דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמנות בעץ ובברזל - השימוש בספריי צבע 

מאת    [ 27/09/2014 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 3057 פעמים ]

אמנות בברזל ובעץ – השימוש בספריי צבע

 

 

צביעת מוצרי אמנות

כאשר בוחנים את הייחוד של אמנות בברזל ובעץ בהיבט של מלאכת הצביעה, הוא מסתכם בעיקר בשלושה היבטים: בשטחי הכיסוי הקטנים, בעבודה מדויקת הנדרשת ללא נזילות וסימני מברשת, ובצורך להגיע לנקודות נסתרות ולמקומות שהגישה אליהם קשה.

הפתרון הטריוויאלי לצרכים אלה הוא של צביעה בהתזה. זה עונה על הצורך המובהק להגיע לכל אותן נקודות קשות- הגעה, ולכיסוי עם תוצאות נאות תוך השקעה מינימלית של זמן.

כשמגיעים לסוגיית שטח הכיסוי המועט, הרי שמרססי הצבע יעשו, כמובן, את העבודה. אולם יש לקחת בחשבון שהתפעול שלהם דורש אנרגיה מרובה ביחס לזמן העבודה נטו. ההרכבה של המרסס, הכנת הצבע דילול וערבוב, ניקוי האקדח לאחר השימוש, קיפול המערכת ואכסונה. כל זה בשביל מספר שניות, או לכל היותר, דקות מועטות, של עבודה פרודוקטיבית.

 

יתרונות ספריי הצבע

מדובר בזמן עבודה מבוזבז. הפתרון האופטימלי לסוג ספציפי זה של צביעה קיים בדמות ספריי הצבע. הבקבוקים שמגיעים מוכנים לעבודה. ללא צורך להכנות כלשהן, ללא צורך ביידע מקצועי מעמיק, ובלי לוותר על זמן עבודה יקר. מעט ניסיון והקפדה על כללי אצבע בסיסיים, יאפשרו תוצאה איכותית. מבחינת ההכנות לכל היותר, יש לחבר לבקבוק ידית אחיזה המתיישבת על הפייה, ומאפשרת אחיזה בידית במקום בגוף בקבוק, והתזה באמצעות הדק, במקום הלחיצה על המתז.

יש מי שהעבודה עם הידית וההדק נוחה לו יותר. זה די אינדיבידואלי ולכל אחד ההעדפות שלו בעניין. לגבי כיוונון עוצמת הלחיצה - הוא אכן קל יותר עם ההדק, ומי שצריך את הפיין טיונינג הזה בהתזה, הידית הזו מהווה עבורו פתרון טוב.

ולשאלת המגוון – זהו, בעצם, היתרון הניכר של בקבוקי תרסיס הצבע. ניתן לרכוש ספריי של כל חומר, מכל סוג. יש משווקי צבע וציוד צביעה הדוחסים כל נוזל לתרסיס. פריימרים, לקות, צבעים, פינישרים, וכל מה שניתן להעלות על הדעת, ושצריך לצורך הכיסוי והצביעה. על כל בסיס, בכל גוון אפשרי. יתרון פרקטי משמעותי נלווה מהווה העובדה שניתן לבצע את הגיוון על פי כל מניפת צבעים קיימת, של כל חברה.

 

חשיבה כלכלית

בחישוב כלכלי, אם נשווה את מחיר הבקבוקים למחיר מארזי צבע, מובן שצבעי ספריי יעלו יותר בהשוואה לפי כמות. אבל תמיד כמויות קטנות עולות יותר באופן יחסי. אולם כשמשתמשים בכמויות מועטות אין טעם לרכוש כמויות גדולות, שבאופן מוחלט עולות יותר.

מעבר לכך, כאמור, נפח העבודה של פיסולים ויצירות בעץ ובברזל לא תמיד מצדיק את הרכישה והתחזוקה של מרססי צבע, ואת זמן ההתעסקות במנהלות, ביחס לזמן היצירה עצמה. במקרים שאכן לא מצדיקים – הנה הפתרון .

רמי פרחן עוסק בתחום הצבע כבר עשרים שנה. בשנת 2011 פתח את קולורמיקס צבעים לרכב ולתעשייה בע"מ. החברה מייבאת ומשווקת צבעים, ציוד צביעה ואת כל חומרי העזר והאמצעים הנדרשים לעבודות הצבע, בתחומי הרכב, המתכת והתעשייה, וכן הנגרות והעץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב