נעים יותר בתוך הבית

הקשר בין הפנים לחוץ. אמירה ששומעים הרבה וכבר נשמעת כמו קלישאה. אבל היא אמיתית לחלוטין. עד שהגענו לדלת הראשית כבר חווינו איזו חוויה וכבר גיבשנו איזו תחושה לגבי מה שמצפה לנו בהמשך. דלת הכניסה חייבת לקשר בין מה שכבר ראינו למה שעוד נראה. היא לא יכולה להיות תלושה מהסגנון והצבעים אלא חייבת להתאים. חייבת להיות באותו המקצב. אם אתם מרגישים שהדלת מאוד חריגה בנוף שלה, כדאי להחליף. זה לכשעצמו ישנה את הרושם הראשוני שמקבלים בכניסה לבית.

המבואה. אני לא אוהבת ש"נופלים" לתוך הסלון. שנים שלושה צעדים בחלל שמוגדר אחרת נותנים את הקישור בין החוץ לפנים. גורמים לנו לעצור שניה ולראות לקראת מה הולכים. גם אם זה לא במודע, זה בדרך כלל קורה. אנחנו מתעכבים רגע במבואה ממילא ולו רק כדי להניח שם את המפתחות והסלולרי. ישנן המון דרכים ליצור את ההפרדה הזו. למשל, ע"י צביעה של הקיר או הדבקת טפט. הנמכת גבס או אפילו הנחת שטיח ייחודי על הרצפה. גם שינוי התאורה יכול ליצור את ההפרדה המבוקשת.

פונקציוליות: כמו שאמרנו, במבואה נשים את המפתחות, נתלה את המעילים, נשאיר את הנעליים. חבל שכל אלו יתפזרו בבית. אפשר למצוא רהיט יפה שיאגד את חלקם ביחד ויגדיר את המבואה באזור קרוב לדלת. לרוב גם נתלה מראה באזור זה כדי שנוכל להעיף מבט אחרון לפני שיוצאים ונשים מנורת עמידה שולחנית דקורטיבית. ככלל, כמה פריטים דקורטיבים וחסרי יעילות מאוד מוסיפים לאוירה. נתאים אותם לעונות השנה וכך נחדש את המראה מדי כמה זמן. לסתיו הייתי ממליצה על כדורי עץ, או עציץ בתוך סלסלה סרוגה ושניים שלושה נרות עבים.

שתהיה שנה עם פתיחה חדשה. גמר חתימה טובה

 

דנה מורן - עיצוב פנים  מתכננת ומעצבת בעיקר מקומות למגורים. בנוסף, מסייעת ביעוץ בזמן רכישת דירה, לקראת שיפוץ, בעיצוב הפנים ובהלבשת הבית.  www.danna.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב