דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על חשיבות הכותרת ותיאור האתר והעמוד בקידום אתרים 

מאת    [ 29/09/2014 ]

מילים במאמר: 712   [ נצפה 3084 פעמים ]

מבחינת קידום האתר יש לבצע מספר פעולות חשובות, שעל שתיים מהן נעמוד כאן: כותרת העמוד ותיאור האתר.

ראשית לכל, בהקשר זה, עלינו לוודא שהן מבחינת הגולשים הצופים בכותרת והן מבחינת הרובוטים של מנועי החיפוש הסורקים את העמודים, מילות החיפוש יספקו תוצאות זהות של שם העמוד ושל תיאורו.

נקודה זו חשובה מאחר שאם רק צד אחד, כלומר או הצד ה"קדמי", כלומר זה שהגולשים רואים, או הצד ה"אחורי", כלומר בהגדרות האתר לצורכי קידום, תופיע האינפורמציה הזו, לא השגנו את המטרה.

כדי לחדד את הנושא, הצד ה"אחורי", לצורך העניין הוא מה שנקרא  page title (כותרת העמוד) וה-meta description (תיאור תוכן העמוד) ואם להיות עוד יותר ספציפיים, כותרת העמוד היא הטקסט שמתקבל כאשר עוברים עם העכבר על החלק העליון של האתר, בעוד שתיאור האתר מתייחס לאותו טקסט שאנו רואים בדף תוצאות החיפוש, כאשר אנו מקלידים מילות חיפוש.

החשיבות הגדולה של שני אלמנטים אלה, נובעת מכך שבלעדיהם לא ניתן יהיה לראות את האתר במקום נכון ובוודאי לא גבוה בדף תוצאות החיפוש. ללא כותרת הולמת, מילות החיפוש לא יפגישו גולשים עם האתר שלנו, וגם אם הצלחנו ליצור כותרת טובה, לא בטוח שהגולשים ירצו להגיע אל האתר אם הטקסט התיאורי לא מנוסח היטב ויגרום לנו לרצות להכנס.

כותרת

משום כך, כתיבה נכונה של הכותרת צריכה להיות קרובה ככל האפשר למילות החיפוש ולא סתם כותרת סתמית כדי למלא את הצורך בכותרת. יתרה מכך, הניסוח צריך להיות בסיגנון של שיחה "נורמלית". זאת, מאחר שגוגל דוחפת יותר ויותר בעדכונים האחרונים של האלגוריתמים שלה, לכיוון הגולשים, כלומר לספק להם תוצאות על שאילתות הנשאלות בניסוח יומיומי רגיל.  

בהקשר זה נזכיר, כי מנועי החיפוש מגבילים את מספר התווים המותרים בכותרת (ומעבר להם הכותרת נחתכת): גוגל מאפשרת כותרת באורך של 71 תווים בעוד שבינג ויאהו, מאפשרים 70 תווים.  

תיאור האתר, או העמוד

תיאור האתר או העמוד נועד לגרות את הגולשים להגיע אל האתר או אל העמוד הספציפי ולכן חשוב לכתוב את התיאור בלשון מושכת מספיק כך שתגרום לגולשים המגיעים דרך מנוע החיפוש להעדיף דווקא את האתר שלנו ולא של המתחרים. גם כאן, כמובן, יש מיגבלות על מספר התווים שמנועי החיפוש מתירים להשתמש בהם: לא יותר מ-150 תווים בגוגל (כאשר גם הרווחים נספרים במניין התווים).  

מבחינת קידום האתר יש לבצע מספר פעולות חשובות, שעל שתיים מהן נעמוד כאן: כותרת העמוד ותיאור האתר.

ראשית לכל, בהקשר זה, עלינו לוודא שהן מבחינת הגולשים הצופים בכותרת והן מבחינת הרובוטים של מנועי החיפוש הסורקים את העמודים, מילות החיפוש יספקו תוצאות זהות של שם העמוד ושל תיאורו.

נקודה זו חשובה מאחר שאם רק צד אחד, כלומר או הצד ה"קדמי", כלומר זה שהגולשים רואים, או הצד ה"אחורי", כלומר בהגדרות האתר לצורכי קידום, תופיע האינפורמציה הזו, לא השגנו את המטרה.

כדי לחדד את הנושא, הצד ה"אחורי", לצורך העניין הוא מה שנקרא  page title (כותרת העמוד) וה-meta description (תיאור תוכן העמוד) ואם להיות עוד יותר ספציפיים, כותרת העמוד היא הטקסט שמתקבל כאשר עוברים עם העכבר על החלק העליון של האתר, בעוד שתיאור האתר מתייחס לאותו טקסט שאנו רואים בדף תוצאות החיפוש, כאשר אנו מקלידים מילות חיפוש.

החשיבות הגדולה של שני אלמנטים אלה, נובעת מכך שבלעדיהם לא ניתן יהיה לראות את האתר במקום נכון ובוודאי לא גבוה בדף תוצאות החיפוש. ללא כותרת הולמת, מילות החיפוש לא יפגישו גולשים עם האתר שלנו, וגם אם הצלחנו ליצור כותרת טובה, לא בטוח שהגולשים ירצו להגיע אל האתר אם הטקסט התיאורי לא מנוסח היטב ויגרום לנו לרצות להכנס.

כותרת

משום כך, כתיבה נכונה של הכותרת צריכה להיות קרובה ככל האפשר למילות החיפוש ולא סתם כותרת סתמית כדי למלא את הצורך בכותרת. יתרה מכך, הניסוח צריך להיות בסיגנון של שיחה "נורמלית". זאת, מאחר שגוגל דוחפת יותר ויותר בעדכונים האחרונים של האלגוריתמים שלה, לכיוון הגולשים, כלומר לספק להם תוצאות על שאילתות הנשאלות בניסוח יומיומי רגיל.  

בהקשר זה נזכיר, כי מנועי החיפוש מגבילים את מספר התווים המותרים בכותרת (ומעבר להם הכותרת נחתכת): גוגל מאפשרת כותרת באורך של 71 תווים בעוד שבינג ויאהו, מאפשרים 70 תווים.  

תיאור האתר, או העמוד

תיאור האתר או העמוד נועד לגרות את הגולשים להגיע אל האתר או אל העמוד הספציפי ולכן חשוב לכתוב את התיאור בלשון מושכת מספיק כך שתגרום לגולשים המגיעים דרך מנוע החיפוש להעדיף דווקא את האתר שלנו ולא של המתחרים. גם כאן, כמובן, יש מיגבלות על מספר התווים שמנועי החיפוש מתירים להשתמש בהם: לא יותר מ-150 תווים בגוגל (כאשר גם הרווחים נספרים במניין התווים).  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב