דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאכל זה הוא מחוץ לתחום בשבילי! 

מאת    [ 01/10/2014 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2692 פעמים ]

כולנו "חוטאים" מידי פעם במאכל שאנו יודעים שאינו טוב לנו ולא מקדם את גופנו לעבר המטרות שהצבנו לו, אבל מה לעשות, הפיתוי לפעמים חזק מאתנו. קשה מאוד להגיע למצב שבו אנו שולטים באוכל ולא האוכל שולט בנו, אולם אם נצליח לגרום לכך שמאכלים מסוימים יהיו "מחוץ לתחום בשבילנו" הרי שעשינו צעד חשוב קדימה.

הבה נבחן את הסיטואציה הבאה: נניח שאני אדם שומר כשרות. קמתי בבוקר, פתחתי את המקרר ומולי ניצבת עוגת מוס בת 3 שכבות שהגיעה אל המקרר באורח פלא. אני מאוד אוהב עוגות מוס, והפיתוי הוא חזק. אני מתלבט האם לאכול או לא, ומסביר לעצמי בראש למה זה בסדר לקחת רק חתיכה קטנה. כעבור כמה דקות, אחרי שאכלתי 3 חתיכות עוגה, ייסורי המצפון נוקפים בי, ההרגשה בבטן לא טובה, ואני מרגיש מאוכזב מעצמי שלא עמדתי בפיתוי. מצד שני, אני חושב לעצמי, הפיתוי היה גדול מידי, ועלי להיות סלחן עם עצמי: אמנם נפלתי, אבל עוגת מוס היא המבחן הכי קשה שלי...

כעת בוא נבחן את הפיתוי בסיטואציה אחרת: סיימתי ארוחת צהריים משביעה, אכלתי סלט, תפוחי אדמה וחזה עוף. אני אמנם שבע, אבל בא לי "משהו מתוק" אחרי הארוחה. אני פותח את המקרר, ואותה העוגה ניצבת מולי. אני אמנם אוהב לאכול עוגות מוס, אבל בהיותי שומר כשרות, אני יודע שכיוון שהעוגה חלבית ואני רק סיימתי לאכול חזה עוף, אינני יכול לאכול ממנה. מבחינתי העוגה היא מחוץ לתחום, המבחן אפילו לא קיים כאן. אותה העוגה שלא יכולתי לעמוד מולה בבוקר, אינה באה כלל בחשבון כרגע!

מה בעצם קרה כאן? למעשה קיבלתי החלטה שאני מקפיד על חוק מסוים. לא חשוב מדוע החלטתי לשמור דווקא על חוק זה, לא חשוב מה המניעים שלי(בריאות, כשרות וכדומה), על החוק הזה אני לעולם לא אעבור. אין סיכוי שאני אכשל בו לא משנה מה יקרה. נסו לשדל בן אדם ששומר כשרות לאכול חלב אחרי בשר. אם תגידו לו: "רק פעם אחת ודי, מה זה כבר משנה? מה כבר יקרה? אל תהיה קיצוני" האם זה ישכנע אותו? מובן שלא.

לכן, אנו יכולים להחליט שמאכל מסוים, או קבוצת מאכלים, הם "מחוץ לתחום" מבחינתנו, באותו אופן שאכילת חלב אחרי בשר הם מחוץ לתחום למי ששומר כשרות. לא חשוב על מה אנו מבססים את ההחלטה, העיקר שניתן לה תוקף. נסו להתמקד במאכלים שאתם יודעים שהם מזיקים לכם, והחליטו ביניכם לבין עצמכם שמהיום הם "מחוץ לתחום" מבחינתכם. תנו תוקף להחלטה, ואל תגעו במאכלים אלו יותר לעולם. קחו בחשבון שסטייה מהכלל, אפילו חד פעמית, מרוקנת את ההחלטה שלכם מתוכן. מניסיון, ההתמודדות לאחר החלטה כזו הופכת להיות קלה בהרבה, ולפעמים אפילו לא קיימת.

בהצלחה!

 

לירון לסר
מומחה לבריאות טבעית, מעביר סדנאות לירידה במשקל.


לקבלת מדריך חינם לירידה במשקל,לחצו כאן
 www.lironlasser.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב