דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ג'קוזי בהריון 

מאת    [ 01/10/2014 ]

מילים במאמר: 989   [ נצפה 6143 פעמים ]

מחקר שימוש בג'קוזי בהריון - הגדול והמקיף

המים החמים וריחניים של מערכות הספא הרומנטיים השונים ברחבי העולם לעיתים קרובות מלאים בנשים שמחות, ובהריון. מדוע? מכיון שנשים בהריון לעיתים קרובות מוטרדות בכאבי גוף מרובים ושונים ואי נוחות כתוצאה מהתרחבותה המהירה של הבטן, הדבר נכון במיוחד בטרימסטר השלישי כאשר אנו עדים לשמע תלונות רבות על אי נוחות באגן וכאבי גב תחתון חמורים.

ההמלצות משתנות בין עיסוי מסג' מפנק, תומכת לידה (דולה), ביקור כירופרקטור ומשהו כמו... טבילה באמבטיה חמה, מקלחת, ג'קוזי היא לעיתים קרובות השיטה הנגישה ביותר להקלת כאבי שרירים של מטופלות. אישה יכולה היום להגיע הביתה ולהתפנק עם ספר טוב באמבטיה או בג'קוזי שלה או לקבל מבעלה פינוק מפנק לטבילה בסוף שבוע בג'קוזי אקסלוסיבי במקום ספא מפנק במיוחד, אההה זו תיהיה הקלה!

אך האם כל החום הזה בריא עבור העובר המתפתח בבטן?

האם זו עוד הנאה פשוטה וחדשה שעשויה להיות לא בטוחה עבור התינוקות שלנו שעוד לא נולדו? הרשו לנו לחלוק את המחקר העדכני ביותר, כך שאת והרופא שלך תוכלו לעשות את הבחירות הנכונות. חום עז כבר נמצא בעבר הגורם למומים בעובר במינים רבים של בעלי חיים כגון: תרנגולות, עכברים, חזירי ים, קופים וחזירים.

כמוכן הספרות בעבר מתייחסת לטמפרטורה אמהית גבוהה למומים מולדים מרובים בבני אדם במיוחד כאשר מתרחשת חשיפה בשליש הראשון של ההריון. סיכונים של מומים במוליכים עצביים מוערך כפי 2-4 גבוה יותר כאשר היפרתרמיה אימהית קיים בשליש הראשון משני המקורות פנים וחוץ כגון שהייה בג'קוזי או בסאונה או ממקור פנימי כגון חום אימהי.

בין החריגות שישנן הם בין היתר:

מומים בצינור עצבי

מיקרוצפלוס

פיגור

התקפים

ירידת טונוס שרירים

אנומליוס פנים כגון: מיקרוגנתיה (לסת קטנה), אנומליות אוזן חיצונית, מיקרו דלקת עין (התפתחות עיניים קטנה), היפופלאסיה (חוסר התפתחות של האמצע של הפנים).

מחלת חסימת מעיים מולדת

קיר פגם בטני

פגמי איבר

היפוספדיאס (שופכה אינה ממוקמת בקצה הפין)

פגמי לב

הפלה

כמה מחקרים שנעשו לאחרונה (שנת 2003 ע"י הרץ – פיצ'וטו) היו ספקניים לגבי הקשר בין שימוש בג'קוזי להפלה של עובר. שלא כמו מחקרים אחרים מחקר זה התבסס על מספר מועט של נשים עם חוסר ריבוד של נתונים המבוססים על גילן של הנשים ההרות שהשתתפו במחקרים (אמהות מבוגרות יותר יש להן נטייה להפלה בכל מקרה), יחד עם מספר של חוסרים עקביים בממצאים מונע את היכולת לברר את הקשר בין שימוש בג'קוזי להפלה.

מה הם הגורמים לחריגה הזו?

פיתוח תווי הפנים ואזורי צינורות העצביים מתרחשים בין שבוע 4 – 16 ברחם, זהו הזמן הקריטי בהתפתחות שבו יכולות להיות מושפעות מערכות איברים אלה על ידי טמפרטורות אימהיות גבוהות.

זמני התפתחות אשר קריטים להלן:

שבוע 4 – מערכת האיברים: פיתוח של אזור הראש והצוואר הכולל אזורים של חוט השדרה, גזע המוח, מוח קדמי, המוח התיכון, מוח אחורי, חדרי לב וגנגליון השדרה.

שבוע 5 – מערכת האיברים:

התפתחות הפנים הכוללים: בליטת המצח, לסת תחתונה, לסת עליונה.

התחלת התפתחות העיניים, אוזן והאף.

התחלת התפתחותה של מערכת העצבים, עצבי עמוד השידרה ועצבי הגולגולת

התפתחות הלב ו 4 חדריו

התחלת היווצרותם של איברי המין החיצוניים.

חודש 3 – מערכת האיברים

התפתחות הקרביים בחוץ וכניסתם פנימה

חודש 4 – מערכת האיברים

תחילת הופעתו של הסנטר

עד כמה מדויקים הם המחקרים שנעשו כדי להראות את הקשר בין טבילה באמבטיות חמות ומומים מולדים? מחקרים אינם עקביים בממצאיהם, ורבים מתוכם הם אנקדוטות שוליות עם כמה נושאים. אחרים הם רטרוספקטיבי ולאחר שהאנומליה כבר נמצאת אירגונים שונים מבקשים לחשוף ולהסביר את אותה אנומליה שנחשפה.

מחקר שבוצע בשנת 1979 בחן את ההשפעות של סאונות בנשים פיניות בהריון ולא מצא קשר עם מומים מולדים בתינוקות. ניתן לייחס זאת לטמפרטורות נמוכות יותר בשימוש על ידי נשים פיניות ובילוי של זמנים קצרים יותר (6-12 דקות) בסאונה בהשוואה לנשים אמריקאיות. מחקר אחר שפורסם במגזין אירגון הרופאים האמריקאי בשנת 1992 על ידי מילונסקי היה מחקר פרוספקטיבי שבא בעקבות 23491 נשים באזור ניו אינגלנד. נשים עם חשיפה לג'קוזי, סאונה או חום בתחילת ההריון נמצאו בסיכון גבוהה פי 2.2 לעובר עם מום בצינור עצבי בהשוואה לנשים ללא חשיפה זו. נראה כי חשיפה לג'קוזי חם הינו בעל ההשפעה החזקה ביותר בהשוואה לכל אפשרויות והדרכים האחרות ליצירת ועליית טמפרטורת הגוף.

מדוע שימוש בג'קוזי עלול לגרום יותר למומים בהשוואה לסאונות או חום אימהי?

טבילה במים חמים נחשב לעליית טמפרטורת הגוף לרמה גבוהה יותר לתקופה ארוכה יותר של זמן בהשוואה לסאונה או חום אימהי שבו סביר יותר שיתרחש קירור של הגוף באמצעות אידוי זיעה שיוצאת מהגוף אשר בין היתר מוריד את טמפרטורת גוף. הסיבה המדויקת מדוע חום יכול לגרום למומים אינה ידועה, אך מנגנונים אפשריים כוללים תאוריות של נזק לתאים, מוות של תאים, שיבוש של מיטוזה ומניעת נדידת תאים. חום עלול בנוסף לגרום לנמק השלייה ולפציעת כלי הדם ולהוביל למוות.

מה נחשב לטמפרטורה קריטית שבה אישה בהריון צריכה לדאוג?

העלאה ממושכת של טמפרטורת גוף של אישה ל 38.9 מעלות צלזיוס נקבעה כרמה הקריטית שיכול להוביל למומים. מסגרת הזמן הקריטי שנידרש לגוף של אישה להגיע לטמפרטורה זו הוא כ 15 דקות בחום של 39 מעלות צלזיוס בג'קוזי או אמבטייה או 10 דקות בחום של 41.1 מעלות צלזיוס. נמצא כי טמפרטורות גבוהות ממושכות או טמפרטורה קיצונית כפולה בטמפרטורה חיצונית נמוכה קיים אפקט גרוע בהרבה יותר מעלייה חדה ובודדת.

האם העובר נמצא בסיכון מוגבר כאשר האם משתמשת בסדין חשמלי?

במחקר של מילונסקי לא נמצא קשר בין חשיפה לסדין חשמלי עם סיכון מוגבר למומים בצינורות העצביים.

לסיכום

למרות שיש מחלוקת מסוימת לגבי חלק מהמחקרים, חשיפה של נשים בהריון לחום בטרימסטר הראשון להריון באמצעות ג'קוזי, סאונה או עלייה של חום הגוף קשור בסיכון מוגבר למומים בצינורות העצביים. מומלץ מאוד כי רופאים מיילדים, מועדוני בריאות, חנויות פרטיות שמוכרות ג'קוזי ומערכות ספא, סאונות וכו' יזהירו נשים בהריון מהסיכונים שקיימים לעובר כאשר נשים בהריון נחשפות לטמפרטורות גבוהות לתקופת זמן ממושכת ובנוסף מתן המלצה לזמני חשיפה מומלצים.

כדי להיות בטוח אישה בהריון יכולה להיחשף לטמפרטורה שפחותה מ 100 מעלות צלזיוס מתחת ל 15 דקות רק לאחר הטרימסטר הראשון. כדי להיות יותר בטוחים אמהות רבות צריכות להימנע בכלל מטבילה בג'קוזי, אמבטיות חמות או שהייה בסאונות לגמרי עד לאחר הלידה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב