דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבלת חום השחר בראיה מערבית וסינית ככלי גניקולוגי לחיזוי בעיות הורמונאליות . 

מאת    [ 28/09/2014 ]

מילים במאמר: 800   [ נצפה 7808 פעמים ]

 

טבלת חום השחר הינה כלי גניקולוגי אבחנתי הנותן אינדיקציה לגבי השלבים השונים של מחזור האשה  ומצביע על סוג הבעיה בהורמוני האשה : אסטרוגן , פרוגסטרון , FSH , LH והאם התרחש ביוץ (שחרור הביצית מתוך הזקיק).

בשלב הפוליקולרי החום יהיה נמוך יחסית בממוצע של 36.3-36.5 , יום לפני הביוץ ישנה ירידה חדה של בערך חצי מעלה בחום הגוף ולאחר מכן מתחילה עלייה של החום  בחצי מעלה בערך ,

השלב הלטואלי זהו שלב בדיוק לאחר הביוץ שבו בממוצע החום יהיה 36.8-36.9 בהשפעת הורמון הפרוגסטרון שלב זה בממוצע נמשך 14 יום , יום לפני הוסת תתרחש ירידה חדה של הפרוגסטרון וגם חום הגוף ירד זאת בהנחה שאין הריון , במידה ויש הריון אז השלייה מפרישה הורמון HCG  המגרה את הגופיף הצהוב להמשיך להפריש פרוגסטרון וחום בגוף נשמר גבוה .

מעקב חום השחר כאמור נותן לדעת מתי התרחש הביוץ ולפיו לתזמן יום יומיים קודם יחסי מין להגדלת הסיכויים להתעברות , באמצעות הטבלה ניתן לזהות בעיות במחזור .

השלב הלטואלי יכול להיות קצר פחות מ 14 יום זה מעיד שהגופיף הצהוב שמייצר את הפרוגסטרון לא מתפקד ואז הפרוגסטרון יהיה נמוך והוסת תופיע מוקדם מצב של חוסר השתרשות העובר , הרירית ברחם תהיה דקה בגלל דעיכה של הפרוגסטרון שעוזר חעיבוי הרירית ואגירת חומרי מזון .

הרפואה הסינית מחלקת 28 יום של מחזור האשה ל 4 חלקים .

שלב א : מיום 1-7 זהו שלב הדם כלומר הוסת , הרחם מתרוקן מדם ,יצירת הדם תלויה ברמת הצי' , יש יחסי תלות בין צי' ודם , אם הצי' יהיה חלש לא תהיה יצירת דם מספקת ןאז יהיה דימום מועט , מצב של חוסר דם .

אם תהיה סטגנציה (תקיעות) של צי' ודם נראה קרישי דם בווסת וככל שהם סגולים יותר סימן שהסטגנציה יותר חמורה .

בזמן הדימום יכולה האשה להרגיש עייפות רבה , חולשה , עצירות ונדודי שינה .

שלב ב: 7-14 שלב היין , שלב שבו הגוף מחדש את המלאי של הדם והדם הינו חלק מהיין  , רמה גבוהה של יין מעודדת יצירת אסטרוגן ואסטרוגן הולך וגדל בשלב השני עד לרגע לפני הביוץ , יום לפני הביוץ יש ירידה של היין ואז יש עלייה חדה של היאנג .

שלב ג : 14-21 שלה היאנג מהביוץ קדימה , מבחינה פיזיולוגית נראה ירידה של אסטרוגן ועלייה של פרוגסטרון , מבחינה אנרגטית יש ירידה של היין ועלייה של היאנג .

בשלב זה חש התחזקות של הצי' והדם בכדי שתהיה השרשה וקליטה צריך רמות תקינות של צי' ודם יין ויאנג .

שלב ד : 21-28 שלב הצי' , התקופה שלפני הווסת (הלטואלי) , בשלב זה הרמות של הצי' והדם אמורות להיות בשיא , אם המטופלת סובלת מסטגנציה של צי' הכבד אז זה השלב שנראה תסמונת קדם מחזור כלומר כאבים , מגרנות , עצבנות ועוד .

יומיים לפני הווסת הרמות של האסטרוגן והפרוגסטרון יורדים בצורה משמעותית ויש גם צניחה של היין והיאנג בשלב זה לעומת זאת הצי' והדם עולים ובזמן הווסת הם יורדים .

במקרה של הפרייה אין מחזור ויש הריון , היין הדם ממשיכים להיבנות ולהזין את הרחם והעובר , מארדאן ה CHONG מתחיל להזין את רקמת השד בכדי לייצר חלב , הגופיף הצהוב מגביר את התפתחות כלי הדם ברחם ומכין אותו להריון .

 

פתולוגיות בטבלת חום השחר :

שלב הפוליקולרי קצר מידי נגרם כתוצאה מחום שנובע מחסר יין , הביצית לא מספיקה לגדול ולהבשיל בצורה מלאה ואז הביצית תפרוץ מתוך הזקיק לפני שהספיקה להבשיל ולהתפתח  .

במקרה חשוב לחזק את היין בדיקור ובצמחי מרפא ולהסדיר את המחזור .

טמפרטורה נמוכה בשלב הפילקולרי  36-36.2 יעיד על חסר יאנג בטחול ובכליות מעיד בדרך כלל על מטבוליזם ירוד , חשוב לבדוק את בלוטת התריס , הרבה פעמים שיש בעיה בבלוטת התריס יש קושי בלהיכנס להריון , יכולות להיות תלונה על קור , עייפות חולשה , מצבי רוח משתנים , חשוב לחזק את יאנג הכליות והטחול עם חיזוק של צי ודם ולהשתמש עם מוקסה .

בעיה נוספת שלב פוליקולרי ארוך מידי יעיד כל חסר תמצית ויין בכליות , חוסר דם  או סטגנציה של צי בכבד או בלב , יש בעיה ביצור ביצית פוריה .

טמפרטורה גבוה בשלה הפלקולרי מעל 36.4 המשמעות שהמטובוליזה בגוף היא גבוהה שנובע מבחינה סינית מעודף חום ויובש שנובע מחוסר יין שמאפשר לחום פנימי לעלות .

עודף חום מגביר חומציות בנרתיק ולא מאפשר לזרע לשרוד .

חשוב לחזק יין ולסלק חום במקביל , יכול להיות מעט הפרשות או יובש בנרתיק , חוסר יין גורם לרירית להיות דקה אין סיכויי לעובר להשתרש .

טמפרטורה צונחת מהר מידי  לאחר הביוץ ימים ספורים (2-3) , לא יהיה סיכויי להריון , הגופיף הצהוב מאוד חלש ואין הפרשת פרוגסטרון תקינה המשמעות שאין עיבוי הרירית ואגירת חומרי מזון והעובר לא ישרוד .

מבחינה סינית מדובר בחוסר יאנג בכליות , ואם המחזור מקדים אז יש חוסר צי בטחול .

הרפואה הסינית נותנת כלים רבים למטפל מדיקור סיני שמשפיעה ישירות על רמת האיברים ומערכת ההורמונאלית של האשה (אסטרוגן ופרוגסטרון) , צמחי מרפא שבאים בסנרגיה בונה לדיקור .

אני משלב גם אורגנותרפיה שעוזר במקרה של חוסר איזון הורמונאלי שמתחיל מבלוטת ההיפופיזה המייצרת 2 הורמונים חשובים FSH LH   שעובדים על השחלות   .

למידע נוסף ומאמרים הקשורים בפריון ניתן למצוא בקישור : www.facebook.com/acupunture4women

להתייעצות תמיכה או קביעת פגישת אבחון ניתן ליצור עמי קשר ב 0523-273563 או לשלוח הודעה דרך האתר ואחזור אליך בהקדם האפשרי אימל : href="mailto:mashlima919@gmail.commashlima919@gmail.com">">mashlima919@gmail.com משה מרום - רמת גן . מטפל בכיר ברפואה סינית (דיקור , טווינא , צמחי מרפא , סוטאי) מתמחה בבעיות כאב וב אי - פיריון מטפל מכבי טבעי .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב